Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xHaithi schreef:Nou, aan iedereen hier die zijn paard 'maar in de kroketten draait want dood is toch dood en het scheelt geld', waarom dan nog begrafenissen doen? Weet je hoeveel het kost, zo'n grafsteen, het 'huren' van de plek waar die persoon ligt, al die zeik errond (koffietafels etc)? Maakt toch niet uit. Persoon is toch dood. Die merkt er niets meer van! Dood is dood. En cremeren... Wat moet je nu met zo'n pot as op je kast? Daarmee krijg je die persoon toch niet terug? Het is een extra object om af te stoffen...
Iets meer respect voor de 'vriend' die je kwijt bent mag wel vind ik, of is volgens iedereen hier een dier echt zo minderwaardig aan een mens? Of paarden zijn voor jullie geen vrienden natuurlijk maar eerder 'hobbyobjecten'
Daarbij komt trouwens ook wel dat je paard in principe niet eens in de kroketten mag als je hem zijn hele leven alle medicatie wil geven die hij nodig kan hebben.
S__L schreef:xHaithi schreef:Nou, aan iedereen hier die zijn paard 'maar in de kroketten draait want dood is toch dood en het scheelt geld', waarom dan nog begrafenissen doen? Weet je hoeveel het kost, zo'n grafsteen, het 'huren' van de plek waar die persoon ligt, al die zeik errond (koffietafels etc)? Maakt toch niet uit. Persoon is toch dood. Die merkt er niets meer van! Dood is dood. En cremeren... Wat moet je nu met zo'n pot as op je kast? Daarmee krijg je die persoon toch niet terug? Het is een extra object om af te stoffen...
Iets meer respect voor de 'vriend' die je kwijt bent mag wel vind ik, of is volgens iedereen hier een dier echt zo minderwaardig aan een mens? Of paarden zijn voor jullie geen vrienden natuurlijk maar eerder 'hobbyobjecten'
Daarbij komt trouwens ook wel dat je paard in principe niet eens in de kroketten mag als je hem zijn hele leven alle medicatie wil geven die hij nodig kan hebben.
Vind ik ook hoor! Je paard, die jaren alles voor je heeft gedaan en dan zo laten wegbrengen, ik zou het niet kunnen. Hij is dan wel al dood maar het is wel een hoofdstuk afsluiten, en dan is het niet voor hem maar voor mij om het te verwerken. Voor mij is mijn paard niet meer als een persoon. Mijn paard is alles voor me en niet tijdverdrijf of een hobbyobject zoals je al zegt.
MarcoBorsato schreef:Bij een goede slager gebeurd er niks. Mijn vriendin is toen meegeweest met Mier, niks geen wachttijd of bloed ruiken. Mier was erg vrolijk, kwam de trailer uit, is direct naar het hok gegaan, aaitje en hup, de pin erin.
Wat denk je, dat er door een paard heengaat als het ingeslapen wordt? Waarom denk je, dat er bij een ingeslapen paard meer adrenaline is vrijgekomen dan een goed geslacht paard?
maar, ik wil de discussie inslapen/slachten niet houden hier, daar zijn al genoeg topics over.
x_joyce_x schreef:ik zou het heeeeeel erg vinden als mijn pony`s "dood" gaan.
ps wat is rendac?? ofso
JoycexLynn12 schreef:MarcoBorsato schreef:Bij een goede slager gebeurd er niks. Mijn vriendin is toen meegeweest met Mier, niks geen wachttijd of bloed ruiken. Mier was erg vrolijk, kwam de trailer uit, is direct naar het hok gegaan, aaitje en hup, de pin erin.
Wat denk je, dat er door een paard heengaat als het ingeslapen wordt? Waarom denk je, dat er bij een ingeslapen paard meer adrenaline is vrijgekomen dan een goed geslacht paard?
maar, ik wil de discussie inslapen/slachten niet houden hier, daar zijn al genoeg topics over.
En als het paard ernstige koliek heeft? En helemaal op is.. dan vind ze het helemaal niet erg om weg te gaan hoor.. En adrenaline? Nou die is er bij mijn merrie echt niet vrij gekomen. Die kijk mijn moeder aan met een blik : dankjewel, ik was op!
En ik denk ook dat een paard het voelt als het geslacht gaat worden. Het is toch de manier waarop je je paard weggbrengt, je gaat namelijk wel de dood van je paard tegemoet en ik weet zeker dat je dan op een andere manier omgaat met je paard (tenzij het door de slager oid word opgehaald).
Nunique is opgehaald door rendac en dat was goed zo. Het was enkel nog een hoopje lichaam wat daar lag.
Snap alleen niet echt waarom je tegen het ophalen van rendac bent.. Dood is dood toch? Bij de slager heeft hij een pin en is hij dood en bij rendac word ie opgehaald door een happer en is ie dus ook al dood..
Daantjee12 schreef:Zoals al vaker is gezeht. J krijgt je paard er niet meet terug.
Ik heb haar op laten halen door Rendac. Ze deden het erg netjes, en voorzichtig met in de bak leggen.
En als ik haar as op me kamer zou hebben staan, zou ik nooit van me verdriet afkomen.
Ik heb het geld, wat anders voor cremate zou zijn, voor me nieuwe paard gebruikt, scheelt veel verdriet