Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
haike schreef:Als ik een paard heb wat ik wil verkopen (nu niet in die situatie) zou ik er geen problemen mee hebben als een manege of handelaar interesse zouden hebben, ik verkoop het paard ook niet voor niks.
Hoor heel vaak van mensen dat ze paard niet willen verkopen aan manege of handelaar, vooral omdat ze dat zielig vinden of willen weten waar het dier blijft. Maar hoeveel mensen gaan daadwerkelijk nog meerdere malen op bezoek bij hun paard als het eenmaal is verkocht? Denk dat veel mensen dat wel roepen, maar uitvoeren is iets anders.

IggyPop schreef:mijn merrie staat sinds een halfjaarte op een manege, wel een hele goede hoor! ze hoeft maar 2 uur per dag te lopen, komt lekker op de wei heeft een verzorgster die haar van de 2 uur 1 uur rijd en vanaf haar 19 gaat ze daar met pensioen lekker de wei op en alleen nog voor prive gebruik.
Ik heb ook altijd gezegd geen manege geen handel, maar als je de juiste personen vind die een manege hebben dan is mijn keus gemaakt. Een particulier kan nog veel vreselijker zijn dan een manege hoor, het gaat net om het persoon he?
En wat sidera zegt over dat opzoeken van je oude paardje, het word inderdaad weinig gedaan, maar niet omdat je zoiets hebt van pff daar ben ik ook vanaf. Het is gewoon een moeilijke stap er naartoe, eerst was het jou beestje en nu niet meer. Dat brengt een angst met zich mee voor hoe hij/zij geworden is. Ik spreek uit ervaring, en ik heb er een gruwelijke hekel aan als mensen zulke dingen zeggen!