Jou paard de handel in of naar een manage?...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:07

Ik zou nooit mijn paarden naar een manege brengen.
En voor de rest verschilt het per paard, een paard wat voor mij speciaal is mag blijven tot ie z'n goeie dag heeft geslijt.

Dus dan zou ik voor de handel gaan.Heb er btw niet zoveel problemen mee, mits het een goede handelsstal is.En die zijn er genoeg!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:08

Geen van beide, als het even kan! Ik hoop nooit voor die keus te hoeven staan! ;)

Merel__

Re: Jou paard de handel in of naar een manage?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:09

Geen van beiden!
maar voor manege is die zeker niet geschrikt!
dus als zou moeten toch naar handelaar!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:08

Als ik naar de paardjes kijk die ik nu heb, doe ik ze zowieso beide geen plezier met manege werk,
Salena heeft een gruwelijke hekel aan drukke kids, en veel mensen om zich heen, en loopt gewoon niet graag,

Nylano is heel eenkennig en heeft een heel appart karakter, of het autisme is weet ik niet, maar hij heeft een flinke gebruiksaanwijzing

Dus denk eerder een handelaar

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:10

mijn nu 9 jarige gezond van geest kapot van lijf........... gaat dood als ik hem niet meer wil onderhouden........

noem mij maar slecht!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:15

haike schreef:
Als ik een paard heb wat ik wil verkopen (nu niet in die situatie) zou ik er geen problemen mee hebben als een manege of handelaar interesse zouden hebben, ik verkoop het paard ook niet voor niks.

Hoor heel vaak van mensen dat ze paard niet willen verkopen aan manege of handelaar, vooral omdat ze dat zielig vinden of willen weten waar het dier blijft. Maar hoeveel mensen gaan daadwerkelijk nog meerdere malen op bezoek bij hun paard als het eenmaal is verkocht? Denk dat veel mensen dat wel roepen, maar uitvoeren is iets anders.

Jouw eerlijkheid siert je :D
Ik zou mijn merrie nog eerder naar de slacht brengen dan naar een manege.
Daarom blijft ze gewoon bij me tot dat 1 van ons overlijdt

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:18

mijn merrie staat sinds een halfjaarte op een manege, wel een hele goede hoor! ze hoeft maar 2 uur per dag te lopen, komt lekker op de wei heeft een verzorgster die haar van de 2 uur 1 uur rijd en vanaf haar 19 gaat ze daar met pensioen lekker de wei op en alleen nog voor prive gebruik.
Ik heb ook altijd gezegd geen manege geen handel, maar als je de juiste personen vind die een manege hebben dan is mijn keus gemaakt. Een particulier kan nog veel vreselijker zijn dan een manege hoor, het gaat net om het persoon he?
En wat sidera zegt over dat opzoeken van je oude paardje, het word inderdaad weinig gedaan, maar niet omdat je zoiets hebt van pff daar ben ik ook vanaf. Het is gewoon een moeilijke stap er naartoe, eerst was het jou beestje en nu niet meer. Dat brengt een angst met zich mee voor hoe hij/zij geworden is. Ik spreek uit ervaring, en ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen zulke dingen zeggen!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:22

IggyPop schreef:
mijn merrie staat sinds een halfjaarte op een manege, wel een hele goede hoor! ze hoeft maar 2 uur per dag te lopen, komt lekker op de wei heeft een verzorgster die haar van de 2 uur 1 uur rijd en vanaf haar 19 gaat ze daar met pensioen lekker de wei op en alleen nog voor prive gebruik.
Ik heb ook altijd gezegd geen manege geen handel, maar als je de juiste personen vind die een manege hebben dan is mijn keus gemaakt. Een particulier kan nog veel vreselijker zijn dan een manege hoor, het gaat net om het persoon he?
En wat sidera zegt over dat opzoeken van je oude paardje, het word inderdaad weinig gedaan, maar niet omdat je zoiets hebt van pff daar ben ik ook vanaf. Het is gewoon een moeilijke stap er naartoe, eerst was het jou beestje en nu niet meer. Dat brengt een angst met zich mee voor hoe hij/zij geworden is. Ik spreek uit ervaring, en ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen zulke dingen zeggen!

Eigenlijk quotte ik alleen iemand anders ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:23

Ligt aan het paard. Handel zoiezo niet. Maar manege dat ligt aan het paard. Denk niet dat mijn merrie daar erg happy van wordt. Ze is zoiezo geen binnen paard en laten we eerlijk zijn dat op veel manege's de paarden veelal op stal staan. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd. Kwa aandacht zou ze het geweldig vinden. Maar ik denk ook niet dat je haar blij zou maken om telkens andere ruiters met haar om te laten gaan. Dan heb ik het niet alleen over het rijden. Maar ze is wat dat betreft dan toch weer wat eenkennig. Maar goed ze is nog zeer jong dus het kan zeker nog veranderen.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:49

mijn pony heb ik toen naar een handelstal gedaan .
Had daar een heel leuk paardje gezien en die wou ik toen met inruil van mijn pony .
Achteraf was het paard niet goed en die heb ik weer teruggedaan .
helaas was mijn pony toen naar een manege en kon kiezen , of haar terughalen of daar een nieuw paard nemen .

Achteraf heeft die haar gekocht en nu staat ze nog steeds bij die handelstal .

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:03

Als het niet hoeft geen van beide, liefst een particulier die je er blij mee maakt en waar je zeker van bent dat je paard het daar goed heeft.
Mocht het niet anders kunnen een manege, wel 1 die ik "ken" en waar je weet dat ze nog wel goed terecht komen. Zeker geen handel, daar kom je meest verschrikkelijke dingen tegen! (natuurlijk niet bij allemaal maar toch.. heb zoveel gezien)

Snorkelfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:47

Als mijn paard de handel in zou moeten zou ik dat minder erg vinden dan een manege. Ik heb een kennis die zeer kleinschalig opzoek gaat naar mensen die een paard zoeken. En ik weet zeker dat zij een zeer geschikte baas voor mijn paard zou kunnen vinden. Dus liever een handelaar als manege, maar dan ligt het er maar net aan wat voor handelaar.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:49

Mijn pony's mogen lekker bij me tot hun laatste dag blijven, maar stel ik moet echt kiezen ga ik gewoon voor een particulier.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:54

Er is een groot verschil in handelaren/handelsstallen onderling. Je hebt de handelaren in het wat duurdere segment en ik denk dat dat absoluut niet verkeerd kan zijn. Hey, de ene klikt nou eenmaal niet met een bepaald paard en een ander vindt dat een topper.

Maar maneges en handelaren in het goedkoperen segment..nou nee, dank je. Er zijn betere en slechtere maneges maar 9 van de 10x komen daar toch paarden terecht die in het particulieren circuit niet te verkopen waren om wat voor reden dan ook. Verder de al wat oudere paarden waar vaak niets aan mankeert maar die toch hun oudere dagen in de manege moeten slijten.

Ik heb op maneges al teveel paarden zien vertrekken waarbij ik in eerste instantie dacht: waarom is díe op een manege terecht gekomen en dat na verloop van tijd toch de reden eruit kwam. Maar ook heel zonde want ik heb ook paarden zien vertrekken waarvan ik vond dat als die maar één baasje zouden hebben die er wat tijd en geld in zou investeren, dat het paard nog prima iemand heel gelukkig zou kunnen maken. En met vertrekken bedoel ik wel de eeuwige jachtvelden...

Heel zonde...

De echt geschikte manegepaarden zijn gouden paarden ik heb echt heftig ontzag voor ze. Ze zijn moeilijk te vinden (vooral het goede karakter..) en vooral door het type paard zoals het tegenwoordig gefokt wordt.

Mijn eigen paard heb ik een belofte gedaan en die ga ik nakomen ook...
Andere paarden heb ik altijd particulier verkocht en één paard met een verhaal erbij heb ik ooit in de handel moeten verkopen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:59

het liefst natuurlijk naar een particulier maar als ik zou kiezen zou het mij inprincipe niet uitmaken.

Je hebt goede en slechte handelstallen en maneges. En het ligt ook heel erg aan het paard.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:10

Het is denk ik ook maar net wat voor soort handelsstal. Er zit daar heel veel verschil in .
Je hebt van die fabrieksstallen die het echt als lopende band werk zien en zo ook de paarden behandelen. En je hebt de meer persoonlijke aanpak. Ik verkoop ook veel paarden, meer als tussen persoon maar toch. Ik probeer altijd van te voren met de eigenaar te overleggen wat die precies wil. Je hebt erbij die zeggen dat het ze niet uit maakt waar ze naar toe gaan. en je hebt erbij die bij elke klant erbij willen zijn. nou ja van mij mag het . Ik snap wel dat je wil weten waar je beestje naartoe gaat.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:11

Als je je paard verkoopt weet je nooit waar hij terecht komt!
Hij kan immers gelijk door verkocht worden.
En een handelsstal is prima. Zij kunnen een paard soms beter voor je verkopen, dan jij zelf. Ze hebben erg veel ervaring en kunnen een paard zo voorstellen, dat er een goeie koper voor valt. Ook kunnen ze dus handelen, wat de prijs ten goede kan komen.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:46

nooit!!
daar heb ik geen paarden voor!
de een is een oude merrie die gewoon dan rust moet krijgen vind ik.
de ander een talentvolsportpaard met een goud karakter

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:06

Allebei niet.

Als mijn pony weg zou moeten. (Wat hij absoluut nooit meer gaat).

Dan wil ik graag weten waar hij terrecht komt en contact blijven houden met de eigenaren.
En mochten zij hem door verkopen wil ik daar ook alles van weten.
In de handel verlies je een dier uit het oog.

De manege absoluut niks voor mijn kanjer. Dat was de reden dat hij als slachtpony bestemd was.

Nooit dus.

TTRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:10

Ik zou het denk naar een handelsstal plaatsen als ik moest kiezen.
Vraag me niet waarom.
Maar als je paard ''goed'' is lijkt het mij dat het dan snel word doorverkocht. Maarja dan nog maar hopen dat het bij een goed iemand terecht komt.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:13

Handel is uitgesloten. Manege hangt af van het paard zelf en de manege.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:14

Naar een manege gaan ze sowieso niet, gewoonweg omdat ze daar niet voor geschikt zijn.
Als ik dan niet anders zou kunnen, dan gaan ze toch echt de handel in. Er zijn ook goede handelsstallen die hun naam al hebben bewezen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:15

Manege zou ik liever niet doen, maar als het de enige optie is zijn er echt wel maneges waar ik mn paard wel aan zou verkopen

Verder heb ik ook wel contacten met wat handelsstallen, waarvan ik weet dat de eigenaren echt prima mensen zijn. Daar zou ik hem ook gerust aan verkopen, zomaar een vreemde (handels)stal zou ik denk niet heel snel doen

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:17

ik heb mijn pony ook naar de manege verkocht waar ik hem van gekocht had.

de pony stond daar al 10 jaar , was niet de makkelijkste en was aan de kleine kant.

ik was bang dat die weer zovaak doorverkocht zou worden of dat mensen niet met zijn karakter om kunnen gaan,

toen die een half jaartje van de manege was hebben 2 zusjes hem gekregen en daar is die nu nog steeds van ( jaar of 3 al)
en ik heb daardoor geen dag spijt dat ik hem naar de manege verkocht heb.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:21

ik heb tot nu toe al mijn paarden de handel in gedaan en die hebben allemaal een zeer goed plekje gekregen, deed in het paspoort altijd een briefje met mijn mail adres en kreeg tot nu toe altijd reactie. er is zelfs een merrie naar zweden gegaan die het daar SUPER in de sport doet en waar SUPER op gepast wordt, bij elke verjaardag een paardentaart!!!!!!

ook heb ik eens een merrie particulier verkocht en dat wil ik nooit weer!!!!!!!! het is niet uit het oog uit het hart maar het is wel beter dat je niet meer ziet wat er gebeurt want het gaat toch nooit zoals jij op je paardje had gepast.........