Ik heb hier de afgelopen 14 jaar alleen maar merries op stal gehad. Een shet en een haflinger voor mijn dochter toen ze klein was, mijn eerste paard was een merrie en momenteel heb ik 2 merries op stal. Nooit geen problemen mee qua zinnigheid.
Ruinen. Heb altijd op ruinen gereden, op dit moment rijd ik wel een merrie. Maar ik vind dat merries soms wat gemeen kunnen zijn, naar mijn ervaring dan he!
Wanneer ik weer op zoek ga naar een paard en mijn droompaard blijkt een merrie te zijn, neem ik haar toch mee hoor.
9jinte9
Geplaatst: 04-01-10 19:42
Heb een ruin, merrie en een hengst. Maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar het mannelijke geslacht
merries! Maar ik kan ook goed met ruinen opschieten hoor!
loriene
Geplaatst: 04-01-10 19:43
maakt mij niet zoveel uit. wanneer ik moet kiezen , kies ik een hengst.
xSiep
Geplaatst: 04-01-10 19:44
Ik ben zelf erg nuchter, niet snel onder de indruk en gewoon simpel logisch nadenken Zou zelf eerder denken dat ik meer met ruinen heb, maar het tegendeel is waar. De 3 paarden waar ik echt wat mee heb zijn alle 3 merries (mijn eigen paard, vorige pony, paardje van mijn vakantiewerk) En de ruinen die hier verder op stal staan heb ik ook niet echt wat mee. Wel toevallig eigenlijk
Merries,zeker weten.Als je ze voor je gewonnen hebt,gaan ze voor je door het vuur. Ik heb het liefst een beetje rillerige merries.Ik verzorg een Odermus en een Hemmingway,allebei niet het makkelijkste bloed. Maar wat een fijne merries.Ze zijn lief en knuffelig nu ze mij helemaal vertrouwen.En allebei hele goede springpaarden !
Mijn voorkeur gaat uit naar merrie's, maar een hengst vind ik ook wel wat hebben
simsimba
Geplaatst: 04-01-10 20:18
Maakt mij niet echt uit. Merrie's kunnen kattig doen. Maar ja elk paard kan zo zijn kuren hebben. Geef mij maar gewoon een paard met karakter
melissa_93
Geplaatst: 04-01-10 20:20
ruinen!
Superrr
Geplaatst: 04-01-10 20:21
Nou, ik kan met alle drie overweg. Op hengsten voel ik me wel het stoerst! Maar die hebben vaak sneller de neiging tot steigeren/bokken. Ruinen vind ik ook wel leuk. Maar die zijn vaak heel vlak in hun gedrag, en dat verveelt me een beetje. Merries zijn schatten! En ze wisselen af in hun gedrag. Mijn voorkeur gaat naar... Merries!
Chiron_
Geplaatst: 04-01-10 20:22
't maakt mij eigenlijk niet zo uit, heb nu een merrie en een ruinen te verzorgen