mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:14

Ti_Amo schreef:
MANDY JE VERLIEST JE SPATLAP! (hij bedoelde dus strijklap!)

_/-\o_ :))

Dit topic maakt mn dag weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:16

Ti_Amo schreef:
hahaha wat een leuk topic,

mijn vader ging eens mee om naar mij te kijken met rijden, er reden best veel mensen in de bak, opeens roept mijn vader

MANDY JE VERLIEST JE SPATLAP! (hij bedoelde dus strijklap!)

GENIAAAAAL!!!! _O- Wat een heerlijke opmerking van je vader :')

Mijn vader is ook ontzettend penny als ik er zo bij nadenk, hij vind het heerlijk om mijn paard te aaien en vooral vol te stoppen met snoep. Rijden vind ie drie keer niks en bemoeit zich daar ook niet mee. Qua voer vraagt hij vaak welke dingen ze mag en wat goed voor haar is. Er hebben al heel wat soorten voedsel de revue gepasseerd: een weekje geleden moest ik nog uitleggen waarom een paard géén puddingbroodjes mag hebben :+ Zo ook in de ruiterwinkel, het ene na het andere ding komt tevoorschijn met de vraag: "Is dit niet fijn voor Whis?" (komt dan met peesjes gevoerd met bont etc. etc. aangelopen) :') Maar hij vind mijn paard vooral leuk om haar gedrag. Whis is nogal een potentaat die af en toe op haar plek moet worden gezet. Maar doe ik dat in het bijzijn van mijn pa krijg ík op m'n lazer omdat het 'sjielugh' is als ik streng voor d'r ben "Ze doet toch helemaal niks?" "Nee pap, ze liep alleen maar dwars door me heen en ging daarbij op mijn voet staan"... :=

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:20

vaders is vroeger aan de knetter geslagen omdat wij zo graag wouden dat hij wat harder ging (we reden met zijn 3en zonder zadel).
kreeg al een reactie dat me vader heel goed kon rijden omdat hij zo hard gallopeerde :o
sindsdien is hij er nooit meer opgegaan!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:27

mijn vader leeft helaas niet meer maar toch zo af en toe was hij een echte pennypapa..
Voor hij zijn eigen paard kocht ging hij altijd met me mee naar concours wat na iedere proef erg lollig commentaar opleverde zoals:
pootje over kon wel wat beter (wijken dus) of
de achteruit ging niet helemaal goed he?
of euh... zn voorkant moest toch meer naar de binnenkant kijken? (schouderbinnenwaarts)
Het typische was wel heel vaak, terwijl hij toch echt de ballen verstand van dressuur had (wat termen etc betekenden) dat hij wel 9 van de 10x het goed had of ik winst had of niet. Als ik de proef uitkwam en hij zei: zo dat was er weer eentje had ik heel vaak inderdaad een wp, als hij alleen hoofdschuddend stond wist ik vaak genoeg.
En ach de 2 jaar dat hij zelf een paardje aangespannen had, daar kan ik wel een boek overschrijven, helaas is alles verkocht toen hij ziek werd en later overleed.

amyke

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:34

Ik heb ook zo een pennypa...
Weet het wel altijd beter als mij of als mijn trainer.
Als paard weer eens stout is en steigert op wedstrijd en ik geef haar op haar donder, krijg ik ook op mijn donder, want dat is toch spektakel voor de toeschouwers?
En terwijl de bedoeling is dat ik mijn paardje heel rustig moet houden in het parcour omdat ze anders gaat lopen, vindt hij dat ze toch wel een beetje sneller kon gaan.
En paard heeft nooit iets verkeerd gedaan op wedstrijd, het is altijd mijn fout.
En ga zo maar door...

Maar ach, elke week is hij er wel om mij naar de training en naar de wedstrijd te voeren. En mijn allergrootste supporter is toch wel mijn allerliefste papa.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:37

Haha, leuk al die verhalen over pennypapa's. Mijn vader heeft niet echt penny-acties, maar hij is gelukkig wel heel betrokken bij ons paardje. Wil ons altijd met de trailer overal naartoe brengen en vind het ook erg leuk om rond te scharrelen op stal :)

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:40

Mijn vader heeft ook een stiekeme penny in zich ... :+
Ik kwam thuis van school en dan loop ik automatisch naar mijn pony toe en ra ra wat tref ik aan.
Ja hoor mijn vader zit op mijn pony, hoofdstelletje om en rijden maar, had hij zijn cowboy-hoed op.
Ik kon mezelf bij elkaar rapen want hij wist niet hoe hij haar in draf moest krijgen.

En hij weet helemaal niet hoe een pony kwa gewicht moet zijn, wij hebben 2 shetlanders en die waren behoorlijk aan de vette kant en mijn vader maar zeggen oh, wat zijn ze mager. En ik maar proberen om ze te laten afvallen.

Mijn zus die moet helemaal niets van paarden hebben want ik had haar eerst een keer op mijn pony gezet en mee naar de tuin genomen zo van kijk ze zit erop, mijn pony zet een pasje achterwaarts en ze begint bijna te gillen dat hij aan het steigeren is. :+

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:46

Zo herkenbaar dit :')

Mijn vader totaal geen verstand van paarden,gaat mij aventoe eens even vertellen hoe het moet :')

Onder het rijden:

Ik maak een volte,reactie van vaders:Maak die rondjes toch niet steeds kleiner je moet aansporen want ik zie dat je hem niet tot boven aan de wei krijgt :')

Ik Met opzadelen ben ik aan het aansingelen eerst maar eens op het 1ste gaatje zodat ie nog niet te strak zit,reactie van vaders:Als je wilt dat je zadel eraf valt moet je vooral die riem zo los doen.. ik zeg:ik singel hem dalijk voor het opstappen aan,vaders:Ag wat is het nut daar nu weer van :')

Morgalyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:48

Mijn papa is erg penny in de zijn dat hij altijd kwaad wordt over mensen die hun hulpteugels gebruiken om hun gebrek aan rijkunst te compenseren. Dat is zielug voor het paard! En Maar verder is hij een hele stoere papa die heel goed kan rijden en veel van paarden weet :+

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:50

Mijn vader doet constant de commentator van een grote menwedstrijd na (ik men)
''Daar komt spannummer 2831, een zeer goed span dat veel kans maakt het WK te gaan winnen.
Ze ligt nu op kop. Zo te zien heeft haar paard Zorro er zin in'' :+
Ja droom lekker verder.... :')

Maar hij is wel een supersponsor en fan O:)

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:55

ik heb een jaarling in de opfok staan (zo`n opvoedbox) daar staat die in met nog een paar andere.

ik had een paard gereden die ik op diezelfde manege rijd. en fiets terug naar huis zie ik ineens mijn vader aan komen fietsen. zegt die ben je nu al klaar ik ging net even naar Glamour ( mijn jaarling) toe.

(er is 1 paard toevallig ook een schimmel, dat is zegmaar DE''baas'' van de rest. en vond het niet leuk als andere gingen eten, en ging ze dan wegjagen tot hij genoeg gegeten had. (ondertussen is die eruit gehaalt))

komt mijn vader thuis, ja Glamour stond vooraan en ik ging haar aaien en een beetje hooi uit mijn hand voeren, volgesmij herkende ze me wel. en die directeur(zo noemde wij die gemeene) die vond het helemaal niet erg. ik zeg pa heb je dan wel de goede voor ons paard aangezien?

ooh, uhm ja, ik dacht het wel maar nu weet ik het eigenlijk niet meer zeker...

en indd na mijn wedstrijden altijd : het ging wel goed hé. standaart comentaar van mijn vader:P
en mijn moeder zegt altijd; oo dit deed je niet zo goed en dit kon ook wel wat beter. maar het zag er ook wel goed uit.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:04

Haha geweldig en oh zo herkenbaar :)

Mijn vader gaat weleens mee naar mijn bijrijdpaard. De eerste keer naar buiten is hij zowieso met de fiets mee geweest. Eerste keer binnenbak ook, maar dat was puur toeval omdat we eigenlijk naar buiten wilden. Maar de regen :=

Hij zegt altijd dat hij paarden maar 'vieze dieren' vind en 'van die watjes terwijl ze zo groot zijn'. (kwam door mijn
vorige bijrijdpaard, die met zijn zoveel honderd kilo even aan het paaltje van de poetsplaats ging hangen of buiten
liep te hyperen).
En Shetlanders zijn echt zijn mikpunt van flauwe opmerkingen haha.

Maar stiekem vind hij ze wel leuk, al is het maar omdat ik het leuk vind. En we hebben aleens samen met de shetten gewandeld,
dus dat was een hele stap voor hem hihi.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:10

Mijn vader is ook een volbloed penny :)). Zo schattig, zo'n volwassen vent die daar staat te glunderen omdat ze heel braaf naar hem luistert (bij iets heel onbenulligs wat ze gewend is te doen), waarbij hij doet alsof ie dat wilde paard heeft getemd _O-.
Mijn schoonvader heeft ook ooit eens op een paard gezeten, op de boerderij hadden ze een knol ofzo, daar ging ie dan zonder zadel op, mee naar de kapper. Dat blijft ie ook vertellen :D. Was trouwens wel grappig, want hij heeft geen idee hoe hij zich gedragen moet bij die beesten, hij was een keertje mee toen mijn nichtje en neefje op de shet gingen rijden en toen was hij weer veeel te snel met zo'n 'dat doe ik wel even', dat kleine wurm ging totaal uit haar naad. :+ Toen heb ik maar even gezegd dat ie even niet in de buurt moest komen, vond die kleine niet leuk namelijk ;).
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 14-02-10 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:11

Mijn moeder heeft het idee dat Lizette een hele drukke (zeg maar gevaarlijke) pony is.
Want mijn broertje die nu 1 jaar manegelessen rijd kon haar niet berijden.
vind je het gek als je de teugels in een boogje laat en niet met je zit en benen stuurt
Ze is wel snel maar behoorlijk bomproof maar dat snapt m'n moeder niet.

En ze vindt het gek dat ik zo naar paard ruik als ik van stal kom.
Want je broertje ruikt ook niet naar paard.vind je het gek als je op een meter afstand blijft met poetsen, 1 uurtje rijd en dan naar huis gaat.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:16

Mijn ouders zijn niet echt zo een ouders die langs de bakrand supporteren. :D
Maargoed misschien als ik dat hier allemaal lees :')

Mama zegt alleen van: "Voorzichtig met Frans zijn paarden, dat zijn zijn kinderen."

Dusja :D

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:19

hahahah geweldig al die vaders :D

mijn paps valt wel mee.. hij vind peesjes doelloos en een deken op hoo maar.. paardlief moet wel tegen een stootje kunnen en vervolgens zeggen ja moet je je paard niet eens poetsen want hij is zo vies :+ mevrouw heeft er een handje van rollen in de grootste plas en houd niet van poetsen
Dan zeg ik; snappie nou waarom die een deken op moet whahaha
mams is trouwens als de doods voor mn paard, maar wilt dr best vast houden maar wel als ze gras mag eten hahahahahaa

maar gelukkig gaat hij altijd mee :D mààr geen nieuwe spullen kopen en tsjaa als je iets nodig hebt pas.. ik heb nog een heel verlanglijstje :o

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:21

Hahah, nog een Pennypa hier..
Mijn vader hinnikt altijd naar ons paard als hij hem eten gaat geven,
en als paard dan terug hinnikt ligt hij vervolgens helemaal in een deuk omdat ie denkt dat het paard tegen hem hinnikt, i.p.v. naar het voer :=

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:26

Leslie90 schreef:
Haha, bij de titel moest ik wel lachen :=
Mijn vader zei ooit toen ik naar een haflinger ging kijken: ''hij heeft mooie droge benen!''. Maar vraag hem niet wat het betekend :Y)
Dat heeft hij toen ooit gehoord, en riep dat vervolgens over elk paard :')

whahahahahah geweldig

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:35

Hahaha dit komt me bekend voor
Mijn vader kan nog steeds niet mijn 2 paarden uiteenhouden.
Terwijl de ene een halve kwpn'er is ( vos) en de andere een bonte tinker :+ . Flame ( de kwpn'er) is bij mij geboren,Brandon ( de tinker ) is geïmporteerd uit Engeland. Toch schrijft hij nog steeds bij de foto's van Brandon, flame geïmporteerd uit engeland. Ja pap, zeer slim :+ .
Of zet hij bij een map van springfoto's, springen met flame terwijl flame toen 2 was }:0 En zo van die dingen haalt hij uit. Voor de rest maakt hij de gewoonlijke dingen. Een voorbeeld.
Hij: Hanne je moet dat gebit nog opruimen.
Ik: Huh? gebit
Hij: ja dat wat in een paard zijn bek moet
Ik: Je bedoelt een BIT, en het is een mond pap.
Hij: komt allemaal op het zelfde neer :+

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:41

amyke schreef:
En mijn allergrootste supporter is toch wel mijn allerliefste papa.

Die vind ik lief. :D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:47

Die spatlap heeft mijn avond goed gemaakt!! En ook met de anderen lag ik soms in een deuk!

Mijn vader is geen penny, gaat heeel soms mee op wedstrijd en heeft zelfs eens met het paard gaan grazen terwijl ik me omkleedde. Ik keek stiekem eens naar buiten en zag daar een vader achter een stevig doorstappend paard 'hangen'. Hij probeerde op kracht dat beest de les te spellen, dat spelletje ging mooi niet door dacht die knol! :o

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:52

Ooooh wat een heerlijk topic dit! En wat ook heerlijk herkenbaar!
Mijn vader gaat zo af en toe is mee naar mijn paard. Mijn paard staat in de derde box vooraan , meneer loopt helemaal door naar achter, gaat voor eentje staan roept naar mij ( ik sta dus bij het goede paard :P ) HEE MARIS, DEZE IS HET HE! . Uhm nee pap. deze is het :P!

En voor ik de ring in ga met wedstrijden, houd ie hele preken tegen het paard. Dat ie goed moet luisteren, niet te hard mag, ook niet te zachten, goed door de bochtjes :+ .

En laatst was mn paard een beetje ondeugend, en toen kwam ik thuis en vertelde dat dus. Nou hij met zn stoere grote mond zou er wel is even op gaan zitten. Want dan werd ie wel braaf ( die ouwe heb nog nooit op t paard gezeten, maar kan goed paarden temmen :Y) )

Oh en laatst vroeg ik of die haar even vast wou houden , wou die dan wel maar ik mocht niet weg lopen , nou stiekem deed ik dat dus wel , en op afstand hoorde ik hem ; hoo maar , goedzo rustig blijven wachten he, goedzo ja braaf. Nou je kon me opvegen :D

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 01:08

Mijn vriend is altijd geintereseerd in paarden weetjes :P
dus ik zo dit is een kolletje en dit is een bles.
En nu als hij een paard ziet is het... kijk die heeft een kolletje (ookal is het een bles) ik vind het wel schattig :P

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 01:11

Ja mijn vader wil altijd worteltjes en muslie voeren, en vooral veel knuffelen en praten :D

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 03:30

wat een humor allemaal _O- _O- kom niet meer bij ;)