't gaat zo slecht met dr.... *snik*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:40

Ik had niet anders verwacht dan dat de dierenarts niets zou doen. probeer het hier nu eens:

Tel. 045-5466222 (24 uur te bereiken)

Dit is de algemene inspectiedienst. Zo te zien is dit telefoonnr ergens in de buurt van maastricht maar ze zullen ongetwijfeld overal in het land hun afdelingen hebben.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 14:10

GOED NIEUWS!! Lachen

ik kwam vandaag de eigenaar tegen en vertelde het, en hij wilde sowiezo de ponys op het landje voor zijn huis zetten....
dus ik vertelde wat er was en hij zag het zelf ook dus ik mocht dr in de schaduw zetten, aan een touw op een stukje met zand!! met een bak water erbij natuurlijk!
het uit de wei halen was nog moeilijk, we hadden eerst maar Bo, Quin en het veulentje weggehaald en in het andere land gezet en toen meike met wat biks gelokt en die eigenaar erachter... het zag er zo zielig uit! ze liep heel stijf met dr voorbenen strak naar voren Scheve mond maar goed, nu gaat het vast snel beter....
hij zou het ook in de gaten houden nu... er is nog geen dierenarts maar er is in ieder geval IETS gedaan... Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:17

Probeer het zand goed nat te houden, dit zorgt ervoor dat de bloedsomloop in de hoeven beter gaat worden!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 14:17

oja dat is ook een goed idee... bedankt! Lachen

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:33

Mijn vorige paard is ook bevangen geweest en moest idd ook op nat zand.Echt goed nat ,hoor.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:36

Oh en geen biks meer voeren, geef anders een klein plukje (heel klein) wat ouder hooi, biks is op het moment erg slecht zit erg veel eiwit in..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:06

Liefst hooi wat al 2 jaar oud is ofzo. Ik zou toch een klein handje biks geven, want het veulen moet wel wat krijgen natuurlijk!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:09

Ik denk dat op dit moment de moeder toch wel wat belangrijker is..
Wat je wel kan doen is MaxH kopen (kan je even overleggen met de eigenaar natuurlijk) Hier zitten eiwitten in die makkelijk te verteren zijn en zorgt ervoor dat de schadelijke eiwitten mee naar buiten komen.. Hierbij kan je wat haver geven (is een gele zak van masters)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:16

Ja maar het risico van de geboorte van een dood veulen wat pas is overleden moet je ook niet onderschatten. Mijn pony heeft hierdoor een tijd een verlamming gehad.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:19

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:29

Toen ik dit topic las was ik echt helemaal stil Scheve mond zo behandel je je paard toch niet Lips are sealed
Helemaal niet als ze drachtig is Lips are sealed

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:32

In ieder geval goed dat ze verplaatst is. Zorg dat de eigenaar genoeg hooi geeft en dat er voldoende vers water staat. Met deze warmte zal ze het zo hoogdrachtig niet makkelikk hebben. Een appeltje of wat wortels zullen er vast wel ingaan!

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:41

Ik vind het reuze wat je doet Annuh!!! Ik weet hoe lastig paarden eigenaren kunnen zijn....
Probeer zoveel mogelijk adviezen mee te nemen en kijk welke je kunt uitvoeren, alle beetjes helpen!!!!!

Sterkte meis.... het komt vast wel in orde.....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 22:01

heej! ik ben echt onwijs blij met jullie hulp.. anders had ik het echt niet meer geweten allemaal....
ik ben er elke dag dus hou goed bij dat ze genoeg water heeft... we hebben daar biks en meuslie (hoe schrijf je dat Verward) liggen....wat kan ik het beste daarvan geven.... ze moet ook weer niet teveel want dat is zeker niet goed voor dr....
hooi is er niet, er ligt alleen wat heel oud stoffig hooi.. maar dat lijkt me nou ook niet echt lekker, wel heb me moeder laats de tuin gemaaid Knipoog het was onwijs hoog gras en het ligt hier nu al een week op een hoop, kan ik dat geven als soort hooi? zodra het goed gedroogd is...?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:10

Nee beslist NIET geven.Dit gras dat gemaaid is gaat broeien en dat is het allerslechtste voor een paardje dat hoefbevangen is.Geef haar maar gewoon dat oude hooi.Het is zielig voor d'r maar wel het beste.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 22:11

okee... goed dat ik het nog ff gevraagd heb anders had ik t zo gegeven Scheve mond

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:19

Ik zei al het is zielig dat ze heel oud hooi moet eten maar het is wel het beste.zIk heb zelf een merrie die chronisch bevangen is en daar moet ik ook heel goed mee uitkijken.Ze staat nu wel een paar uur op een weitje,maar daar wordt geen kunstmest over gestrooid en ziet er dus niet uit omdat het zo arm is.Maar zo kan ze in ieder geval het land nog even op.Verder drinkt haar bijna 1 jaar oude kind iedere dag nog een paar keer en dat zorgt er ook voor dat ze alles wat ze toch nog teveel mocht krijgen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:01

Inderdaad niet geven, idd beter het oude hooi geven, desnoods maak je het nat dat het stof eruit is!!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 23:02

oke bedankt dan doe ik dat!!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:20

Ik heb toen onze pony bevangen was van de dierenarts het advies gekregen vooral veel peen te voeren, omdat hier erg weinig voedingsstoffen in zitten, behalve water en caroteen. Probeer dat ook eens. En laat die zak bix alsjeblieft liggen, en ga voor het oude hooi.

Succes

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 16:15

oke... ik ben net geweest.... volgens de eigenaar haf ze vanochtend gelegen en lopen zuchten en hijgen.. dus hij dacht dat het kwam (het veulen...) maar het is nog niet gekomen.
ze is wel ineens vet dun geworden...... echt heel dun dus ik dacht dat het veulen er al uit was maar misschien ergens dood lag.... dus overal gezocht. we denken dat het veulen er nog wel is... maar ik denk dat het vruchtwater er wel al uit is...
ze kan steeds niet lopen, de eigenaar heb wel quadrisol gehaald voor dr hoefbevangenheid, ik heb hem nog duidelijk gemaakt dat ze hieraan kan overlijden, toen zei hij dat ze altijd kon overlijden ( dus geen dierenarts, ik vind het zo zielig, heb echt vet lang lopen janken daar en daar de hele ochtend en middag gezeten, en ga zometeen weer heen... ik ben zo bang dat het helemaal fout gaat, normaal voel ik het veulen vet trappen, nu voelde ik niks..... wel ademde ze heel onregelmatig en deed raar met dr buik.... Huilen Huilen Huilen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:06

Echt zo vreselijk!!!!! Echt erg!! Ik weet ook niet wat je verder nog kunt doen, dan naast het da erbij halen... Wat een KLOOTZAk is die vent zeg GRRRRRRRRRRR!!!!!!!!! Echt erg, om een dier zo te laten leiden!!!!!!!
Veel sterkte!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:23

Zijn haar benen vies dan ? Als dat zo is, en je denkt dat het veulen dus nu dood is (wat niet anders kan als het vruchtwater er al uit is) Dan moet er NU dus een DA bijkomen, anders sterft de moeder ook! Heeft ze nu dan melk in de uier ?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 19:39

ze heeft al melk, en dr benen zijn niet zo vies, wel een beetje maar dat was al zo.... maar volgens de eigenaar lag ze vanochtend te "bevallen" maar blijkbaar dus niet maar er is in ieder geval iets uit want ze is echt duidelijk dunner... ik ga zo weer heen.. misschien dat het veulen ondertusen geboren is al denk ik het niet.... ik heb echt gezegd dat ze dood kan gaan maar het lijkt hem niet veel te kunnen schelen.. me moeder gaat zo mee misschien kan die iets duidelijk maken Scheve mond

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:16

Nou, het is te hopen dat die vent beter gaat voeren als het veulen er is. Snap echt niet dat zo'n vent fokt hoor. Aan die ponies is toch al niet veel te verdienen volgens mij dus waarom doet hij dat dan? Zo'n veulen krijgt ook een slechte start. Is de merrie wel ontwormd, zal ook wel niet dus veulen krijgt gelijk wormen van de moeder mee. "t is maar goed dat er nu nog naar haar wordt omgekeken maar de eigenaar is wel verantwoordelijk. Hopelijk komt er een gezond veulen en wordt het minder warm, morgenmiddag kan er dus noodweer komen volgens de weerberichten, hebben die beesten geen stalletje?