paard te koop: bizarre foto's?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:06

dat van goed tehuis gezocht, of weidegang oid is toch keuze van verkoper?
ik wilde niet dat mijn paard 24-7 op stal kwam te staan, ik weet dat ze dan doodongelukkig word ( welk paard niet) Ook hebben we afgesproken, dat als ze te koop komt te staan, ik als eerste benaderd word
zo heb ik dat ook geregeld met de verkoper van dat paard
Toen ik na een jaar besloot haar te verkopen, heb ik haar eerst ingelicht
pas toen zij geen tijd had en besloot om het niet te doen, heb ik advertentie gemaakt en haar ook op hoogte gehouden aqan wie ze verkocht is, en de nieuwe eigenaren ingelicht over de vorige eigenaar
allemaal geen probleem

als de oude eigenaar van mijn andere paarden langs zou willen komen, graag
altijd leuk als nog intrese getoond word in het beestje ( gebeurd alleen niet, maar zou wel mogen hoor)

foto`s en informatie is idd vaak belachelijk
laatst nog een steiger foto, op achtergrond allemaal modder, oude auto`s, en woonwagen
spreekt mij niet echt aan nee

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:09

Of 'vergeten' te zeggen dat hun "geweldige donkerbruine hannoveraanse ruin van 12 jaar (afstamming blabla X blabla), 1.72M. Mister X heeft spectaculaire gangen, fijn in omgang erg braaf, wil graag voor je werken, verkeersmak, trailermak." niet zadelmak is........... Kleinigheidje.........

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:11

@DDW
Dat is prima bij een sportpony, maar niet bij een doorsnee huis-tuin-en-keuken pony.
Ik klik die dan gelijk door (vooral als er geen prijs bij staat) omdat ik ervan uitga dat ze er (te) veel voor willen hebben.

Ook valt het dan vaak tegen als je zo'n beestje natural bij de verkopers in de wei ziet staan.

@Lynn_Nikita
Natuurlijk mag je als verkoper zelf bepalen aan wie je je paardje verkoopt.
Ook mag je vermelden dat je het liefste hebt dat je paardje 24/7 buiten komt te lopen.

Maar verkocht is verkocht. Als de nieuwe eigenaren na een 1/2 jaar beslissen hem weet te verkopen, is het natuurlijk netjes als ze jou informeren hierover, maar ze zijn niets verplicht.
Het is ook raar dat ik mijn paardje verkoop (om wat voor reden dan ook) en dan van de nieuwe eigenaren ga verwachten dat ze hem nooit meer doorverkopen?!
Dan is iets wat je nooit kan eisen van de nieuwe eigenaren (trouwens zelf verkopen degene ze paardje toch ook?)!

Rennie89

Re: paard te koop: bizarre foto's?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:17

Zo zag net een advertentie waarbij je een haflinger écht te diep aan de bijzetteugels voor longeren zat, mee werd gesteigerd onder het zadel en zou geschikt zijn voor beginners.... ja en dan steigerd die pony....

Maar toch... Vaak zie je oko heel goede advertenties, helemaal prima :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:19

Ik heb nu ook een paard te koop staan.

Wel leuk om de mooiste foto's erbij te zetten etc etc, maar imo is het wel belangrijk om je op de mensen te richten die je zoekt.

Een roodgloeiende telefoon is leuk, maar alleen als dat wel de juiste mensen zijn aan wie je je paard wil verkopen...
recreatiepaard moetje imo niet neerzettten als een wedstrijdpaard, want gegarrandeerd daar daar mensen op af komen die wedstrijden met dat paard willen gaan rijden....
Wanneer het alleen gaat om geld zou dat idd niet zo'n probleem zijn, maar ik zoek iemand die geschikt is en andersom voor mijn paard.

Verder ben ik het wel eens met het geval dat je soms heel slecht gereden paarden ziet op foto's met een geweldig verhaal erbij :=

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:23

Zou ik dan de enige zijn die eerlijk is over waarom een paard verkocht wordt? Ik zou niet kunnen liegen.
Ook ik heb mijn paardje te koop staan wegens geen klik.. En ja baal daar enorm van maar gun mijn paardje een goed huis en wil geen leugens ophangen! Zou het niet eens kunnen om die mensen dan staalhard aan te kijken. Maar geloof best dat er heel veel zijn die dat wel doen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:23

Ik zat net weer op MP te kijken, staat er een "internationaale" pony te koop. Staan er foto's bij dat je bij jezelf denkt, amahoela internationaal... :S

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:27

Foto's geven inderdaad wel een eerste indruk, en die moet goed zijn. Met de verkoop van mijn paarden heb ik er altijd voor gezorgd dat de foto's mooi waren, maar wel een juiste weerspiegeling van de werkelijkheid. Ook de nadelen van ze heb ik er altijd al bijverteld voordat er mensen kwamen kijken. Wil wel graag dat het de goede match is en mijn paardjes gelukkig worden!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:30

@peelie
het beestje is vast een x mee op vakantie geweest naar Duitsland/België. Dus echt internationaal.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:32

En wat een taal er soms in die advertenties staat.
Ik zag laatst op de site van een handelsstal een advertentie voor een paard met veel 'vrond' . Bleek te gaan om een dier dat inderdaad een mooi front had. Maar van iemand die zo'n joekel van een fout op zn site zet verwacht je toch niet dat hij echt iets van paarden afweet...
Of, specifiek voor Belgie, al die paarden die 'supper' mooi zijn. Tja...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:32

hahahahaha ja die Supper zag ik net ook, ik wou al zeggen, idd, dat die taalfouten soms echt zo dramatisch zijn :=

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:35

Peelie schreef:
Ik zat net weer op MP te kijken, staat er een "internationaale" pony te koop. Staan er foto's bij dat je bij jezelf denkt, amahoela internationaal... :S

Hier in de buurt kan je heel makkelijk een onderling wedstrijdje in België meepakken, is toch ook internationaal ;)

@Superwoman: natuurlijk moet je advertentie passen bij je doelgroep. Maar als je een wedstrijdpaard te koop hebt staan voor een flink bedrag, dan moet dat ook een beetje af te zien zijn aan de advertentie, vind ik persoonlijk. Dan verwacht je dat daar ook zorg aan besteed is.
Bij een recreatiepaard hoef je ook geen foto's strak vierkant in de witte bandages en uitgestrekte draf, maar een beetje fatsoenlijk zodat je bouw etc. kan beoordelen is toch wel het minste.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:36

Flinke taalfouten in een advertentie is niet zo heel erg, als het om een "simpele" pony gaat.
Maar je ziet soms grove fouten, verkeerde gebruikte uitdrukkingen ed, en dan willen ze hoofdprijs voor zo'n beestje...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:37

wat dacht je van advertentie van super springpaard blablaba.. waar zijn de spring foto's? ik wil wel zien of die echt over een hindernis heen komt voor ik ga kijken.. anyway toen mijn pony te koop stond had ik 4 foto's van springen, dressuur, op het strand en een foto dat ie lag in de wei... ook een heel duidelijk verhaal erbij met waarom hij weg ging, wat wel en niet kon. en heel eerlijk dat ik 4 jaar bezig ben geweest met verkeersmak maken maar dat dat niet is gelukt..
vrijdag geplaatst, werd vrijdag avond gbeld. kwamen zondag kijken en hij was verkocht :\ had niet verwacht dat het zo snel ging.

maar zo zie je maar weer, met een paar goede foto's en een duidelijk en EERLIJK verhaal is ie zo weg :evaw:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:42

Zadelmak en verkeersmak zijn ook soms "loze" woorden.

bv : 1000000% verkeersmak, ook voor groot verkeer :
1ste pony: stond naast een drukke weg, was nog nooit het erf af geweest.
2de pony: jaaah, niet onder het zadel, wel aan de hand (bij een bereden paard ga ik ervan uit dat het onder het zadel is ... stom van mij natuurlijk).
3de pony: Nee, niet voor vrachtwagens/tractoren (wat is dan groot verkeer.... een VW busje?)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:43

ik kwam zojuist echt een heel leuke advertentie tegen van een egyptische arabier. de eigenaar heeft een verhaalte geschreven vanuit het perspectief van het paard, daar heeft ze wel wat tijd in gestoken en dat vind ik leuk.Zo iemand die geeft onwijs veel om haar paard en heeft geen haast met het verkopen en wil het beste huis vinden. het was ook heel leuk om te lezen :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:44

Ik had mijn pony ook te koop staan op MP had er een draf foto bij, een vrijspring foto boven de sprong een rij foto van mezelf en een foto waar mn zoontje op haar reed en ik ernaast liep.
Ik ben er eerlijk over geweest dat ze niet van peotsen en knuffelen houd dat ze niet geschikt is voor een beginner en dat ze erg fel op stal is als ze lichamelijk kontakt kan maken met een andere pony/paard (gericht slaan en bijten) 2 dgn later had ik een bod, na wat heen en weer mailen is diegene op dinsdag wezen kijken en de volgende dag opgehaald. dus al met al op 1 dag na nog geen week op i-net gestaan. Ook ik heb gevraagt of het mogelijk is contact te houden en dat is mogelijk mag zelfs langskomen als ik wil. Men heeft ook gezegt dat als ze genoeg geld voor het 2 span kregen (ze is erbij gekocht omdat hij al 1 pony had en hij een goede match zocht) ze verkocht werd, ja en dat vind ik niet meer als normaal, ik heb haar toch zelf ook verkocht, dus waarom zou hij haar dan aan moeten houden..

Nu zoek ik dus een pony waar je een totale beginner op kunt zetten regelmatig staat er in een advertentie geschikt voor beginners, dan stuur ik altijd een mailtje met de vraag is de pony geschikt voor een totale beginner en dan krijg ik 9 vd 10 x terug (nog vaker eigenlijk) nee, nee daar is de pony niet geschikt voor. Zet het dan ook niet in je advertentie!!!! Pas nog iemand op bokt, die wilde wel ruilen van pony omdat het kind geen klik met rijden had met de pony dus ik vraag in welk opzicht die klik er niet is, ja de pony is te snel voor mn kind...... Nou vraag ik je dat is dan toch geen beginners pony??!! Heb dan ook gezegt dat het van ruilen niet werd omdat mijn pony dat ook voor mn zoontje was en dat we dan beide met hetzelfde probleem opnieuw kwamen te zitten. Om idd over sommige foto's nog maar niet te spreken die bij adv. staan..
Pony slof om of martingaal maar is geschikt voor beginners(??!)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:49

Oh ja "leuke" beginners pony's...
Dan staat er een foto bij van een leuke pony, die met moeite het gewicht kan dragen van de (te grote) volwassen vrouw die erop zit.
Dan denk ik: zet er dan een foto bij met een klein kindje op de rug.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:55

of een braaf paard blabla te koop op bokt, ga je in berichten van ts kijken, blijkt die vanalles te mankeren, of is diegene er bang voor

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:00

Lynn_Nikita schreef:
of een braaf paard blabla te koop op bokt, ga je in berichten van ts kijken, blijkt die vanalles te mankeren, of is diegene er bang voor

Die is ook komisch ja :P
Of er is geen klik meer, terwijl je dan in 4 topics leest wat een gigantische klik ze met het paardje hadden :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:01

of het paard heeft hoefkatrol of is om een andere reden afgekeurd, maar dat word er niet bij verteld, als je dan zon paard koopt en je gaat er van uit dat het gezond en wel is, zit je er dan wel mooi mee in je maag!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:02

Rede verkoop: Geen klik.

Als eerste dit kan natuurlijk!!
Maar ik heb 1x meegemaakt:
Ik: wat gaat er mis dan?
Zij: nou ja, als ik opstap lig ik er gelijk weer naast.
Ik: en als iemand anders rijdt?
Zij: ... niemand durft er meer op...

Laat maar.....!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:06

verkoper:
een super mooi beesie met super gangen..

kom je dus kijken, is het een paard wat totaal niet aan de beschrijving voldoet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:10

Ja je hebt rare dingen als jezoekt naar een paard. Ik ben eens bij een draver gaan kijken, de galop zou er echt goed inzitten en je zou geen verschil merken met rijden nou dat beest kon dus echt niet galopperen!

Of een veulen waar ik interesse in had, de eigenaar hoefde er niet veel voor te hebben want was niet geschikt voor hun foklijn ofzo iets. Ik dus mailen en de vaagprijs was 750 euro. Nou een hele redelijke prijs voor een veulen tot ik ze opbelde en toen was de prijs 7000

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:37

Brainless schreef:
Rede verkoop: Geen klik.

Als eerste dit kan natuurlijk!!
Maar ik heb 1x meegemaakt:
Ik: wat gaat er mis dan?
Zij: nou ja, als ik opstap lig ik er gelijk weer naast.
Ik: en als iemand anders rijdt?
Zij: ... niemand durft er meer op...

Laat maar.....!

Geen klik is heel goed mogelijk, had zelf ook geen klik met mijn vorige paard, ze was supermooi en heel lief, maar het was er gewoon niet.
Ik heb haar verkocht aan een manege waar ze geleased word door een meisje hier van Bokt. Nog wel eens foto's gezien op de manege hyves site en daar zag ze er toppie uit.
Was ook een paardje wat hield van veel lopen lekker werken terwijl ik van het luie zo af en toe eens rijden was, en dat werkte niet.

Het meest ergelijke aan kopers vind ik als ze je paard compleet gaan afzeiken :S
Als ik had moeten geloven wat alle kijkers bij mn vorige paard zeiden had ze allang uit elkaar gelegen :')