Ik heb dan wel geen eigen paard, maar Duvel is toch ook een klein beetje "mijn".
We hebben hem nu ruim anderhalf jaar en het is een heel ander dier..
Hij was vrij mager en behoorlijk onopgevoed. Als je de boxdeur opendeed, stond hij buiten. Bleef dus niet staan met poetsen op stal, als je de deur niet dicht deed en hij bleef al helemaal niet staan tijdens uitmesten.
Nu kun je hem gewoon los in zijn box laten staan tijdens poetsen en uitmesten, ik kan zelfs met de boxdeur open even naar mijn kast lopen om het zadel te pakken, zonder dat hij weg is.
En hij is een stuk gespierder geworden, zit nu gewoon goed in zijn vlees.
Verder is hij ook echt een kroel, weet ook precies wanneer hij 'recht' heeft op iets lekkers, hij kent ons gewoon goed.
Ik vind hem ook mooier geworden, hij wordt beter verzorgd dan de laatste tijd bij zijn vorige eigenaar, daar liep hij 3 dagen per week alleen maar in de stapmolen en alleen bij zijn verzorgster mocht hij meer doen dan op stal staan of wandelen in de molen.
En hij is qua rijden ook verbeterd, eerst liep hij heel makkelijk op zijn voorhand te sukkelen en wilde amper opzij voor eenzijdige kuitdruk.
Inmiddels zijn we M1 met 3 winstpunten, en wijken was in de L een onderdeel waar ik 7-s op scoorden. Hij is ook beter gaan galopperen, hij leek wel een konijn in het begin.
Dus ja, dit teruglezend, kan ik wel zeggen dat hij aardig verandert is, sinds hij van ons is.