Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
joozz schreef:ik herken dit wel en snap het ook niet! Hoewel ik zelf een paard heb, vind ik pony's echt niet minder.
Maar een goede vriendin van me heeft 2 pony's en daar merk ik wel dat mensen daar toch wat minder over doen. Ze vinden haar als volwassene te groot voor de pony's, en snappen het niet. Haar pony's zijn ook echt bijzondere dieren en doen qua dressuur absoluut niet onder voor een paard!
) dus blijf ik lekker op mijn pony van 1.44 rijden.
Sentigo schreef:Ik merk het idd ook,
Meer zelf ben ik meer van de pony's
Ik vind ze veel leukere uitstraling hebben vooral de koppies vind ik veel leuker.
EN ik ben zelf nehoorlijk kort 1.59.
Dus een pony is net mooi voor mij qua lengte.
Maar het gaat mij toch ook meer om de pony/paard zelf.
Al kom ik een hele leuk paard tegen al zal ik ooit op zoek zijn naar een nieuw paard/pony zal ik die wel gewoon nemen.
Vind ik een pony weer leuker zal ik die nemen.
Naartuurlijk wel een beetje mijn lengte ect. Maar opzich ben ik niet zo van ik wil persee een pony of paard.
Dit merk ik ook bij merrie's of ruinen. Sommige willen persee een ruin omdat ze niet houden van merrie's (met hun merrie gedrag als ze henstig zijn ofzo).
Ik sta daar totaal niet bij stil. Ik vind een pony/paard merrie/ruin/hengst leuk om hoe dit is. Het karakter gaat het mij om.
@nanoeh waarom zijn paarden dan beter? Je kan wel wat gaan roepen maar geef dan ook uitleg waarom je dat vind?

.. Pony;s hebben meestal..(ik zeg niet altijd) een liever karakter.. R.X. schreef:justdiesel schreef:ik ben ook super blij met haar, maar heb ook een negatieve ervaring....
ik wilde bij de recreanten club gaan rijden maar daar was ik niet welkom omdat ik 'maar' een haflinger heb...
en baal je wel hoor!
toen dacht ik echt van had ik maar een paard gekocht...
Hé, wat een stom iets, waarom is dat nu weer?
Wat vinden ze dan weet verkeerd aan Haflinger??????

En binnen 1 jaar tijd deed hij niet meer onder voor de grote hengstenkanjers. Renvers, travers, appuymentjes, verzamelde gangen, levade, spaanse pas, nu het begin van een nette piaffe etc etc... Niet onder het zadel natuurlijk, ik zou kunnen meelopen.
Maar wel aan de lange teugel!
Je kan ze veel sneller scholen, als ze vervelend zijn pak je ze onder de arm en spreekt ze eens ernstig toe, ze eten niets en zijn voor de duvel nog niet bang. Tja daar kunnen de grote heethoofden nog wat van leren. Al kost het wel veel gaas. Om ze vooral te houden daar waar ze horen te blijven.
en als ik geld genoeg heb zou ik zeker ook pony's hebben!
) justdiesel schreef:ik ben ook super blij met haar, maar heb ook een negatieve ervaring....
ik wilde bij de recreanten club gaan rijden maar daar was ik niet welkom omdat ik 'maar' een haflinger heb...
en baal je wel hoor!
hafjegek schreef:justdiesel schreef:ik ben ook super blij met haar, maar heb ook een negatieve ervaring....
en baal je wel hoor!
erg he! heb dat ook meegemaakt met mijn haffje. echt vreselijk stom! ik had jaren gespaard en alle oppasbaantjes genomen die ik kon vinden en al mn zakgeld ging netjes in de spaarpot en heb eindelijk mn hafje kunnen kopen toen, was heel bewust ben gek op het stoere uiterlijk, het lieve karakter dat humoristisch/eigenwijs en vindingrijk is. (mn hafje kan knopen losmaken, deuren openmaken enzovoort) wat dat betreft vind ik pony's ook veel leuker, ze zijn veel ondernemender en ondeugender, je moet er mee om kunnen gaan, maar daarom vind ik het des te belachelijker dat mensen op ponymensen neerkijken, juist omdat je bij eigenwijze pony's dubbel zoveel kennis ervaring en humor nodig hebt om er mee om te kunnen gaan.
maar had toen een stage, en had mn meissje net 3 maanden en was zo vreselijk trots op haar, ze was zo lief en braaf en ze betekende de wereld voor me, het was thuis echt een hel en met mn meissie kon ik alles aan ze was mn familie, mn leven alles. en toen kwam ik op die stage en die kloothommel van een eigenaar noemde het steeds maar maflinger... ik was zo vreselijk kwaad elke keer dat ie dat zei... je telde in zijn ogen alleen als je een goed groot springpaard had, anders was je niks, dat mn hafje toen over 1,50 kon springen terwijl ze zelf 1,40 is maakte niet uit, het was wel knap maar niet belangrijk je kon er toch geen wedstrijd mee winnen volgens hem.
en toen ben ik ook nog dressuur wedstrijden gaan rijden met haar, en ik werd zo vreselijk vaak afgekraakt want was ook al 18 en dan kon je toch niet met een haflinger verschijnen, belachelijk.. maar heb me er niets van aangetrokken het ging mij om het plezier en de lol.