Mijn paard is dood

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:16

Heel erg veel sterkte....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:23

goh, nu ik aan zo'n dierenarts denk........ die doet er dan dus alles aan om zo'n beest beter te krijgen, draait zich om en het dier is dood. Dat is al beroerd, en dan moet je ook nog de eigenaar opbellen...........

Ik heb zelf meegemaakt dat een paard dat bij de kliniek aankwam al was overleden. De veearts die daar toen aanwezig was zei toen ook, "ik heb zelf paarden, en ik heb ook al veel paarden zien dood gaan, maar echt wennen doet het nooit."

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:29

Heel veel sterkte gewenst....
Hoe oud was hij?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:40

Desiree schreef:
goh, nu ik aan zo'n dierenarts denk........ die doet er dan dus alles aan om zo'n beest beter te krijgen, draait zich om en het dier is dood. Dat is al beroerd, en dan moet je ook nog de eigenaar opbellen...........

Ik heb zelf meegemaakt dat een paard dat bij de kliniek aankwam al was overleden. De veearts die daar toen aanwezig was zei toen ook, "ik heb zelf paarden, en ik heb ook al veel paarden zien dood gaan, maar echt wennen doet het nooit."


Ne precies, het is al erg genoeg voor zo iemand dat hij/zij het paard niet beter kan krijgen..en dan heb je natuurlijk de eigenaar nog!!

Heel veel sterkte!!

Signe

Berichten: 5816
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:49

sterkte.

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 10:01

wat verschrikkelijk, heel veel sterkte

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:04

Pff als ik dit zo lees besef ik alweer hoeveel geluk ik heb gehad na de koliekoperatie van Leysander vorig jaar in oktober

Sterkte ermee.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:09

Jezus christus... dit wil je gewoon niet meemaken.
Ik wens jou heel veel sterkte en ik hoop dat je de kracht kan vinden om over dit verlies heen te komen voor zover dat mogelijk is..

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:40

Oh nee wat vreselijk erg voor je. Veel sterkte hoor.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:45

Verschrikkelijk Verdrietig Heel veel sterkte met dit verlies Verdrietig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:31

wat verschrikkelijk!zit hier echt met kippenvel na het lezen van je verhaal!

heel erg veel sterkte, en probeer alle goede herinneringen te bewaren!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:41

Heel veel sterkte, ik weet precies wat je doormaakt, ik heb precies hetzelfde meegemaakt.... Ik had een paardje van nog maar 5 jaar oud. Een supertalent voor het springen, een echt 1.50 paard.. Tot ik bij de dierenarts kwam voor een check-up.. die stuitte op een bal zo groot als een voetbal bij het opvoelen van haar darmen! Paniek, en na onderzoeken.. het was geen tumor etc. Is ze blijven spoelen spoelen spoelen.. Het arme beest kreeg niets meer te eten, en op een gegeven moment at ze zelfs het papier van de bodembedekking op..Ik zag mijn paard met de dag aftakelen.. het was verschrikkelijk.. De dierenarts zei dat hij eigenlijk wel zeker wist dat het niet goed kwam ,maar hij wilde graag zeker weten wat het was voordat ze in zou slapen.. Die toestemming heben we gegeven, want elke keer als ik kwam kwasm ze vrolijk hinnikend naar me toe, legde haar hoofd in mijn nek en deed haar oogjes dicht.. ze gedroeg zich niet ziek... en ik maar huilen, want ik had niets meer dan een hoopje botten met wat vel. Toen is er een prof uit Duitsland bijgekomen..En tijdens een kijkoperatie zagen ze wat er was.. De ene kant van haar maag was helemaal ontstoken en kapot. Hierdoor verteerde het voer niet goed en was haar maag door die massa voer verdriedubbeld. De wand van haar maag was nog maar flinterdun. Tijdens die operatie is ze overleden.... Het was echt slopend.. En toen naar de manege,, daar hingen haar peesjes, en die lege stal.. Ik weet in ieder geval dat ik er alles aan heb gedaan om mijn paard te redden.. Maar heb het er vaak nog moeilijk mee.. vooral omdat het een verschrikkelijk goed paard was met een enorm super karakter.. Mijn nieuwe paardje is super,, maar Petite Fleur zal ik nooit vergeten..

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:44

ps. die maag kwam 90% zeker van een worminfectie die ze als veulen opgelopen heeft.. Ik roep dus iedereen op zijn /haar paard gg oed te ontwormen! Laat minstens eens in de twee jaar door de dierenarts via het bloed ontwormen, het kost niet veel ,en het is het ENIGE middel dat echt tegen ALLES helpt! 75 % van de paarden in Ned hebben wormen.. en je hoeft het niet eens te merken.. dus vergeet die wormenspuiten niet!

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:30

Wat vreselijk voor je Huilen Echt heel erg veel sterkte verder...... Verdrietig

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:43

Heel veel kracht en sterkte toegewenst voor de komende tijd.

Smousje.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:49

Jeetje meid wat vreselijk!!! Heel veel sterkte!!

En een ding is zeker, als het paard zoveel vertrouwen in je had, kan het niet anders dan dat hij een geweldig leven heeft gehad bij je!!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 07:47

Jeetje, ik voel echt met je mee. Het geeft zo'n leegte als ie er niet meer is, echt vreselijk. Doet mij weer eens beseffen wat een geluk ik heb gehad met Jumper vorig jaar. Veel sterkte!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:59

Jeetje,wat erg.Heb met een brok in mijn keel je verhaal gelezen.Ik weet hoe je je (ongeveer) moet voelen.Kim is 3 jaar geleden aan koliek geopereert.Ze was er erg beroerd aan toe en voor de O.K. zeiden ze;neem hier maar afscheid. Verdrietig Gelukkig heeft ze het net overleefd.Ze is nog 2 weken heel slecht geweest,maar ineens knapte ze weer op en mocht ze naar huis.Ze heeft daarna nog 2 keer koliek gehad.Dan racen we naar Utrecht en neem ik in gedachten weer afscheid.Tot nu toe gaat het goed,maar voor hoe lang?
Ik wens je heel veel sterkte Ach gut

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:10

veel sterkte ermee

krisje
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:21

sterkte

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:31

Ik leef heel erg met je mee, het moet echt als een klap aangekomen zijn. Verdrietig
Wat een mooi gebaar, die kur op muziek...
Ik wil je heel veel sterkte toewensen, ik kan niet anders zeggen.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:38

wat een verschrikkelijk verhaal zeg!!! heel erg veel sterkte met je zware verlies.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:50

Wat afschuwelijk zeg Verdrietig ! Ik wens je veel sterkte, ook ik weet helaas wat het is om je paard te verliezen...

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:13

Ik weet niet heel veel toe te voegen aan alle reacties die ik al heb gezien, maar wilde toch even laten weten dat de tranen over mijn wangen biggelden bij het lezen van je verhaal.

Je hoopt altijd dat dat soort dingen alleen in horror-verhalen gebeuren, maar zo zie je maar weer... Het kan ook de beste overkomen!

Heel veel sterkte met het verlies van je paardje!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:31

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg!! Veel sterkte!