Ik heb de knoop doorgehakt..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 09:37

Dankje wel. Ja Percy, dan ehb je wel gelijk idd.
Ik vind het nog steeds erg moeilijk en zit nog steeds te twijfelen.
Misschien kan ik het nog emt haar proberen... Maarja, ik heb nu inmiddels al 3 maanden doorgeprobeert en inprincipe gebeurt er niet veel meer maar soms dan schiet ik hup, ineens in de stress.. En ik heb er zo gewoon geen plezier meer in.
Dat ik nu weet dat iedereen op stal me ook te groot voor haar vind dat maakt de beslissing ook wel weer wat makkelijker. Ik heb natuurlijk liever een pony waar ik mooi opsta dan een pony waar ik te groot voor ben.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 09:45

Hier kunnen jullie het verschil zien:

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/1(61).jpg[/img]
Ik op Camilla in Januari.
Afbeelding
En ik op de Gribaldi merrie.

Afbeelding
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/DSCF0046(9).JPG[/img]
Afbeelding
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/DSCF0053(2).JPG[/img]

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:50

Je foto's doen het helaas niet. Ik ben wel eventjes heel nieuwsgierig geworden nu.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:50

Het plaatje is idd veel mooier op die schimmel. Je hebt zoals
ik al zei best lange benen en Camilla is te compact voor het
mooie plaatje.
Jammer dat de schimmel niks geworden is want zo op
het eerste gezicht is het een erg leuk beest

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:52

Ik zie zelf niet veel meer verschil in jou op het paard, alleen dat die gribaldi merrie beter loopt!
Maar tis een gaaf beestje! Jammer dat ze niet helemaal goed was.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 09:55

Het is jammer dat de mogelijkheid er niet is voor een klein paard Scheve mond

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 10:00

Ja inderdaad. Als ik gewoon met een paard bij de pony's kon rijden, dan had ik een paard gekocht. Haha.
Maar ik zie wel heel veel verschil. Bij Camilla heb ik mn beugels altijd heel kort. Schijnheilig Omdat anders mn benen er best ver onderuit komen. En ik steek bij Camilla eigenlijk ook een stuk meer erboven uit...
Ik vind het ook heel erg jammer dat die schimmel niet goed was. Maarja, er zijn meer ponys te koop.
Die Gribaldi was een heel leuk beest, echt super. Precies mijn type.
Ik ben nog met haar de bossen in geweest, ging hartstikke goed.
Maarja, helaas!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:08

heel verstandig dat je de gribaldi hebt laten lopen. Ellende komt ook wel op je af ZONDER dat je er meteen mee begint. Eerlijk gezegd vind ik dat zo'n lange lijs als jij ook beter op een e pony past. Ik vond Camilla ook ietwat aan de kleine kant voor jou en met je 15e ben je niet eens uitgegroeid. En als je tot je 18e door wilt blijven rijden. Ik weet wel een hele fijne pony te koop te staan, niet zo ver bij jullie vandaan. Een superpony. Zal je even een pbtje sturen.

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:44

Ik zie helaas de fotoos niet,..ik ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Ik hoop dat je snel een leuke pony vind en een baasje voor Camilla.

Bij mij op stal zoekt er iemand een pony,btje Camilla typje.
Zou je mij meer info en vraagprijs willen pb-en?

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:24

Anna-Jelly schreef:
Ik zie zelf niet veel meer verschil in jou op het paard, alleen dat die gribaldi merrie beter loopt!
Maar tis een gaaf beestje! Jammer dat ze niet helemaal goed was.

Die grib loopt dus echt niet beter he!
Kijk eens naar dat achterbeen!

Verder vind ik dat het niet heel lelijk staat op camilla, op een grotere staat het wel mooier natuurlijk,
Ben nog steeds aan het zoeken hoor.......... Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:37

obsession schreef:
Die grib loopt dus echt niet beter he!
Kijk eens naar dat achterbeen!

Ik vind dat moeilijk te beoordelen vanaf de foto. Op sommige foto's brengt ze ze niet echt naar voren nee, maar dat hoeft niet altijd aan het paard te liggen. In dit geval weten we nu dat het paard ataxisch is, maar dat vind ik in de foto nog niet echt naar boven komen.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:42

Ik vind dat ze echt een stuwend achterbeen heeft, zei ik meteen tegen nath toen ik de foto's zag en dat bleek dus na een tijdje rijden ook.
Vooral op deze foto heel duidelijk.

Afbeelding

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 11:44

Idd. Dat zei Jessica gelijk. Maarja mij was het nog niet opgevallen. Pas na 3 keer rijden merkte ik dat er iets niet goed was. Hanneke kwam toen kijken en ze zei ook dat ze achter niet helemaal goed was. Ook op het asvalt glijd ze heel vaak uit. We hebben haar toen een keer losgegooit en opgejaagd, ze ging showen maar de achterhand bleef achter.
Ik heb nog wel een paar showende foto's van haar. Ik zal wel eens kijken of ik ze kan uploaden straks.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 11:49

Ik zie alleen maar kruisjes.... Scheve mond

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:07

Ongeacht of het paard nou beter loopt of juist slechter vind ik wel dat je er op die schimmel een stuk blijer en meer ontspannen uit ziet! Er straalt meer lol vanaf.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:15

Ik dacht ook al dat ik Camilla een poosje geleden op marktplaats tegenkwam.
Jammer dat je haar moet wegdoen, maar ik ben het wel eens met de rest. Ik denk dat het wel een juiste beslissing is... Succes met het zoeken naar een geschikt baasje!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:32

Ik vind ook dat je beter op Prya pastte maar op Camilla mistaat het zeker niet! Als ik jou zie op foto's vind ik gewoon totaal niet dat je te groot bent, of ben ik gewoon scheel Verward
Ik denk ook niet dat je persee een paard hoeft te kopen, er zijn zat leuke grote e-pony's of klein gebleven paardjes...

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:53

Jamy schreef:
Ik vind ook dat je beter op Prya pastte maar op Camilla mistaat het zeker niet! Als ik jou zie op foto's vind ik gewoon totaal niet dat je te groot bent, of ben ik gewoon scheel Verward
Ik denk ook niet dat je persee een paard hoeft te kopen, er zijn zat leuke grote e-pony's of klein gebleven paardjes...

Ben ik het mee eens! Het misstaat echt niet!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:18

Je zou weinig anders kunnen zeggen, obsession Knipoog Je hebt haar immers geadviseerd bij het kopen van Camilla.

Ik vond je niet lelijk staan op Camilla, maar een grotere pony of evt. een paard zal jou veel beter staan. Maar dat alles is maar bijzaak, lijkt me. Zolang je maar lol hebt, wat je kennelijk niet meer met Camilla hebt. Dus een goede beslissing, denk ik. Robin heb je toch ook nog? Of is die nu echt op?

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 13:26

lis je kunt obsession hier niet de schuld van geven,het kan altijd anders lopen dan je denkt,en daar kan niemand wat aan veranderen of wat aan doen.
nathalie schreef dat ze er blij mee was en het is altijd goed gegaan op wat kleine dingetjes na,dus het was wel een goede koop.
en nath wij pbén nog he Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:29

Hoi Nathalie, ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Wanneer je er echt geen plezier meer in hebt, voelt Camilla dat ook, en dan vinden jullie er beiden niks meer aan. Weet je nog dat ik een tijdje geleden zei dat je "niet meer moest groeien" Knipoog ? Een groter paard zal echt beter zijn voor je. Zou je eigenlijk niet gelijk aan een gewoon paard beginnen? Die paar jaar dat je nog bij de pony's kan rijden zijn zó om, en met een wat groter paard kun je gelijk door.

Maar in ieder geval heel veel succes met je zoektocht naar een nieuw paard!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:31

Geloof ook niet dat Obsession hier ergens "de schuld" van krijgt hoor (als er al iemand de schuld zou hebben).
Lijkt me alleen logisch dat Obsession niet de juiste persoon is om objectief te bepalen of iets "staat" of "misstaat", je eigen glazen gooi je niet in natuurlijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 15:54

foto'sdoen het weer Lachen zeker op de 2e foto op die schimmel toont het heel mooi!is best een stevige pony qua bouw dat past mooi! vind je voor camilla wel wat te groot, maar t misstaat nog niet, maar ja je bent 15 en zal echt nog wel een stukje groeien!

een flinke E-pony pas je altijd nog wel makkelijk op(ik ben 1.79 en heb een stevig gebouwde E-pony van 1.55 op mn 14e, was bijna 15, gekregen ik heb haar nogsteeds en pas er nogsteeds op, oke mn paard van ruim 1.70 staat mooier, maar ik missta op mn pony ook niet)

je moet zelf beslissen of je bij de pony's wil blijven rijden en dan over een paar jaar je pony verkopen en met een paard verder, of met je pony bij de paarden verder gaan.

ik zie de laatste tijd hier in de buurt wel steeds meer 16 jarigen bij de paarden, en zelfs veel 14&15 jarigen, toen ik 4 jaar geleden bij de paarden begon, was ik altijd de jongste! nu ben ik soms een van de ouderen(en dat in de M2, vraag me dan af hoe die 14 en 15 jarigen zo snel in de M2 komen maar ja als je dan hun paarden ziet weet je genoeg!)

het ligt er ook een beetje aan of je een leuke rijvereniging hebt, bij ons is iedereen tussen de 17 en 24 en een paar ouderen, als je een rijvereniging hebt met alleen maar volwassenen snap ik dat het leuker is om bij de ponyclub te blijven!

maar een E-pony van 1.55/1.56 en dan niet een hele ranke pony, kan je nog jaren mee vooruit hoor!
maar op een paard zou je ook niet misstaan!

gewoon veel rondkijken, en echt zeker zijn dat je 'de ware' hebt gevonden voor je iets koopt!

veel succes!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-03 17:40

Bij onze rijvereniging zitten idd alleen maar volwassenen. Het wordt in ieder geval een grote E-pony.
Ik ga idd heel goed rondkijken en koop niet gelijk de eerste die ik tegenkom. (Heb ik sowiezo bij Camil ook niet gedaan..)
Hopelijk vind ik wat leuks.

Ik heb trouwens idd Robin nog. Maar die geniet lekker van zn oude dag en om hem nu op te gaan pakken dat vind ik niets. Hij heeft een lief verzorgstertje die soms een kwartiertje door de wei hobbelt en dat is genoeg. Zon lekker leventje verdient 'ie nu wel. Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:22

Maar waarom moet je dan perse als je 18 bent je pony verkopen Verward
Je kan als je een pony heb toch gewoon bij de paarden gaan rijden? Ok al die verhalen enzo ken ik allemaal wel. Maar het is niet zo dat je hem MOET verkopen Scheve mond Ik zie bij ons op de ponyclub vaak genoeg meiden starten op pony's die ouder zijn dan 18, dus dat vind ik een beetje onzin eignelijk....