Buitenritjes alleen met jouw paard/pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: Buitenritjes alleen met jouw paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:47

Tja het hangt er een beetje vanaf wanneer ik ga rijden. De ene keer ben je alleen, ga dan niet met alles alleen weg, de andere keer ga je met zijn 10en. Hangt er bij ons echt vanaf wie er wanneer is en wat ze allemaal in de planning hadden staan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:48

Ik rij meestal samen met nog enkele andere ruiters, voor de gezelligheid en de veiligheid. Maar laatst hebben we onze eerste buitenrit alleen gemaakt, en dat was wel speciaal :) Zo samen alleen op pad smaakt naar meer, dus dat ga ik zeker meer doen!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:56

Ik ga altijd alleen.

Omdat ik dan toch beter kan trainen(voor de cross) als ik alleen ben :j en ik lekker alleen met mn paardje ben :D

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:10

Ik ga ook vaak alleen het bos in. Vind het juist wel even lekker alleen met paard op stap. Neem mij mobiel wel altijd mee. Ik neem hem niet op hoor, als ik gebeld wordt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:14

Alleen :j Ben als ik met meerdere mensen ben alleen maar bezig om mijn pony terug te rijden, en met andere bezig te houden om ze niet in de weg te zitten. Ben dan liever alleen zodat ik echt kan ontspannen en genieten :D

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:41

Alleen of samen of met meerdere.. ik (&ero) vinden het allemaal prima. Als ik echt een rotdag heb gehad of heel veel aan mijn hoofd vind ik het heerlijk om alleen samen met mijn paard door t bos te rijden...

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:20

Ik rijd heel veel buiten,met me arabiertje
vaak gaat er iemand mee op de fiets, of soms met een ander paard maar in de zomer ga ik zoiezo vaak alleen, na school lekker alleen uitwaaien op mn paardje. heerlijk :D
ik heb zoiezo altijd mn telefoon bij. en voor de veiligheid is het wel handig als er iemand meegaat maar als je je paard onder controle hebt en niet té ver gaat, gata t superr

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:49

Mijn pony staat bij kennissen thuis en daar is geen bak aanwezig. Ik zal dus een stukje naar buiten moeten om bij een bak te komen en het is niet mogelijk om elke dag iemand mee te nemen. :P Gewone buitenritten maak ik ook gewoon alleen. Ik heb wel altijd mijn telefoon bij.

Mijn pony is niet de makkelijkste en ze heeft me er in de zomer een paar keer flink afgegooid op buitenrit. Gelukkig bleef ze dan wel bij me. Nu ben ik iets voorzichtiger en als we iets nieuws gaan doen o.i.d, neem ik altijd iemand mee voor de zekerheid. Maar de gewone ritten maak ik alleen met haar en dat is ook wel heerlijk hoor. :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:50

Ik rijd eigenlijk altijd alleen. Dan is mijn paard ook het fijnst te rijden. Hoef geen rekening te houden met slomer paard en samen wil ze nooit voorop wat ook niet handig is. Alleen loopt ze overal langs en is ze veel geconcentreerder op mij dan samen met een ander paard. En ik vind het heerlijk; is voor mij stukje ontspanning!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:52

Ik vind het heel gezellig om met anderen te rijden, maar alleen met de poown rijd ik toch het meest relaxed. Madame heeft vooroploop drang (voornamelijk in draf en galop) en gaat mogelijke gevaren opzoeken voor de andere paarden. Als ik alleen met d'r rijd dan schrikt ze bijna nergens van.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:55

Samen! Ten eerste ben ik een gigantische schijtert (met dank aan de eerste manege waar ik op gereden heb :( ), en ten tweede is het véél gezelliger!
Ten derde: het is veiliger!

Myttgard: waar rijden jullie als jullie buitenrijden? Ik ben jullie geloof ik nog nooit tegengekomen. Wij rijden altijd in het bos bij de Aarlese visvijver en in het Grotelse bos (of is dat hetzelfde?).
Groot genoeg om er nog steeds de weg niet te weten hihi.

willytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:27

Over de weg rijd ik meestal alleen omdat er nooit iemand mee wil.. :+
Het is wel veiliger om met zn 2en te gaan maar ik vertrouw mijn pony goed.
In de bak rijden we meestal met zn 2en of 3en, gezellig!

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:36

mijn paard is nog jong dus ben het nog aan het opbouwen. samen wandelen buiten gaat prima. volgende stap (overeen paar weken als het weer wat warmer wordt) erop, geen idee hoe ze het vind. denk maar even iemand mee lopen. als ik "vroeger" buiten ging rijden, ging ik altijd samen, vooral voor de veiligheid. nu ben ik er van overtuigd dat het met mijn huidige paard in de toekomst ook prima alleen zal gaan (=coole kikker:Z ). even een vraagje voor alle buitenrijders: hebben jullie allemaal een ruiterbewijs of zijn er ook "zwartrijders"? Ik zou tot de laatste catergorie behoren .....
Ik ken trouwens ook genoeg paarden die het erf nooit afkomen omdat ze niet verkeersmak zijn, herkennen jullie dit? Lijkt me zo zonde om altijd tot "de bak" verdoemd te zijn!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:16

Maakt me niet uit. Alleen, samen.

Soms als Duncan de kriebels heeft (denk aan de lente!), dan ga ik liever samen of met een fietser mee. Zo blijft hij wat rustiger.

Maar verder maakt het me niet uit. Ik heb een telefoon bij me, er zijn vrijwel altijd wel omstanders die je in nood kunnen helpen. Heb niet vaak de hulp van de medemens hoeven vragen, maar die enkele keer dat het wel nodig was, heb ik zonder moeite hulp gekregen. En verder ben ik niet zo snel bang als ik op zijn rug zit. :) Ga ook gerust zonder zadel en hoofstel in mijn eentje met hem op pad. Ik red me wel hoor.

:)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:17

Altijd samen langs de weg. Met een groepje. In de bak ook wel alleen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:18

Ik rij wel is samen met een vriendin en ook wel eens in een grotere groep. Allees is naar mijn idee iets fijner, dan is Rano niet zo enorm opgefokt en hoef geen rekening te houden met andere ruiters. Wanneer meneer dan wil lopen hoef ik niemand te vragen, dan kan ik hem laten knallen wanneer ik dat wil :)

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:52

Ik rij altijd samen met iemand buiten. Dat vind ik gezelliger en veiliger.

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:56

Ik ga nooit alleen. Het liefst ga ik met een grotere groep mee. Op zijn minst met 1-2 andere paarden erbij die braaf zijn in het verkeer.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:20

Vandaag ben ik lekker alleen naar buiten geweest, zorg dan wel dat ik mijn telefoon mee heb, mocht er wat gebeuren.
Soms samen, soms alleen.
Het is fijn als het in ieder geval kan, alleen. Dan ben je niet altijd afhankelijk van een ander :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:21

Normaal rij ik nooit alleen, maar fietst mam altijd mee.
Maar in Augustus ga ik een weekje alleen met mijn paardje op vakantie, dus ga dan wel alleen rijden.
Doe ik daar wel vaker.
Maar ik geef dan wel door op de camping hoe lang ik weg denk te zijn en waar ik heen wil rijden.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:11

Ik ken weinig vrienden in deze omgeving die ook rijden, dus het samenrijden gaat vaak al wat moeilijker. Maar het is wel gezelliger, maar op dit moment rij ik liever alleen ivb te drukke pony. :)

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 10:37

corinne1981 schreef:
Samen! Ten eerste ben ik een gigantische schijtert (met dank aan de eerste manege waar ik op gereden heb :( ), en ten tweede is het véél gezelliger!

Myttgard: waar rijden jullie als jullie buitenrijden? Ik ben jullie geloof ik nog nooit tegengekomen. Wij rijden altijd in het bos bij de Aarlese visvijver en in het Grotelse bos (of is dat hetzelfde?).

Aerlese visvijver en Grotelse bos is idd hetzelfde.
Toen we nog op onze oude plek stonden reden we daar ook veel maar nu gaan we vaak richting de stippelberg en het buitengebied wat daarvoor ligt.
Dat je ons niet zo vaak tegen komt kan kloppen. Ik rij niet zo vaak. :D
Wat heb je dan meegemaakt op je eerste manege?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:40

Ik rij altijd alleen. :j

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:08

mytgard schreef:
corinne1981 schreef:

Aerlese visvijver en Grotelse bos is idd hetzelfde.
Toen we nog op onze oude plek stonden reden we daar ook veel maar nu gaan we vaak richting de stippelberg en het buitengebied wat daarvoor ligt.
Dat je ons niet zo vaak tegen komt kan kloppen. Ik rij niet zo vaak. :D
Wat heb je dan meegemaakt op je eerste manege?

Ik was nog erg jong, 9 jaar denk ik. Mijn ouders hadden geen verstand van paarden/maneges, en ben begonnen met rijden op een manege waar geen enkele deskundigheid aanwezig was. (later bleek de manege een dekmantel te zijn voor vanalles wat verboden is: drugs, diefstal e.d.)
Ik ben er toen zo gigantisch vaak en hard afgevallen (ook op buitenritten), dat ik nogal bang ben geworden.
Toen ik een jaar of 14 was, zag ik zelf in dat de manege niet veel voorstelde en ben ik overgestapt naar een andere manege. Helaas blijft die angst er nog steeds inzitten.
Gelukkig heb ik mensen om me heen met veel geduld, die me graag mee naar buiten nemen.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:03

Ik ga het liefst samen en ben ook diegene die braaf op de fiets achter Mytgard aan fietst. Gelukkig is onze omgeving zeer geschikt om samen te rijden en fietsen.
Corinne1981 jammer zo'n slechte begin ervaring maar volgens mij ben je nu idd in goede handen.
We zagen laatst nog dat je les kreeg 's avonds. Zag er gezellig uit ;)