Voor welk paard zou je weinig hoeven te betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Voor welk paard zou je weinig hoeven te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:36

je kan best een aardige pony voor dat bedrag kopen met wat mazzel(idd een shet oid,of een papierloos veulen)
maar als dat echt je maximum bedrag is om uit te geven,moet je je eens gaan afvragen of je het onderhoud wel kan betalen.

hafjegek,dat is wel erg vervelend,die rare biedingen.
er komt vast wel iemand die een normaal bod doet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:40

Och dr zijn er zat die voor dat geld worden aangeboden.

Shetlanders heb je zelfs voor onder die prijs, zeker in deze tijd van het jaar.

OOk dravers gaan zeker voor rond deze prijs of lager weg.

Je moet voor dit geld ook geen sportpaard verwachten,maar een lieve recreatiepony zou moeten lukken.

Wel mensen met kennis van zaken meenemen, dat je geen kreupel dier koopt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:45

Heb je dan wel geld om het paard te onderhouden want op die vraag reageer je helemaal niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:47

een gezonde draver voor 500 euro oid?nou dan moet je wel mazzel hebben,of niet?
ik ben niet zo thuis in de prijzen van de dravers.

en idd,ik vraag me af of je een paard kan onderhouden als je al zo weinig aan het paard zelf kan uitgeven.
en wat dacht je van een goed passend zadel.

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:48

Paard kopen heb je in principe zo gedaan als je het geld hebt. Maar dan begint het pas. Onderschat de normale "onderhoudskosten" niet. En dan heb ik nog niet eens over een dierartsbezoekje of zo.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:59

Ik vind 500 euro als slachtprijs erg hoog... Een half jaar geleden is mijn paard naar de slager gegaan en ik heb 200 euro gekregen voor hem en dit was een normale slachtprijs, volgens een vaktijdschrift van de boer..
Maar de aanschaf is het probleem ook niet lijkt mij, maar het onderhoud.. Het (hengst)fjordveulen van mijn vriendin is met 10 dagen oud (uiteraard bij de merrie gebleven tot 6 mnd) verkocht voor 200 euro, deze prijzen zie je wel vaker voor veulens.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:00

Ts de 24e voor het laatst op eigen forum geweest, vanaf het moment dat mensen zich afvragen of zij het financieel kan onderhouden niet meer wat gehoord... Ik hoop dat zij de juiste beslissing gaat nemen, ook voor het welzijn van het paard.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 14:30

Je kunt voor weinig een vrij oud paard kopen of een shetlander of een paardje wat iets mankeert,...maar ja waarom zou je dat doen?
Ik heb mijn haflingermerrie van destijds 5jr met papieren voor 750,- gekocht, een echt koopje dus......maar daar was wel wat mee aan de hand.
Geen lichaamlijk gebrek maar geestelijk was ze niet echt in balans laat ik het zo maar heel voorzichtig uitdrukken.
Ik was niet echt op zoek naar een paard die niet helemaal spoorde om het maar heel cru te zeggen, maar was wel op zoek naar een haflingermerrie met een redelijke schofthoogte die makkelijk binnen een kudde paste, en gewoon recreatief bereden kon worden.
Ik was op zoek naar een leuk eerlijk paardje die niet op de automaat bereden werd, er moest dus wel een bepaalde uitdaging aan zitten.
Nou die vond ik in het quadraat kan ik wel zeggen...na 4 jr heb ik een nog steeds eeen bijzondere merrie met een dik boek als gebruiksaanwijzing maar het is een scheet een maatje voor het leven, ik ben gewoon verliefd op mijn hafje...terwijl een ander haar wel zou kunnen schieten....maar als je je verdiept in haar karakter is ze zo mooi dat is haast niet te beschrijven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:32

Citaat:
ja ik ben er erg gehecht aan ! ik heb nu een ander verzorgpaardje omdat de eigenaar van de pensionstal waar ze nu staat nogal over bezorgt is. Ik mocht geeneens meer 2 rondjes draven!

1 + 1 = ?

Antwoord: niet doen! ;)

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:23

Ik sluit mij bij de vorige spreekster aan.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:25

geldt ook voor mij.

Nancy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:36

een shetlander

loveslucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:13

Een minishetlander? :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:29

voor Totiloss betaal je niet veel :D

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:22

Haha die is goed :D

Ik zou ook voor een verzorgpaard gaan, daar heb je geen kosten mee en je leert er een hoop van!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:23

geen enlkel paard krijg jhe voor die prijs,teminste niet een goed gezond paard,
dan kan je beter een verzorg paardje zoeken

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:39

ponyveulens zijn echt niet zo duur hoor, heb die van mij, met vol papier, gekocht voor 150 euro :P
maar vind het idd ook een beetje verdacht allemaal... mag er niet op draven, staat 4 jaar te koop en daarna naar de slacht? pfft, persoonlijk zou k dat lekker ver van me af houden...

laziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:09

Ivjee1213 schreef:
Hallo daar !

Ik heb een vraagje, wat voor een paard zou je voor 500 à 600 euro kunnen krijgen?

liefs.

Een miniature pony!/ of shetland :P

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:32

ik heb al jaren paarden (zon 25 jaar) en de prijzen zijn nu schrikbarend hoog. Kocht mijn paarden in de gulden tijd (ff omgerekent naar euro), voor tussen de 500 en 1000 euro. Paarden met en zonder papieren. Nu zie ik af en toe paarden staan voor 2000 of hoger en dat zijn ze in mijn ogen echt niet waard ze kunnen niks, geen papieren enzoverder. Zelfs voor een shet , ja een shet die niet veel kan vragen ze 400 euro !!!!. Voor 25 euro t/m 150 kosten ze op een markt dit zijn de prijzen dat ik ervoor zou geven. Ja denk dat er best paarden zijn voor 500 a 600 euro die goed zijn hoor. Idd paarden waar iemand snel vanaf wilt, scheiding, problemen enzoverder. Op mp zal je die niet zo snel vinden wel bij een handelaar, manege of markt (wel iemand mee nemen die weet hoe het op zon markt werkt). En het is wat de gek er tegenwoodig voor geeft!. Laat zon paard wel keuren als je deze koopt.Dan weet je wat je koopt. Maar onthoud niet ieder goedkoop is goed en niet ieder duur paard is ook goed. En vica versa. Succes ermee en onthoud dat je wel de onderhoudskosten elke maand moet betalen en bijkomende kosten vaak duurder dan de aanschaf van een paard.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:19

manonlalala schreef:
Waarom zou je een goedkoop paard willen? Het is niet alleen het paard dat je koopt he. Waar ga je het stallen? Een paard moet ook eten. Een goedkoop paard (in aanschaf) heeft misschien geen optimale gezondheid, waarom zou het anders voor weinig te koop staan, en dan moet je ook veel dierenartskosten betalen. Goed nadenken dus!

Niet iedereen kan een enorme prijs voor de aanschaf betalen ;) . Als de TS verder weet hoe ze het paard en waar ze het wil onderhouden, en dat verder ook kan, dan is er niets mis met een goedkoop paardje. Het is inderdaad wel goed opletten, want er is snel wat mis met goedkope paarden.