Pony's minder dan paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 15:41

Wat een super leuk onderschrift heb je trouwens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:55

Twiggy2008 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Pony's niet dan :)) ?

Pony's zijn vaak net wat unieker in uiterlijk. ;)
De mijne is dat in elk geval zeker. :D

Vind van niet...bij pony's heb je inderdaad veel verschillende rassen, maar een Fries en een KWPN'er zijn ook paard en toch behoorlijk verschillend van elkaar :D

wijdeweide

Re: Pony's minder dan paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:37

niet dat ik me er voor schaam maar ik zeg altijd mijn 2 paarden...
terwijl het toch echt pony`s zijn! 1 grote en 1 kleine
Mijn hart ligt toch stiekum ook bij de karakters van de pony`s en natuurlijk de hardheid ervan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:33

Het laat mij echt koud als mensen op mij neerkijken omdat ik 'maar' een pony heb..
Ik ben er zelf heel erg blij mee en ze kan precies dezelfde dingen als een groot paard.
Heb pony's altijd leuker gevonden en kan nooit zo goed met grote paarden overweg qua rijden.. Geef mij maar een pittige pony.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:12

Ik ben ook echt een pony ruiter. Ik hou niet van te groot. Heb altijd fjorden gereden en als ik dan eens op een kwpner van een stalgenootje stapte voelde ik me gelijk onveilig terwijl die juist heel lief was :D
Maak ook een paar keer per jaar een strandrit op gehuurde paarden en werd laatst op de grootste gezet. Terwijl ik nadrukkelijk had gezegt dat het paard niet al te groot moest zijn.. Was wel echt een sul maar zit toch liever wat lager aan de grond.

Nieuwe verzorgpony is ook klein dus voel me weer veilig op zijn rug.
Heb trouwens niet vaak last van paardenruiters dat ze neerbuigend doen. Met wedstrijden wel eens dat ze naar fjordje keken waar ik op zat. Maar wel altijd leuke reacties.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:24

joozz schreef:
ik herken dit wel en snap het ook niet! Hoewel ik zelf een paard heb, vind ik pony's echt niet minder.

Maar een goede vriendin van me heeft 2 pony's en daar merk ik wel dat mensen daar toch wat minder over doen. Ze vinden haar als volwassene te groot voor de pony's, en snappen het niet. Haar pony's zijn ook echt bijzondere dieren en doen qua dressuur absoluut niet onder voor een paard!

valt me ook op !..
zelf heb ik ook een paard.. en mensen zijn meer geintresseert in mijn paard dan in me vriendinnen hun pony's

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:20

Ik ben ook meer van de pony's. Over het algemeen vind ik ook dat er net wat meer pit zit in pony's (in ieder geval in die van mij) ze zijn snel en kunnen scherpe bochte maken, ondanks dat dit niet altijd handig is ben ik toch voor een pony. Ben zelf 24, 1.63 en uitgegroeid (hoop ik :) ) dus blijf ik lekker op mijn pony van 1.44 rijden.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:14

ponys zijn leuk maar paarden zijn beter :6 :D

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:26

Ik merk het idd ook,

Meer zelf ben ik meer van de pony's
Ik vind ze veel leukere uitstraling hebben vooral de koppies vind ik veel leuker.
EN ik ben zelf nehoorlijk kort 1.59.
Dus een pony is net mooi voor mij qua lengte.

Maar het gaat mij toch ook meer om de pony/paard zelf.
Al kom ik een hele leuk paard tegen al zal ik ooit op zoek zijn naar een nieuw paard/pony zal ik die wel gewoon nemen.
Vind ik een pony weer leuker zal ik die nemen.

Naartuurlijk wel een beetje mijn lengte ect. Maar opzich ben ik niet zo van ik wil persee een pony of paard.
Dit merk ik ook bij merrie's of ruinen. Sommige willen persee een ruin omdat ze niet houden van merrie's (met hun merrie gedrag als ze henstig zijn ofzo).
Ik sta daar totaal niet bij stil. Ik vind een pony/paard merrie/ruin/hengst leuk om hoe dit is. Het karakter gaat het mij om.

@nanoeh waarom zijn paarden dan beter? Je kan wel wat gaan roepen maar geef dan ook uitleg waarom je dat vind?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 21:17

geef mij maar pony's
Lekker op mijn fjordje van 1,36 en mijn konik van 1,40 en lekker rijden. Heb ook wat sportpony's lopen en vind ze super :D

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:58

ik vindt ze gelijk. :)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:35

Sentigo schreef:
Ik merk het idd ook,

Meer zelf ben ik meer van de pony's
Ik vind ze veel leukere uitstraling hebben vooral de koppies vind ik veel leuker.
EN ik ben zelf nehoorlijk kort 1.59.
Dus een pony is net mooi voor mij qua lengte.

Maar het gaat mij toch ook meer om de pony/paard zelf.
Al kom ik een hele leuk paard tegen al zal ik ooit op zoek zijn naar een nieuw paard/pony zal ik die wel gewoon nemen.
Vind ik een pony weer leuker zal ik die nemen.

Naartuurlijk wel een beetje mijn lengte ect. Maar opzich ben ik niet zo van ik wil persee een pony of paard.
Dit merk ik ook bij merrie's of ruinen. Sommige willen persee een ruin omdat ze niet houden van merrie's (met hun merrie gedrag als ze henstig zijn ofzo).
Ik sta daar totaal niet bij stil. Ik vind een pony/paard merrie/ruin/hengst leuk om hoe dit is. Het karakter gaat het mij om.

@nanoeh waarom zijn paarden dan beter? Je kan wel wat gaan roepen maar geef dan ook uitleg waarom je dat vind?

ik bedoel dat ik paarden beter vind.. dat is ze liever heb.. pony's zijn wel leuk.. vaak leuke knuffelkonten maar ik rijd liever op een groot sport paard dan op een pony.. kweet niet waarom :P
maar dat betekent niet dat ponys minder zijn :oo.. Pony;s hebben meestal..(ik zeg niet altijd) een liever karakter..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:41

R.X. schreef:
justdiesel schreef:
ik ben ook super blij met haar, maar heb ook een negatieve ervaring....
ik wilde bij de recreanten club gaan rijden maar daar was ik niet welkom omdat ik 'maar' een haflinger heb...
en baal je wel hoor!
toen dacht ik echt van had ik maar een paard gekocht...

Hé, wat een stom iets, waarom is dat nu weer? _-:(
Wat vinden ze dan weet verkeerd aan Haflinger??????

daar bij de recreanten rijden ze ook viertal wedstrijden en tja dan is een haflingertje niet goed genoeg.... :P
ze doen maar hoor, ik heb toch wel lol met mijn knol :D

Laailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:45

Ik hou juist meer van ponys dan van paarden,
Miss omdat het komt dat pony eigenwijzer zijn ofzo :P

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:50

Zeg dat niet Laaila.. :')
ik ken heel veel pony's die geen ene moer doen..
en ik ken ook HEEL veel paarden die eigenwijs zijn :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:51

ik merk het zowiezo dat ook niet-paardenmensen dit heel sterk hebben.
hoe groter hoe beter is daar de norm.
ik geef redelijk veel rijlessen aan kinderen, en heb verschillende pony's thuis waar les op wordt gegeven.
ivm de echte kleintjes tot 8 jaar zit daar ook een shetlandpony bij ( gewoon netjes beleerd en loopt volwaardig mee)
Heb nu al verschillende malen van zowel nieuwe kinderen als van ouders meegemaakt dat die niet willen dat er op de shetlander wordt gereden in de les. ( kind moet dus van ouders op een van de grotere dieren, ook al zijn het guppen van net 7 jaar oud)

"die is veel te klein" of "ik wil dat ze op een normale pony gaat" zijn dan redenen.
nou.. adios.. ga je maar lekker naar de manege hoor :n
die pony loopt er niets voor niets, juist die kleintjes hebben veel baat bij een dier die ze zowel in de omgang als tijdens het rijden volledig aan kunnen.
Daar worden die kinderen juist zelfstandig van ipv die grote dieren elke keer waarbij alles door een ander moet worden gedaan en die niet los mogen lopen.

geef dit altijd aan,maar merk wel dat er nog altijd ouders vinden die de kleine pony's helemaal niets vinden en het niet als volwaardig rijdier zien.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:00

Ik wou dat we ruim woonden dan wil ik wel een kudde Sjets, vind ze echt geweldig.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:09

Na 20 jaar volbloeden te hebben gefokt is er bij ons "toevallig" een mini pony hengstje terecht gekomen.
Ach... "cute"... dacht ik nog, maar wat moet ik er mee? Wel genoeg dus! :D En binnen 1 jaar tijd deed hij niet meer onder voor de grote hengstenkanjers. Renvers, travers, appuymentjes, verzamelde gangen, levade, spaanse pas, nu het begin van een nette piaffe etc etc... Niet onder het zadel natuurlijk, ik zou kunnen meelopen. :o Maar wel aan de lange teugel!

Nope.. van mij geen "neerbuigend" gedrag richting pony's. Ik heb er nog maar eentje bijgehaald. :Y) Je kan ze veel sneller scholen, als ze vervelend zijn pak je ze onder de arm en spreekt ze eens ernstig toe, ze eten niets en zijn voor de duvel nog niet bang. Tja daar kunnen de grote heethoofden nog wat van leren. Al kost het wel veel gaas. Om ze vooral te houden daar waar ze horen te blijven. :D 8-)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:14

Doe mij maar een pony, althans, ik beperk me enorm, geef mij maar een Welshpony. ;) Ik ben 1.80, maar heb niks met paarden, maar dat zal ook het gebruiksdoel zijn. :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:20

ik ben meer een paardenmens al vind ik e pony ook leuk! maar ik denk dat ik voor veel kleinere ook te zwaar ben.. ik weet niet waarom ik heb het gewoon meer met e-pony's en paarden..maar ik vind pony's alles behalve minderwaardig! :D en als ik geld genoeg heb zou ik zeker ook pony's hebben!

(en mn eerste grote liefde blijft een pony :D)

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 08:06

justdiesel schreef:
ik wilde bij de recreanten club gaan rijden maar daar was ik niet welkom omdat ik 'maar' een haflinger heb...
en baal je wel hoor!

erg he! heb dat ook meegemaakt met mijn haffje. echt vreselijk stom! ik had jaren gespaard en alle oppasbaantjes genomen die ik kon vinden en al mn zakgeld ging netjes in de spaarpot en heb eindelijk mn hafje kunnen kopen toen, was heel bewust ben gek op het stoere uiterlijk, het lieve karakter dat humoristisch/eigenwijs en vindingrijk is. (mn hafje kan knopen losmaken, deuren openmaken enzovoort) wat dat betreft vind ik pony's ook veel leuker, ze zijn veel ondernemender en ondeugender, je moet er mee om kunnen gaan, maar daarom vind ik het des te belachelijker dat mensen op ponymensen neerkijken, juist omdat je bij eigenwijze pony's dubbel zoveel kennis ervaring en humor nodig hebt om er mee om te kunnen gaan.
maar had toen een stage, en had mn meissje net 3 maanden en was zo vreselijk trots op haar, ze was zo lief en braaf en ze betekende de wereld voor me, het was thuis echt een hel en met mn meissie kon ik alles aan ze was mn familie, mn leven alles. en toen kwam ik op die stage en die kloothommel van een eigenaar noemde het steeds maar maflinger... ik was zo vreselijk kwaad elke keer dat ie dat zei... je telde in zijn ogen alleen als je een goed groot springpaard had, anders was je niks, dat mn hafje toen over 1,50 kon springen terwijl ze zelf 1,40 is maakte niet uit, het was wel knap maar niet belangrijk je kon er toch geen wedstrijd mee winnen volgens hem.

en toen ben ik ook nog dressuur wedstrijden gaan rijden met haar, en ik werd zo vreselijk vaak afgekraakt want was ook al 18 en dan kon je toch niet met een haflinger verschijnen, belachelijk.. maar heb me er niets van aangetrokken het ging mij om het plezier en de lol.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 08:12

Om te rijden heb ik liever paarden. Fijnere gangen. Heb wel een verzorgpony, een arabiertje/welsh. Das echt een eigenwijs beestje,toppertje.
Op de manege staat ook een shetje, zoooo leuk. En nog een kleine welsh. Erg schattig.
Sosm rij ik op een fjord op het strand,das wel erg leuk. Maar ik rij toch het liefst op paarden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:31

hafjegek schreef:
justdiesel schreef:
en baal je wel hoor!

erg he! heb dat ook meegemaakt met mijn haffje. echt vreselijk stom! ik had jaren gespaard en alle oppasbaantjes genomen die ik kon vinden en al mn zakgeld ging netjes in de spaarpot en heb eindelijk mn hafje kunnen kopen toen, was heel bewust ben gek op het stoere uiterlijk, het lieve karakter dat humoristisch/eigenwijs en vindingrijk is. (mn hafje kan knopen losmaken, deuren openmaken enzovoort) wat dat betreft vind ik pony's ook veel leuker, ze zijn veel ondernemender en ondeugender, je moet er mee om kunnen gaan, maar daarom vind ik het des te belachelijker dat mensen op ponymensen neerkijken, juist omdat je bij eigenwijze pony's dubbel zoveel kennis ervaring en humor nodig hebt om er mee om te kunnen gaan.
maar had toen een stage, en had mn meissje net 3 maanden en was zo vreselijk trots op haar, ze was zo lief en braaf en ze betekende de wereld voor me, het was thuis echt een hel en met mn meissie kon ik alles aan ze was mn familie, mn leven alles. en toen kwam ik op die stage en die kloothommel van een eigenaar noemde het steeds maar maflinger... ik was zo vreselijk kwaad elke keer dat ie dat zei... je telde in zijn ogen alleen als je een goed groot springpaard had, anders was je niks, dat mn hafje toen over 1,50 kon springen terwijl ze zelf 1,40 is maakte niet uit, het was wel knap maar niet belangrijk je kon er toch geen wedstrijd mee winnen volgens hem.

en toen ben ik ook nog dressuur wedstrijden gaan rijden met haar, en ik werd zo vreselijk vaak afgekraakt want was ook al 18 en dan kon je toch niet met een haflinger verschijnen, belachelijk.. maar heb me er niets van aangetrokken het ging mij om het plezier en de lol.

ach van die $%^&^lui heb je wel meer.
dan zeg je iets en dan krijg je terug "welk niveau rijdt je dan??
alsof je niets weet als je geen wedstrijden rijdt.
ik snap heel goed hoe jij je voelt, mijn auto (ja auto is geen pony maar goed) is een kleine roze marbella.
denk je dat er enig monteutje is dat mij serieus neemt?
ik heb een deuk omdat de buurman niet met een trailer kon rijden, eerste wat de beste monteur zegt"goh je hebt ookal een paaltje geraakt" en nog een leuke opmerking"verkoop je gebakje toch en neem een goede auto"

wat is het met mensen dat ze niet het plezier dat jij hebt met je haflinger niet kunnen zien.
ik kan me daar echt zo over opwinden dat mensen je niet serieus kunnen nemen.
mijn pony van anderhalf heeft over zich heen gekregen :
"goh wordt die wel groot genoeg voor jou?"
"ik wist niet dat er hier ook ezels stonden"
"zou je niet liever een echt paard willen??"
wat moet je ermee??"
etc etc..

ik kraak mensen met een tinker toch ook niet af omdat ik niets met het ras heb.
en dan zijn het meestal de mensen die hun eigen paarden half niet onder controle hebben en die overal van schrikken.
terwijl kleine nevel eigenlijk helemaal nergens bang voor is.
"ja maar zo'n klein beestje hou je nog wel onder controle"
ik hoef niets onder controle te houden omdat het paardje niet wegrent bij de eerste de beste plastic zak.

ik rij ook op paarden hoor, een grote eigenwijze gelderse ruin, ook een topbeest en ook helemaal mijn lieffie.

hang liever het pricipe aan knol+ik=lol dan dat ik me bezig ga houden over wat die ander voor paard/pony heeft.
dat kunnen ze zelf het beste wel uitmaken denk ik. :D

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:24

Ik vind paarden veel mooier en ik vind het veel gaver om op een groot paard te rijden dan een pony.. :P
x

Elisebalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:17

Paarden zijn natuurlijk kwa maat voor de meeste mensen wat makkelijker, ze kunnen er op doorgroeien. Maar ik vind zeker niet dat pony's onderdoen voor paarden. Zelf zal ik dan ook altijd eerst de keuze maken om bij pony's te kijken. Maar het is jammer dat er mensen zijn die het niet zo met pony's hebben. Maar dat zal je altijd blijven houden, ieder z'n smaak.