Appassionata. Goed of slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Appassionata. Goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:43

Ik ben er ook geweest, de stukken vrijheidsdressuur waren erg mooi om te zien, hoewel ook daar af en toe een tik werd uitgedeeld. Maar het dressuurmatige niveau was idd tja...
Dan ken ik hier in de buurt ook nog wel mensen met een speciaal ras, die zouden nog eerder mee kunnen doen. :\

Maar voor zo'n grote show vond ik het idd niet erg profesioneel overkomen allemaal.
Overigens was bij mij Lorenzo aanwezig, die heeft heel veel gered. Zijn show was gewoon echt af, gaaf, spannend, ontroerend. :)

mdpl11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:57

Er worden allemaal slechte verhalen over verteld.
Maar toch wil ik het graag zien.
Ik wil mijn eigen oordeel maken. ;)

Bentley26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:15

@mdpl11
tuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen mening. En als je de show toch graag wilt zien, moet je gewoon gaan. :D
De eerste show die ik heb gezien was adembenedemd. Maar de tweede vond ik erg tegen vallen. Maar ik zou wel graag nog naar Cavalia willen, maar voorlopig zitten die in Amerika haha :D

Chizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:17

ik ben het ook met CM_ eens ;) .
De meeste paardenkenners vinden het inderdaad niks.
Ik vind sommige stukken echt mooi. Maar bij andere stukken, wil ik het liever niet zien. ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:49

ik ben blij dat ik de uitnodiging voor appassionata heb laten gaan, zo te horen.
Ik ben wel bij Cavalia geweest, in Brussel, had ook het uitgebreide pakket (o.a. met een kijkje achter de schermen en plaatsen op de eerste 3 rijen) en ik vond het echt prachtig. Zat zo dichtbij dat ik de trainers tegen de paarden kon horen praten (door de muziek hoor je dat niet als je verder achteraan zit) en je de lichaamstaal goed kon zien. Ik heb geen enkel paard gezien waarbij ik een naar gevoel kreeg gelukkig. Wellicht een aanrader voor de mensen met een kater van appassionata ;)

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:07

Ik vond dat er toch wel de hele show goed met de paarden werd omgegaan, er waren wat kleine dingetjes die fout gingen maar die mensen bleven super geduldig en de paarden zagen er totaal niet gestressd uit ofzow...

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:15

Appassionato sprak mij gewoon niet aan, vond het soms saai, en de rijkwaliteit vond ik ook niet altijd even best
Ben een tijdje geleden naar de Spaanse rijschool geweest, dat was wel andere koek en veel professioneler.
Cavalia was ook prachtig :j

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:21

Ben in 2008 ook naar Appassionata geweest, maar zoals de meeste vond ik er maar weinig aan.
Had me er meer van voorgesteld.
Ik ben dus afgelopen keer niet gegaan.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:22

Voor de pauze dacht ik *gelukkig dat ik de kaartjes cadeau heb gekregen en niet betaald*.. Ik had hiervoor al GOA-paardenshow gezien en dit is de kleine variant van appassionata maar véél beter dus mijn verwachtingen lagen blijkbaar te hoog..
MAAR na de pauze hebben ze veel goedgemaakt hoor.
Toch blijft goa mijn favoriet.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:24

Ben er 2 jaar geleden geweest. Ik vond het eigenlijk matig. Als je het zonder muziek zou bekijken zijn ze gewoon wat figuren aan het rijden en verder niet heel veel bijzonders. Ook vond ik dat als ze iets lieten zien dat ze dat 3x achter elkaar deden voor het publiek. Het zag er toen niet echt meer uit dat het leuk was voor het paard. Meer zo van nou het is dat ik dit moet doen maar leuk vind ik het niet. Wat nog iemand gezegt heeft, beetje circus achtig. Daarin tegen vond ik de gedeeltes waarin ze de paarden helemaal los hadden en de manier waarop ze hiermee werkten wel heel erg mooi. Dat ziet er tenminste nog natuurlijk uit.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:27

ikzelf ben een leek, de persoon waar ik mee was weet wel hoe het zit, en we waren allebei overtuigd van het mooie wat er allemaal te zien was...

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:36

ik vond het een hele mooie show
en ja ik heb wel oog voor goed rijden zoals sommige
zeggen dat je dan niet mooi vind en als je kijkt tuurlijk zijn er stukjes
waarvan mensen onwijs snel zeggen zielig maar als je op let hebben bijna alle
paarden hun oren naar voren!
en overal word je geleerd en kan je het lezen is het zo dat wanneer paarden
hun oren naar voren hebben dat ze het naar hun zin hebben.
ook zag je dat de paarden er goed uit zagen! ik snap dat sommige mensen
sommige acts zielig vonden maar je meot meer op details letten!

:)

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:04

Nu ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet ben gegaan.
Ik weet dat je het eigenlijk zelf eerst moet zien, maar als ik zo deze verhalen lees zou er grote kans zijn dat ik het ook matig zou vinden en dat zou ik zonde vinden van mijn geld.
Ik geef dan liever mijn geld uit aan een show waar de meeste mensen positiever over zijn ;)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:45

ik vind het een hele mooie show , alleen soms gaan ze nie echt goed met die paarden om. hiermee bedoel ik dat sommige ( dus niet alle ! ) in de krul getroken worden.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:49

Wij zijn vorig jaar geweest bij een show van hun in Duitsland. Ik vond het een aanfluiting. poeh wat slecht zeg. Slechte ruiters, geen harmonie, weinig spectaculair en slordig in elkaar gezet. Ik vond het erg amateuristisch en menig leuke manegeruiter had met een beetje oefenen een betere show gegeven. Het was echt zonde van het geld, want de kaartjes waren echt enorm duur. (ik geloof 60 euro per kaartje). Ik ben normaal echt geen zeikert en vind snel iets leuk maar dit was om te huilen.

GStornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:00

Ik heb ook alle shows gezien. Van Appassionata tot Levada aan toe. Lijken allemaal op elkaar en veelal dezelfde ruiters. Sterker nog, Levada denk je aan de Levade, maar die sprong kwam niet eens in de show voor.
Ach, meestal zien de paarden er wel perfect verzorgd uit.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:55

vur schreef:
Op Horsus staan filmpjes van Appassionata. Vind het ook niet echt insprirerend. Jammer.

zou je een link willen zetten dat je de filmpjes kan zien?
Ben namelijk beniuwd, ik heb appasionata nooit in het echt gezien nl.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:36

Ik vond bepaalde acts enorm goed, met van beide kanten respect. Andere vond ik iets minder diervriendelijk.. Maar al om al vond ik het toch prachtig.

Btw, ik was naar de '5 seizoenen' ofzo ..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:28

De show vond ik leuk.. mooi om naar te kijken.. maar rijtechnisch vond ik het nergens over gaan..
maar ik kan me daar altijd vrij goed vanaf zetten en kijken naar de "schow" ipv critisch naar de combinaties.

Beau_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:47

Dat kom je nooit te weten.
Jij voelt niet wat die paarden voelen.
Maar ze laten wel het verband tussen mens en paard zien.
Ze zullen best wel een siets moeten doen wat ze niet leuk vinden ~~}> maar je ziet wel dat ze van elkaar houden.
Dus het lijkt me dat ze redelijk goed worden behandeld.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:06

ik vond het super mooi, maar ze hadden heel groots aangekondigd, dat van die Shires, maar dat viel me heel erg tegen! 1 van die shires luisterde gewoon niet en ze deden niet echt iets spectaculairs! gewoon een soort Pas de Deux!

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:20

ik had het spectaculairder verwacht, had verhalen gehoord dat het helemaal geweldig was.
ik vond het mooi maar, niet geweldig

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:32

heef iemand geen filmpjes?
Dan kan ik het nl ook zin en ook mijn mening erover geven..

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:47

1000 mensen, 1000 meningen; smaken verschillen etc etc. En om je eigen mening te vormen, moet je het gewoon zelf zien. Maar ja, kan me voorstellen dat een kaartje kopen alleen maar om je eigen mening te vormen een beetje duur is. ;)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:53

ladyratina schreef:
1000 mensen, 1000 meningen; smaken verschillen etc etc. En om je eigen mening te vormen, moet je het gewoon zelf zien. Maar ja, kan me voorstellen dat een kaartje kopen alleen maar om je eigen mening te vormen een beetje duur is. ;)

ja idd, ben pas naar jumping amsterdam geweest, dat is echt gaaf!
En de show is mooi, er kwam ook een fransman met zijn paarden echt super mooi die band tussen die paarden en hij en rijtechnisch was het zkr ook super goed:D
Ga gewoon allemaal naar jumping amsterdam:D