Dit paard kopen, of toch niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

September

Re: Dit paard kopen, of toch niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:42

Waarom doet de manege eigenaar die pony weg? Klinkt wel erg verdacht eigenlijk... En 600 euro is echt veelsteveel geld. :n

Ik vind het wel lief van je dat je het wil. Maar niet slim.

Carismaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:44

Ik zou de pony kopen omdat

& je had er een hechte band mee die je dan weer op kan pakken,
& Voor de schet

Lijkt mij genoeg om hem te kopen...

Maarja zo ben ik! ;) Je moet zelf weten maar ik zou hem kopen :D

:+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:45

Als jij er een geweldige band mee hebt en het diertje nog een goede laatste tijd wil geven waarom niet? Zijn genoeg mensen die hun dier ook al is hij hoog bejaard nog steeds voor geen goud weg doen. Waarom is 600 euro dan te duur? Als de emotionele waarde hoger is dan hoeft die 600 euro niet duur te zijn ;)

Zelf zou ik het afraden zeker voor die prijs maar ik heb ook geen band met het dier dus is het heel makkelijk praten.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:49

Moeilijk dilemma, 600 is belachelijk maar ze weten misschien wat je voor haar voelt.
Maar als het onderhandelen niet lukt, moet je dus zeker kijken wat je gevoel zegt en ervoor gaan.
Ben benieuwd hoe het afloopt, in ieder geval succes in de onderhandeling.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:50

gewoon doen als je jezelf er goed bij voelt.
wij hebben hier een oude trein van 32 jaar staan die nog 3 keer in de week dressuur rijd en nog 1 a 2 uur springent in de week.

niet alle oude pony's zijn versleten hoor.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:58

persoonlijk zou ik het niet doen. 28 is oud en de kans op gebreken is groot.Je kunt de pony gezien haar leeftijd ook niet voor verzekeren.Dus wat als er bijv voor €1000,- aan dierenarts kosten gaan komen.Verder behoor je de pony gratis te krijgen. Slachtprijs wat de meeste hier zeggen is bar weinig.Want de slager zit niet te wachten op een 28 jarige

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:58

Er zijn zo veel manage-eigenaren die hun paarden voor veelste veel geld wegdoen, omdat ze weten dat al die meisjes een hart voor zo'n beestje krijgen. Stel je wat harder op. Dan krijg je dat beestje echt wel. ;)

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:01

gwn doen ;)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:08

Ik zou zeker wat van de prijs af halen. 600 euro is teveel voor z'n beestje. Dat weet de manegeeigenaar en dat weet jij. Puur voor de emotionele waarde vraagt hij er meer voor. Goed onderhandelen dus!
Als je weet wat je doet en je denkt het aan te kunnen, dan juig ik jou idee toe! Succes!

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 00:30

Sabinee__ schreef:
xkimmx schreef:
Klopt de datum in je profiel? Want dan hoor je 14 te zijn, kan je het dan wel betalen?

Maargoed, als je het kan betalen en je kan er een flink bedrag afkrijgen zou ik het doen. Je bent er in ieder geval van overtuigd dat ze een goed pensioen krijgt.

Zij is bijna 15 en als ik het goed onthouden heb uit een ander topic, haar vriend 27 :) .
Mag verwachten dat je dan samen wel een goed financiele situatie hebt ..

Probeer er inderdaad nog wat van af te praten, en alvast veel plezier met je aankomende topper :D .

Mijn vriend is inderdaad 27. :)
We zitten in een goede financiele situatie, dus het moet goedkomen toch?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:36

ik zou wel een beetje handelen maar ik zou het wel doen als het paardje zoveel voor je betekend en je kunt het dier een fijn huis bieden :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:43

Er zijn wel een paar vraagjes waar je over na zou moeten denken.
Mocht het uitgaan tussen jou en je vriend, kun je dan alleen de kosten dragen? Je bent pas 14 jaar. (Volgens mij is het niet legaal voor je vriend om een vriendin van 14 te hebben)
Komt je school niet in de knoop met 2 paarden om voor te zorgen?
Vinden je ouders het goed?
Ik hoop dat je het paard kunt kopen, veel plezier met haar!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:47

Jeetje, 28 jaar oud en nog €600,- er voor vragen.. Ik zou het niet doen..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:53

inderdaad zoals gezegt is € 600 teveel .

Ik ken de manege, goede manege .. Maar ook hun proberen natuurlijk eruit te halen wat erin zit. ( de manege/paardenwereld is hard )
En vragen dus een fiks bedrag.
Door de emotionele kant van het verhaal kunnen ze dit ook proberen.
Laat je dus niet gelijk over de streef trekken. ;)

Veel plezier alvast met je toekomstig aanwinst. ;)

weikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:55

ik begrijp je helemaal.ik heb jaren geleden ook eens voor zon zelfde dilemma gestaan,wij hebben het uiteindelijk niet gedaan....je idee om die pony nog een mooi pensioen te geven is heel begrijpelijk en zeker niks mis mee,maar houd er rekening mee dat je er in een slecht scenario ook vrij snel afscheid van moet nemen, ik vind het ook belachelijk wat die manege vraagt,dat paardje heeft zijn diensten na al die jaren toch wel bewezen lijkt mij.....succes met je beslissing!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 00:58

maverick schreef:
persoonlijk zou ik het niet doen. 28 is oud en de kans op gebreken is groot.Je kunt de pony gezien haar leeftijd ook niet voor verzekeren.Dus wat als er bijv voor €1000,- aan dierenarts kosten gaan komen.Verder behoor je de pony gratis te krijgen. Slachtprijs wat de meeste hier zeggen is bar weinig.Want de slager zit niet te wachten op een 28 jarige

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als de pony over 2 maand dood in de stal ligt, heb je nog veel meer verdriet denk ik...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:10

Wat een dropje,
Als jij er echt een hele goede band mee hebt, en je denkt dat je spijt krijgt als je haar niet koopt zou ik het gewoon doen!
Wel vind ik het een belachelijk hoog bedrag! Zowieso zou ik de pony ook niet samen kopen met iemand, daar krijg je vroeg of laat altijd gelazer mee, ik heb 11 jaar samen paardjes gehad met een meisje, 11 jaar is het goed gegaan....... En nog even een klein puntje, als de pony nu nog 3 uur op een dag loopt, zou ik haar wel echt rustig afbouwen en niet zo maar haar verdiende pensioen geven! En als ze het rijden nog aankan zou ik haar zowieso niet stil zetten, rust roest....
Heel veel succes met je keus

Spetterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:10

als je er geld enzo voor hebt zal ik haar/hem gewoon kopen.
een vriendin van mij die heeft ook een pony gekocht van 27, wij was nog in top conditie.
die pony zal nu ondertussen wel 30 zijn ofzo alleen ze rijd er nogsteeds lekker wedstrijdjes mee, ze heeft ook heel erg veel plezier vanhaar pony. als de pony nog in een goede conditie is zou je hem gerust kunnen kopen :). heb je hem ondertussen al gekocht of nog niet ?
xxxliefs

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:50

ik zou het ook gewoon doen.
misschien wat van de prijs proberen af te halen.
na jaren van zoeken naar mijn oude pony vond ik hem als manegepony terug.
hij was toen 20.
na een jaar kwam hij te koop want het springen ging niet zo goed meer.
ik hem gebeld met de mededeling dat ik de pony een goede oude dag wilde geven.
jammer genoeg wilde hij de hoofdprijs voor de pony en dat hadden wij gewoon niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:52

't is soms ook wel echt belachelijk wat sommigen dus nog voor een 'oud beestje' durven te vragen he....
nogmaals, ik kan het wel begrijpen van de manegehouder maar lijkt mij dat hij zelf ook wel weet dat deze prijs echt veels te hoog gegrepen is.
Edit: en als hij hem gratis weg zou geven heeft hij nog 'winst'; toch weer een paardenmond minder te voeden, minder DA kosten die er toch meestal wel vaak zijn of zullen komen bij zo'n oudje, en hij heeft er ook al jaren aan verdiend door de manegelessen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:55

Ik denk persoonlijk dat dit zo iets is waar je achteraf gewoon vette spijt van gaat krijgen.
De dierenarts kosten kunnen ontzettend hoog worden voor z'n oudje, je kan er binnenkort niet meer op rijden en je moet al snel afscheid nemen...
Dan kun je beter voor dat bedrag een leuke jonge draver kopen.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:13

Ach ik weet het niet, als je ervan uit gaat dat je de pony koopt omdat je zo'n goede band hebt, en nu al weet dat de pony niet lang meer valt te berijden, EN je het beestje een super pensioen gunt................waarom niet?

Wij hebben een 28 jarige Hanoveraan die al jaren met pensioen is, hij blijft hier tot het zijn tijd is, maar heel eerlijk veel plezier hebben we niet van hem :D ( het is een lastpak)

Voor diezelfde 600 euro kun je misschien wel een andere pony kopen waar je nog wel op kunt rijden!! Wij hebben trouwens nooit kosten aan ons paard, gewoon normaal doen, geen stress en geen veranderingen.

Succes...........

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:29

Storm76 schreef:
Mocht het uitgaan tussen jou en je vriend, kun je dan alleen de kosten dragen? Je bent pas 14 jaar. (Volgens mij is het niet legaal voor je vriend om een vriendin van 14 te hebben)

:D :D :o Het eerste wat ik dacht, die vriend is hartstikke strafbaar...een meiske wat
nog dik minderjarig is... :o :+

Ik heb ook zo mijn twijfels of je relatie langdurig zal zijn, maar als je zegt dat je het ook
haalt als je vrijgezel zou zijn, dan zou ik ervoor gaan.

Zou namelijk echt kl#te zijn als jij het paard overneemt en het opeens niet meer kan betalen,
das echt rotter op die leeftijd om dan alsnog van eigenaar te moeten switchen.
Denk in het belang van het paard zou ik zeggen.

Sucses!

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:44

Ze vragen inderdaad nog aardig wat geld voor de pony is teveel geld.
Maar als dit de pony is die je wilt waarom niet!
En ook al is ze 28 jaar hoeft geen reden te zijn om het niet te doen.
Succes met de koop hoop voor je dat het lukt

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 10:15

ukoldaatje schreef:
Storm76 schreef:

:D :D :o Het eerste wat ik dacht, die vriend is hartstikke strafbaar...een meiske wat
nog dik minderjarig is... :o :+

Ik heb ook zo mijn twijfels of je relatie langdurig zal zijn, maar als je zegt dat je het ook
haalt als je vrijgezel zou zijn, dan zou ik ervoor gaan.

Zou namelijk echt kl#te zijn als jij het paard overneemt en het opeens niet meer kan betalen,
das echt rotter op die leeftijd om dan alsnog van eigenaar te moeten switchen.
Denk in het belang van het paard zou ik zeggen.

Sucses!

Het gaat hier over het kopen van een pony,
niet over het leeftijdsverschil tussen mij en mijn vriend,
weet wel zeker dat een relatie van nu een jaar en 2 weken niet
ineens over gaat als er een pony in beeld komt.