foxy80 schreef:minikatje schreef:mocht je er niet uitkomen, dan zou ik serenity verkopen en een tijdje paardloos blijven totdat je klaar bent voor een nieuw paard in je leven.
wat is er mis met een tijdje rouwen om candy totdat je het een plekje kunt geven en dan een paard aanschaffen en daar dan ook de tijd voor nemen.
Begrijp me niet verkeerd, maar verkopen komt nog even niet in de picture. Ik heb Serenity gekocht en neem mijn verantwoordelijkheid, zo ben ik dan wel weer. Het is geen trui die je gaat inruilen omdat de kleur je niet bevalt.
Ik denk nu wel dat het een optie kan zijn om een tijd niet te rijden en iemand anders haar te laten verzorgen, zodat ik kan rouwen, zonder al gelijk drastische beslissingen te nemen à la verkopen.
Ik ga enkel over tot verkopen als het niet anders kan, dus als ik echt een afkeer van haar krijg. Anders vind ik het niet te verantwoorden, het dier is nu 10 jaar en ik ben baasje nr 9 (elk jaar verkocht, er was altijd wel iets: geldnood, opeens andere bloedlijn willen, jonger paard willen, gust blijven...)
weetje dat ik nu toch een band tussen jou en serenity bespeur (wat een naar woord is dat zeg bespeur)
helaas haal je alleen dit stukje uit wat ik typ.
serenity is een een ander paard dan candy, maar zij heeft jou ook nodig.
een paard waar je geen klik mee hebt gaat niet zo met jou op de foto staan zoals in je profiel.
sta het toe, vertel haar desnoods alles over candy hoe stompzinnig dit ook misschien ook klinkt.

Merk wel dat ik elke dag steeds iets meer om haar ga geven. Maar zoals bij mijn oude verzorgpony? Nee...