Sneeuw en vorst: lente, kom snel!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:24

Aan de ene kant wil ik heeel erg graag dat het eindelijk eens afgelopen is met die eeuwige modder, gladheid en het niet kunnen rijden.
aan de andere kant: als het weer lente wordt krijgt onze fjord ook weer ontzettend last van zijn zomereczeem en de horzels. Daar heb ik eigenlijk ook wel een heel erge hekel aan.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 07:44

Bij de eerste sneeuwval, rond kerst, heb ik 1 1/2 week niet gereden. Toen nog een paar dagen aan het einde van het jaar, toen kwam er weer sneeuw, een week niet gereden. En toen was ik het zat die sneeuw, en heeft mijn paard sneeuwbeslag gekregen. Vanaf dat moment heb ik nog elke dag kunnen rijden, waarvan een paar dagen ook met stiften in.

De hoefslag is nu zacht en goed te rijden en elke keer na het rijden hark ik de bak even aan. t Is even een klus, maar ik kan nog wel steeds rijden en lessen in de buitenbak.

Wildflower

Re: Sneeuw en vorst: lente, kom snel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:45

de grond is hier weer knetterhard. Vind het knap dat je je buitenbak zo goed houdt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:51

ik durf helemaal niet naar buiten te gaan om te kijken
mijn hoefsmid komt zo en ik denk dat ik vraag om een sneeuw beslag dat ik ieder geval iets kan mocht het weer gaan sneeuwen waar het wel naar uitziet nu

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 09:54

Ik heb gisteren nog gereden.. Maar nu werd de bak weer hard
-O-

Heb geen binnenbak...

Laat de lente maar komen! 8-)

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:03

hier wil er nog 1 lente..... :D
rijd al vanaf voor de kerst niet meer door het slechte weer :( (alleen buitenbak) ik heb 1 mazzel mag ook niet rijden heb door de sneeuw me kniebanden verrekt onderuitgegaan met de scooter -:(- .
als het ook maar zou dooien dan zou ik tenminste nog kunnen longeren en dan niet 1 x dan weer week niet....wil zon!!!en minimaal 10 graden
Die van mij staat gelukkig de hele dag buiten en is nog jong maar ik verveel me -O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:19

Ik ben aan het aftellen..echt waar.
Over 2 weken is het bijna lente en hopelijk al iets warmer en vooral droger. Kan niet wachten om weer iets te kunnen gaan doen na 6 maanden weidegang.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:22

Wildflower schreef:
de grond is hier weer knetterhard. Vind het knap dat je je buitenbak zo goed houdt.

Harken, harken, harken...etc. Ik moet wel zeggen, dat er hout snippers doorheen zitten, dit scheelt denk ik wel bij dat je alleen maar zandgrond hebt.

Ik ben echt een ster in harken nu, en je krijgt er nog eens gespierde armen van ook.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:24

zodra het niet vriest is onze bak eigenlijk heel snel weer goed. Maar alsnog is het vreselijk irritant, dat je een week rijdt, je paard weer een beetje 'back on track' hebt en dan gaat het weer vriezen en lig je gemiddeld weer 1,5 week eruit!

Sja, het wordt wel erg vervelend! doe mij maar zomer, dat je na een uurtje rijden (heeeel vroeg in de ochtend of 's avonds na 9 uur) echt trek hebt in iets heeeeeel kouds.

Stukken beter dan verlangen naar een warme douche!

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:28

ik heb sinds 5 December een nieuw paard, en heb er denk ik nu 15x opgezeten ;(
Je kunt niks met dit weer ( heb ook geen binnebak) heeeeel heeel soms kan ik 2 dagen erop zitten maar dan staat ze ook weer 2 weken stil, dramadramdrama

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:44

Wegens het ontbreken van het informatieve deel in dit topic verplaats ik het naar PP.

SV-->PP

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:50

Wat een sneeuw, zeg!!!!
Maarrrrrrrrrrrr, volgende week wordt het minder koud (overdag geen vorst meer), da's dan wel weer fijn.

Ik weet een paardje te staan, die heeft denk ik al zo'n 6 weken binnengestaan, en nu nog steeds. 't Is echt sneu voor dat paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:52

katie_hvjOuw schreef:
ik heb sinds 5 December een nieuw paard, en heb er denk ik nu 15x opgezeten ;(
Je kunt niks met dit weer ( heb ook geen binnebak) heeeeel heeel soms kan ik 2 dagen erop zitten maar dan staat ze ook weer 2 weken stil, dramadramdrama

Snap helemaal wat je bedoelt... Heb na heel lang passen en zoeken sinds 13 december mijn nieuwe zadel. Sinds 17 december staat mijn paard zo goed als stil. Heb sindsdien in totaal ongeveer 4 keer gereden. Blegh, ik ga een winterslaap houden denk ik. :=

Ik heb geen binnenbak en paarden staan vijf km fietsen bij mij vandaan.

mony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:03

Hier nog iemand wat baalt! Heb ook sinds december een nieuw zadel maar nog niet kunnen gebruiken. Heb wel een binnebak maar mag er niet in longeren en de buitenbak is bevroren. We waren net bezig via een osteopaat om de spieren om te bouwen aan de longe en daarna pas te gaan rijden. Paardje heeft dus even vakantie gehad. Maar het duurt nu wel te lang... Er ligt nu weer een pak sneeuw!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:43

Dit weer vind ik eigenlijk juist wel heel fijn, paard is lekker wakker. In de zomer wanneer het warm is vindt hij er niks aan :n doe ons maar lekker vorst en sneeuw :)

Rijden kan ik ook, heb geen binnenbak tot mijn beschikking en de buitenbak is maar een paar weken per jaar begaanbaar, ik rijd meestal gewoon buiten, of op een heuveltje met gras in de buurt. Gaat prima. Even afgezien van dat ik niet zo veel kan met mijn paard ivm revalidatie, maar dat heeft dan weer niks met het weer te maken ;)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:35

wanneer merken jullie weer dat de paarden rustiger in de kop worden en relexster?

mariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:47

inderdaad
maar waar ik rijd kunnen we nog wel gewoon in de binnenbak

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:14

Nou vandaag was die mij leip geweest in de stapmolen. Ik heb nog wel even gereden in de bak, stiften in (ze heeft sneeuwbeslag) en rijden maar.
Maar oei wat was het koud zeg, of eigenlijk een koude wind.
Dus was ook een beetje fris.

Als het overdag zo'n >3 graden is/wordt, dan wordt ze weer wat relaxter.

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:46

Ik heb ook zo'n zin in de lente :D ben die sneeuw ook haast zat!!!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:18

Nog ergens sneeuw gevallen gister en vandaag? Het is hier sneeuwvrij gebleven, ondanks alle berichten! *\o/*