Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bonavista schreef:Ik heb ook een vraagje mijn hoefsmid vraagt ook om te teren. Wat zijn hiervan de voor en nadelen eigenlijk
.. vooral in de herfst met dit drasserige weer
Pony's hier op stal hebben van zichzelf prima hoeven.
Hoefkwaliteit zal ook afhangen van wat je er mee doet, maar weidepony's, zoals ze hier in de wei lopen althans (met stenen pad etc.), hebben daar geen extra zorg aan nodig, tenzij ze aanleg hebben voor slechte hoeven. In de natuurr gaan ze ook niet naar een pedicure.
JoyCiej007 schreef:Ik doe het nooit, heb laatst zelfs een pot hoefvet weggegooid. Omdat mijn pony's zoveel mogelijk blootsvoets door het leven gaan (ook voor de kar over het asfalt) en van zichzelf echt keiharde hoeven hebben, ga ik dat niet verprutsen door de hoeven weer zacht te maken met hoefvet.
Enige keer wanneer ik weleens hoefvet gebruik is om een mooie glans te krijgen voor op foto's en fotoshoot, maar zelfs dat doe ik vaak niet.
Wel doen we heel soms wat teer op de zool, maar dat is bij die van ons eigenlijk ook niet nodig.