lonnie schreef:nou ik zou daar nooit gaan rijden als manegeklant en ik snap ook niet hoe klanten daar doorheen kunnen kijken. De paarden staan in hele kleine, donkere stallen. Die worden een keer in de week gemest en voor de rest staan ze op stront of beton. ALs ze geluk heben wordt er door de manegeklanten nog eens opgestrooid. Van een paard is de waterbak al jaren kapot, maar niemand die hem elke dag een bak vers water geeft en de bak wordt ook niet gemaakt. De manege eigenaar doet sowiezo niet meer dan voeren, het mesten gebeurt door een pensionklant en het betreffende paard is voor water afhankelijk vor mensen die af een toe een emmertje brengen.
De hoeven zijn veel te lang en er wordt veel te weinig gedaan aan de algehele conditie van de paarden. Ik vind het schandalig, en ik snap ook niet hoe je dit als manegeklant kan accepteren. Het ergste is nog, als er dan iemand heeft gereden, en je vraagt of ze die pony wat water kunnen geven, dan staan ze je raar aan te kijken, te beroerd om een keertje te lopen.
Als ik dat lees zou ik die dierenbescherming ook eens op die manege afsturen..
Erg jammer dat het paard in deze situatie de dupe wordt.. terwijl hij er zelf helemaal niks aan kan doen.
Ik snap dat andere pension klanten het financieel ook niet zien zitten om dit paard elke keer eten te geven,
en uit te mesten en los te laten in de bak.. maar ik zou het ook niet over mn hart kunnen verkrijgen om hem daar
maar te laten staan.. In een vieze stal, zonder beweging en voedsel..