Mijn merrie is veelzijdig gefokt.
Heb haar laten overschrijven van het KWPN naar het NRPS. Daar kreeg ik als reactie op dat ze nu 1000,- minder waard was.
Volgens mij is het nog steeds dezelfde merrie.
Dat is ook al zo'n rare uitspraak.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alane schreef:een papier is geen garantie dat het dier wat bij het papier hoort ook daadwerkelijk zal en kan presteren.
een niet gekeurde hengst op een merrie zonder papieren zetten heeft niets met fokken te maken, en staat los van of papieren ene garantie zouden zijn of niet.
Gini schreef:Alane schreef:een papier is geen garantie dat het dier wat bij het papier hoort ook daadwerkelijk zal en kan presteren.
een niet gekeurde hengst op een merrie zonder papieren zetten heeft niets met fokken te maken, en staat los van of papieren ene garantie zouden zijn of niet.
Dan vraag ik me af wat jij onder fokken verstaat?
Citaat:Albert Einstein is mijn vader, Marilyn Monroe mijn moeder, ik lijk op mijn vader en heb de hersens van mijn moeder
en nu is mijn vader X en mijn moeder Y, hoe groot is dan de kans dat ik hetzelfde iq heb als Albert Einstein en het uiterlijk van Marilyn Monroe?

eldango schreef:Papieren springen en lopen niet.
Mijn merrie is veelzijdig gefokt.
Heb haar laten overschrijven van het KWPN naar het NRPS. Daar kreeg ik als reactie op dat ze nu 1000,- minder waard was.
Volgens mij is het nog steeds dezelfde merrie.![]()
Dat is ook al zo'n rare uitspraak.
Alane schreef:@Gini, ik vermoed zo dat we beide hetzelfde bedoelen maar langs elkaar heen praten
Citaat:Papieren zijn zeker belangrijk en absoluut niet nutteloss, maar zijn geen garantie dat het produkt ook daad kan wat het papier je verteld... ook omdat je afhankelijk bent van meerdere factoren, opfok, karakter, ruiter, trainer, etc.. het paard moet ook de kans krijgen om zijn/haar papier waar te maken...
maar soms is het een en ander niet voldoende bevestigd in de genen, en dan heb je een paard met een papier dat klinkt als een klokje, maar het niet kan laten zien...
Citaat:De gemiddelde ruiter heeft denk ik niet de ambitie om olympisch goud te halen, maar toch zou mij dat beter lukken met een goed gefokt dressuurpaard dan met een tuiger.
Alane schreef:is helemaal niet zo vreemd dat een groot gedeelte van de paarden die alleen gebruikt worden voor dressuur springengefokt zijn.... bloedspreiding
ik ben van mening dat een een paard ten allertijde een sprong moet kunnen maken...

Janine1990 schreef:Volgens mij draaide het vroeger niet om de fokrichting, er was helemaal geen onderscheid in.
Volgens mij is dat er nog steeds niet bij de Duitse stamboeken, en ik kan ze niet bepaald ongelijk geven. Wat je zegt, een paard moet ten alle tijde een sprongetje kunnen maken. Dan weet je ook dat je paard goed in elkaar zit.