Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yessy schreef:Maar voor de verzekerden: tot welk bedrag is het paard verzekerd?
Bij ons was het toendertijd zo dat het jaarlijkse bedrag ongeveer 10% van de waarde van het paard was, met een maximumuitkering van de waarde van het paard per jaar.
Dat betekent dat een paard van 10.000 euro je 1000 euro per jaar aan verzekeringsgeld kost (kan 'ie flink ziek voor zijn ieder jaar!) en dat vervolgens een fikse operatie niet 100% wordt vergoed...
Is dat bij jullie anders geregeld?

NenaC schreef:Ik zou geen 5000 euro aan een operatie voor mijn paard uitgeven. T klinkt heel slecht, maar daar heb ik een nieuwe voor
Selket schreef:maar zolang ik het op kan hoesten of een regeling zou kunnen treffen zou ik willen dat alles gedaan wordt wat ervoor nodig is om mijn paardje beter te maken.. Ik heb er zelf voor gekozen een paard te kopen en ik vind dat je daar dan je verantwoordelijkheid voor moet nemen..
Zo heb ik vroeger mijn konijn voor 800 gulden laten opereren. Mijn ouders stonden wel achter me, maar ik moest zelf de helft betalen (en dat was voor een 12jarige ik erg veel geld). Hoeveel nieuwe konijnen had ik daar wel niet van kunnen kopen? Maar Babbel moest en zou beter worden en ik ben dan ook nog steeds superblij dat ik dat op dat moment heb gedaan. Heb er daarna toch nog 2 jaar plezier mee gehad
Nou is een konijn niet vergelijkbaar met een paard en het kostenplaatje dat eraanvast hangt ook niet, maar ik denk echt dat ik pas zou stoppen als er echt geen mogelijkheid meer is dat ik het kan betalen.. Zo denk ik er nu over, geen idee hoe ik zou reageren als ik werkelijk in die situatie terecht zou komen en ik hoop dat ook nooit te weten te komen.
annemiek186 schreef:NenaC schreef:Ik zou geen 5000 euro aan een operatie voor mijn paard uitgeven. T klinkt heel slecht, maar daar heb ik een nieuwe voor
als er grote kans van slagen is ? waarom niet ?!
je bouwt toch een band op met je paard ?
je kids laat je toch ook opereren als het nodig is...
daar heb je toch ook niet de gedachte bij , met een beetje geluk heb ik over 9 maand een nieuwe ?!
is niet helemaal te vergelijken, maar toch...
sorry... maar deze reactie gaat er bij mij niet in... ligt nog net wat te gevoelig denk ik...