uiterlijk of innerlijk? Waar kies je voor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 12:42

Paard 1

Redenering is simpel: ik heb een paard voor de sport en niet voor de gezelligheid. Ik heb nu al een Ier staan die heel lief kan zijn maar soms ook niet de gezelligste is. Als ik wil kunffelen koop ik er wel een shet bij. Maar eerst gewoon een paard voor de sport.
Moet ik bijzeggen dat het eraan ligt voor wie het is: degene moet daar wel mee om kunnen gaan en niet constant op het paard zijn nek willen hangen.. Haha!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:17

Als ik echt een paard zoek, moet het iig geen gemeen karakter hebben,
Het paard moet er ook redelijk mooi uit zien, en mooie gangen hebben ( of goed kunnen springen )

Ik zou zelf zeggen, ik kijk nog even verder,
maar aangezien je moet kiezen zou ik zeker weten voor paard 2 gaan! liever een lief paard wat leuk op M nivo kan lopen dan een kreng waar je misschien wel internationaal mee kan starten.
Wedstrijden is voor mij niet zo heel belangrijk, maar vind het wel belangrijk dat het paard echt goed uit ziet.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:46

Niet de 1 maar ook niet de ander!

Er zijn zo verschrikkelijk veel paarden te koop, als je goed zoekt is er vast een bij die de prestatie van paard 1 heeft en het uiterlijk van paard 2.
Persoonlijk, ik zou geen concessies doen. Bij mij zou het hele plaatje moeten passen, zowel uiterlijk als innerlijk.

Groetjes, Gisela

Rietje_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:31

Hallo stef,

Voor de uitdaging kies ik nummer 1, ik trek nogal naar probleempaarden toe Lachen

Maar wat mij het allerbelangrijkste is, zijn ogen.
Ik kijk altijd naar ogen, ongeacht hoe iemand is met zijn reakties, want waar komen die reakties vandaan, zijn ze gemeend enz enz.

Het is en blijft een gevoelskwestie en vertrouw altijd op je instinct.

Rilana

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:34

Tsja... Ik moet zeggen dat ik een voorkeur heb voor bitcherige merries Haha! Eldientje is ook niet echt lief te noemen, maar als ze zich dan wel een x laat knuffelen, ben ik er wel 100 x zo blij mee zeg maar Tong uitsteken Lovers
Ik hoef dus geen superknuffelig paard. Hoeft ook niet bloedmooi te zijn, Eldien is ontzettend bijgekomen, maar was echt niet zo bijzonder toen ik haar kocht. Ik wist ook dat haar vorige eigenaresse bang voor haar was, dus een draakje is t wel. Maar daar dankt ze haar bijnaam 'Eldraakje' aan *LOL*

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 20:59

paard 1, manieren zijn bij te brengen. En ga graag de sport in. van zo´n paard is wat te leren...

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 21:08

Paard 1, je wilt verder in de sport, wat heb je dan aan paard 2? Aan dat karakter is ook heus nog wel te werken. Sport staat bij mij boven lekker tuttelen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:02

Als iemand iets zegt over dat veel warmbloedpaarden er het zelfde uit zien of niet mooi zijn wordt daar op gereageerd met: ach het maakt niet uit. hij loopt goed en is lief. Dat hij niet mooi is geeft niet. Waarom kiest dan hier de meerderheid voor het mooie niet lieve paard? Terwijl dat in de praktijk blijkt dat dat anders is?

Ik kies voor een paard dat mooi EN lief is. Is hij hartstikke lief, maar ziet hij er niet uit? Gaat het niet door. Andersom ook niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:25

ik kies niet voor het mooie paard, ik kies voor het paard met potentie, omdat ik max M te weinig vind.

Pippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 13:39

mijn keuze: paard 1 anders ben je zo uitgestudeerd.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:23

Paard 1. ik val toch wel op uiterlijk een beetje en ik zou het leuk vinden dat als ik wedstrijden ga rijden niet op een gegeven moment vast zit zodat ik mijn paard moet verkopen, dan ben ik eraan gehecht lijkt me vreselijk.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 15:46

Ik dacht: ik gooi eens een knuppel in het hoenderhok... maar ja, dat doen er kennelijk wel meer Haha!
Ik ga voor paard 1. Niet dat ik ambities heb, absoluut niet en het is ook zeker niet handig. Maar ik heb wat met moeilijke gevallen. Regelmaat, rust en aandacht doen wonderen.
Wij hebben op het moment zo'n paard op stal staan die makkelijk aan de beschrijving had kunnen voldoen. Echt een sjagrijn, ochtendhumeurtje, trapt al naar honden, maar hij heeft het geluk gehad altijd goeie bazen gehad te hebben, dus hij is nog heel lief. Niet echt knuffelig, maar toch. Hoewel... gisteravond ging ik dekens op doen, hij was kennelijk een beetje moei, dus hij staat een beetje Gaaaap Slapen Dromen en ik aai m over zijn neus, legt hij zo zn hele hoofd in m'n armen en dut lekker verder. Doet hij wel vaker, maar dan issie zo lief, dan kan ik uren met 'm frutten. Dat het op een gegeven moment ook patsboem over is, dat geeft niet.
Doe mij maar het onmogelijke, 't wordt altijd wat! 8 jaar geleden geloofde niemand dat ik mijn KWPNer zou kunnen rijden, daar zou ik wel 3x per jaar minstens af moeten vallen... maar nee, hij is hartstikke lief, een échte knuffeldoos en eraf vallen? Weet niet wanneer dat voor het laatst was...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 18:57

1 en 2. Goed innerlijk is belangrijk en een leuk uiterlijk is mooi meegenomen Haha!