Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:39

Ik heb eerder vanavond gemeld dat ik ook opgezegd had. Via email. Vind ik net, om half tien 's avonds, een nieuwe horsimo op de mat, met een begeleidend schrijven dat ik nog steeds niet betaald heb en dat het nu naar incasso gaat. Dat terwijl ik nooit een factuur heb gehad. Ik ga dus maar mailen en morgen bellen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:54

Zo, net gemaild. Ik zag tijdens het maken van het mailtje dat de begeleidende brief bij het oktober(!)nummer van horsimo dateert van 16-10-09. Hoe krom... Morgen ga ik ook nog even bellen. Wil er nu zeker van zijn dat het stopgezet wordt...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:07

astridelise schreef:
Ik heb geen problemen gehad met het opzeggen. Na een half jaar heb ik opgebeld dat het abbonement stop gezet kon worden en dat is geregeld.

waar heb jij heen gebeld?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:16

Ik heb er ook een keer problemen mee gehad. (Horsimo)
Terwijl ik juist de rekening betaald had bleef ik brieven krijgen dat ik niks betaald had, ook werd er met een incasso gedreigt.
Op het (betaald!!) nummer kon ik ze niet bereiken, diverse mailtjes gestuurd (met bewijs van betaling meegezonden) en kreeg maar geen reacties! en uiteindelijk heb ik ze toch nog telefonisch te pakken gekregen door het nummer dat ergens in het blad staat, daarna heb ik excusses van ze gekregen en hoefde ik de onkosten niet te betalen. (Zou van de zotte zijn als dat wel moest!!)
Ik ben trouwens nog steeds lid...

kleinvosje

Re: Lidmaatschap Horsimo: waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:29

Op de brief die bij de horsimo zat, staat een nummer, als je het wilt, moet je even pb-en.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:19

Pfff, net contact gehad met een medewerkster van Publi Force. Ze meldt dat er niet telefonisch of per email opgezegd kan worden, maar dat dit alleen aangetekend kan. Staat ook in de colofon (klopt->gechecked). Deze manier van opzeggen is in augustus ingevoerd, toen is de ledenadministratie overgenomen van een andere afdeling/bedrijf. Op mijn reactie waarom wij als afnemer daar dan niet over gekend worden, had ze alleen als antwoord dat het in de colofon staat. Volgens mij is men verplicht dit soort wijzigingen aan te geven aan de klant, wat niet gebeurd is. Ik heb gevraagd of ik de directie mag spreken, maar dat kan niet.
Op mijn vraag hoe het kan dat ik nu de ingebrekestelling ontvang, zonder oorspronkelijke factuur, betalingsherinneringen e.d., en ook de magazines ontvangen te hebben, kon ze geen zinnig antwoord geven. Ze kan mij niet helemaal uit het bestand halen, ik heb gezegd dat ik geen magazines meer wens te ontvangen, en ook geen andere post meer. Ik ben niet van plan via aangetekend op te zeggen, of nu te betalen.

Ik ga een mail naar RADAR sturen, dus hierbij een oproep aan jullie allemaal om dit ook te doen, zodat ze veel klachten binnenkrijgen en er hopelijk wat mee gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:30

Goh zeg! Ik zag idd dat het geld geincasseerd was, volgens mij nooit toestemming gegeven voor automatische incasso... Ik ga mijn bank dus maar eens bellen!
Verder wil ik ook Horsimo gaan opzeggen. Ze schrijven dingen die al lang achterhaald zijn enz. Artikelen die gewoon niet kloppen en dingen die al lang bekend zijn!

Kan iemand mij gegevens pb-en? Heb nu uiteraard t blad niet mee, maar wil t gelijk vandaag in werking zetten!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:32

skippy, je kan alleen aangetekend opzeggen. Gelijk je bank bellen en het bedrag laten storneren. en een mailtje sturen naar ledenservice@publiforce.nl

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:33

En als je inderdaad nooit toestemming hebt gegeven voor automatisch incasso, en ook het blad een aantal keren niet of te laat hebt ontvangen, meld dit dan even bij Radar!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:34

Als iedereen de mailadressen en telefoonnr's hier nu eens vermeld waarop wel en geen antwoord gekomen is.

Dan kunnen anderen hier ook gebruik van maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:35

Raar eigenlijk dat je met 1 simpel telefoontje van hun (en meerdere aanbieders) een abonnement kan afsluiten, maar dat je veel meer moeite moet doen om ervan af te komen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:36

Ja, dat klopt. Dat, plus het feit dat er eerder wel via mail of telefonisch op kon zeggen, maar nu niet meer. Die wijziging hebben ze aangebracht zonder de klant ervan op de hoogte te stellen, en dat mag volgens mij niet eens....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:38

@germie, telefoonnummers mogen volgens mij niet in een topic staan, mailadres heb ik gegeven, die functioneert waarschijnlijk gewoon. ik heb wel een nummer, ik schrijf em hier wel neer, dan zien we wel of ie verwijderd wordt. Kost wel 80 cent per minuut, ik heb 11 minuten aan de lijn gehangen vanmorgen...
0900-6006007

NIET TeMmen dus!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:40

Wat een stel daar joh!! :oo Ik ben blij dat ik nooit voor zulke acties ga ( ook die van ROS niet )

Als in augustus de colofon/algemene voorwaarden zijn veranderd, had de abonnee daarvan op de hoogte gesteld moeten worden, zodat je als abonnee de keuze kunt maken om kosteloos/zonder consequenties direct van het abonnement af te zien of niet.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:43

ga vandaag weer mailen heb het blad al 4 maanden niet gekregen maar wel betaald en ze beloven na diverse mailtjes de bladen toe te sturen maar je raad het al
niets tot op heden terwijl toen ik net lid was de bladen elke maand netjes op de deurmat lagen jammer dat het zo moet maar gelukkig zijn er wel bladen die netjes elke week of in de maand o tijd op de duermat komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:46

Net even gechecked: op 2-2 van dit jaar is het lidmaatschapsgeld afgeschreven van mijn rekening, en nu (7 okt) dus weer... :n Ik ga bellen met de bank!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:47

Oei.. Ik heb hier de algemene voorwaarden.. Jongens, die voorwaarden zijn jullie mee accoord gegaan toen jullie afsloten, want ze dateren al uit 2006 en 2008:

Leveringsvoorwaarden Publi Force B.V.
Artikel 1. Definities

Lidmaatschapsovereenkomst: overeenkomst tussen Publi Force B.V. en een rechtspersoon of natuurlijk persoon (hierna te noemen ‘ het Lid’), op grond waarvan het Lid het recht verkrijgt om gedurende een jaar tegen een afgesproken bijdrage (hierna ‘het Lidmaatschapstarief’) twaalf keer een gratis tijdschrift (de Titel) te ontvangen.

Lidmaatschapstarief: het Lidmaatschapstarief bestaat uit een bijdrage in de verzendkosten en administratiekosten van de Titel.

Titel: door het Lid kan gekozen worden uit de titels welke gemeld worden op http://www.gratisblad.nl, welke twaalf keer per jaar verschijnen als maandblad, inclusief redactionele en commerciële bijlagen.

Leveringsvoorwaarden Titel: de algemene leveringsvoorwaarden zoals die zijn opgenomen in de hieronder opgenomen bepalingen.

De Uitgever: Publi Force B.V., gevestigd te 2952 BG Alblasserdam, Kelvinring 44, ingeschreven in het handelsregister van de Kamers van Koophandel, onder nummer 243858920000, onder beheer van de Kamer van Koophandel voor Rotterdam.

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1 De Leveringsvoorwaarden Titel zijn van toepassing op alle Lidmaatschapsovereenkomsten, ongeacht of deze schriftelijk, telefonisch dan wel elektronisch zijn afgesloten. Door het afsluiten van de Lidmaatschapsovereenkomst verklaart het Lid zich akkoord met de Leveringsvoorwaarden Titel.

2.2 Van de inhoud van de Leveringsvoorwaarden Titel kan slechts door middel van een schriftelijke overeenkomst tussen de Uitgever en het Lid worden afgeweken. In dat geval blijven naast de overeengekomen afwijking de overige bepalingen van de Leveringsvoorwaarden Titel onverkort van kracht.

2.3 De Leveringsvoorwaarden Titel zijn te raadplegen via http://www.gratisblad.nl en en de website van de Titel en kunnen op verzoek worden toegezonden. De Uitgever verwijst in de Titel naar de toepasselijkheid van de Leveringsvoorwaarden Titel.

2.4 De Uitgever behoudt zich het recht voor de Leveringsvoorwaarden Titel eenzijdig aan te passen. De meest actuele Leveringsvoorwaarden Titel zullen via http://www.gratisblad.nl en de website van de Titel worden gepubliceerd.

Artikel 3. Aanbiedingen/overeenkomsten

3.1 Alle aanbiedingen van de Uitgever zijn vrijblijvend. De Uitgever behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om het Lidmaatschapstarief te wijzigen. De Uitgever is verplicht het actuele tarief Lidmaatschapstarief door middel van publicatie in de Titel mee te delen aan het Lid.

3.2 De Lidmaatschapsovereenkomst kan zowel schriftelijk, telefonisch als elektronisch worden afgesloten.

3.3 De lidmaatschapsovereenkomst wordt geacht in te gaan op de eerste dag van de maand van ontvangst van de Titel door het Lid.

3.4 De Uitgever is zonder opgaaf van redenen gerechtigd een verzoek tot het aangaan van een Lidmaatschapsovereenkomst te weigeren.

3.5 De Uitgever is te allen tijde gerechtigd om, naar eigen inzicht, de omvang, inhoud en lay-out van de Titel te wijzigen.

Artikel 4. Bezorging

4.1 De Uitgever zal zich vanaf de in de Lidmaatschapsovereenkomst overeengekomen datum van eerste bezorging van de Titel inspannen voor een tijdige bezorging van de Titel gedurende de looptijd van de Lidmaatschapsovereenkomst.

4.2 De Titel wordt uiterlijk in de eerste week van de maand van verschijning van de Titel bezorgd. In geval van overmacht is Uitgever niet aan deze periode gehouden. Onder overmacht wordt verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Uitgever geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Uitgever niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van Uitgever of van derden daaronder begrepen. Uitgever kan in de periode dat de overmacht voorduurt de levering van de Titel opschorten.

4.3 De Uitgever is gerechtigd de bezorging te staken indien betaling als vermeld in artikel 5 lid 1 van deze voorwaarden uitblijft.

4.4 Indien de locatie waarop de bezorging van de Titel dient plaats te vinden aanleiding geeft tot het maken van extra kosten, is de Uitgever gerechtigd deze kosten aan het Lid in rekening te brengen. De Uitgever hanteert de TPG-bezorgingsnormen in dezen.

4.5 Het Lid dient klachten over de bezorging van de Titel uiterlijk in de tweede week van de maand van verschijning van de Titel kenbaar te maken bij Uitgever. De Uitgever zal zich er vervolgens voor inspannen de Titel zo spoedig mogelijk te bezorgen. Aan deze bezorging zijn geen extra kosten verbonden.

4.6 Klachten met betrekking tot de bezorging van de Titel geven het Lid niet het recht de betaling van het Lidmaatschapstarief geheel of gedeeltelijk op te schorten.

4.7 De Uitgever is niet aansprakelijk voor eventuele schade die het Lid lijdt of zou kunnen lijden door het niet dan wel niet-tijdig bezorgen van de Titel.

Artikel 5. Betaling

5.1 Het Lidmaatschapstarief wordt door middel van automatische incasso voldaan. Het Lid dient ervoor zorg te dragen dat ten tijde van het innen van het Lidmaatschapstarief voldoende valuta aanwezig is.

5.2 Uitgever is bij het uitblijven van betaling gerechtigd tot het instellen van een incassoprocedure. De kosten gemoeid met de incassering van het verschuldigde Lidmaatschapstarief, zowel in als buiten rechte, zijn voor rekening van het Lid. Buitengerechtelijke kosten bedragen ten minste 15% van het verschuldigde bedrag, vermeerderd met rente, met een minimum van Euro 25,-.

Artikel 6. Adreswijzigingen

6.1 Het Lid dient wijzigingen van adresgegevens ten minste één maand voor de wijziging aan de Uitgever schriftelijk mede te delen. Onjuistheden in de adressering of de naamsvermelding van het Lid dienen zo spoedig mogelijk aan de Uitgever gemeld te worden.

6.2 De Uitgever is gerechtigd de Titel en de daarop betrekking hebbende mededelingen en kennisgevingen, te versturen naar het door het Lid opgegeven adres, tenzij het Lid een schriftelijke opgave doet van een ander adres.

Artikel 7. Duur lidmaatschap en beëindiging van het lidmaatschap

7.1 De Lidmaatschapsovereenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar. De Lidmaatschapsovereenkomst continueert stilzwijgend met een periode van één jaar tot wederopzegging.

7.2 De Lidmaatschapsovereenkomst kan uitsluitend worden beëindigd met inachtneming van een opzegtermijn van zes weken voor ontvangst van het laatste nummer van de Lidmaatschapsovereenkomst. Opzegging door het Lid kan uitsluitend aangetekend schriftelijk geschieden bij de Uitgever
.

7.3 Uitgever behoudt zich het uitdrukkelijk recht voor de levering van de Titel te beëindigen, zonder verder opgave van redenen. Het lid heeft in dat geval recht op restitutie van een deel van het Lidmaatschapstarief, gedurende de periode waarin levering van de Titel onmogelijk is.

Artikel 8. Privacy

8.1 De door het Lid aan de Uitgever verstrekte gegevens worden opgenomen in een gegevensbestand, dat wordt aangewend voor administratieve doeleinden alsmede voor het inlichten van het Lid over relevante diensten en producten van de titels en werkmaatschappijen en andere geselecteerde organisaties. Alle gebruik van de gegevens van het Lid geschiedt in overeenstemming met de bepalingen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als het Lid hier geen prijs op stelt dient hij dit schriftelijk door te geven aan Uitgever. Een en ander is gedetailleerd vastgelegd in het Privacy Statement van Uitgever, dat te raadplegen is via http://www.gratisblad.nl/disclaimer.php.

Artikel 9. Auteursrechten

9.1 De inhoud van de Titel mag niet door of met medewerking van het Lid worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar worden gemaakt op welke wijze dan ook, behalve met voorafgaande schriftelijke toestemming van de Uitgever.

9.2 Alle auteursrechten en databankrechten ten aanzien van de inhoud van de Titel worden uitdrukkelijk voorbehouden. De rechten berusten bij Uitgever, dan wel de betreffende auteurs/makers.

Artikel 10. Dwingend recht

Indien een of meer bepalingen van de Leveringsvoorwaarden Titel of van enige andere overeenkomst tussen het Lid en de Uitgever in strijd wordt geacht met bepalingen van dwingend recht, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal de Uitgever deze vervangen door een vervangende, rechtens toelaatbare bepaling die zoveel mogelijk aansluit bij de vervallen bepaling.

Artikel 11. Derden

De Uitgever is bevoegd om bij de totstandkoming en uitvoering van de met het Lid gesloten overeenkomsten gebruik te maken van derden.

Artikel 12. Toepasselijk recht en forum

12.1 Op de Lidmaatschapsovereenkomst is Nederlands recht van toepassing.

12.2 De bevoegde rechter te Dordrecht is uitsluitend bevoegd kennis te nemen van rechtsgangen als gevolg van geschillen voortvloeiende uit de Lidmaatschapsovereenkomst.

Publi Force B.V. / Juli 2008.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:05

Maar als ik dat zo lees, blijft Horsimo zelf ook in gebreke op punten: 2.2, 3.1, 4.1, 4.2 en 7.1...

Ik heb een telnr gekregen anders dan te vinden op de site. Het contactnr dat aangegeven wordt, eindigt op 700, het nr dat ik kreeg is het zelfde echter eindigend op 740.

Tros Radar gemaild...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 12-11-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:06

Okee, ged dat je dat gevonden hebt. Mevrouw die ik vandaag sprak, zei dat dat aangetekend opzeggen pas sinds augustus zo is. Hoe kan het dat enkele van ons wel via email of telefonisch hebben kunnen opzeggen en anderen niet? Dat in gebreke stellen, tja, ik heb em pas gisteren gehad van oktober, en die van de maanden ervoor niet. Dan weet ik dus ook niet hoe ik dan moet handelen. daarbij, ze lezen mail niet of laat, dan weet je nog niet waar je aan toe bent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:28

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:31

Ik heb ook 2 titels daar, heb eigenlijk niet zo goed in de gaten gehouden....zal thuis eens nakijken. Heb eigenlijk nog geen nummer van november ontvangen (is dat die met het witte paard op de omslag zoals op de site staat?).

Overigens spreekt hun hoe en wat de voorwaarden tegen
http://www.horsimo.nl/hoe-werkt-dit/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:53

Okee...weer nieuws!

Ik heb gebeld met het nr dat zou eindigen op 740, dit werkt echter niet. Toen met het nr eindigend op 700 gebeld. Zij wilden mij doorverbinden met de ledenadministratie, die waren echter in gesprek. Toen ik aangaf niet te willen wachten, heb ik het directe nummer van de ledenadmin. gekregen. Dit gebeld en voorgelegd dat ik op 2 februari reeds betaald had en nu wederom een incasso zag. Zij gingen kijken in t systeem en gaven aan dat het een foutje is en het bedrag terugestort wordt. Dit moet dan eerst via de uitgever, dus wanneer wist ze niet...maar het wordt teruggestort. T zal me benieuwen!

Voor wie wil, ik heb t nr van de ledenadmin, dus heb je vragen over een betaling die ten onrechte is gedaan... ;)

*edit* http://www.zibb.nl/10117098/Financien/F ... talers.htm
Hier nog een link met klachten, onderaan wordt het nr genoemd dat ik net gebeld hebt (010-...).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:13

Hmm, dat nummer is ingesprek skippy, zou iedereen meteen aan het bellen zijn gegaan of hebben ze de hoorn ernaast gegooid???

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:23

Wat is de omschrijving die ze gebruiken bij het afschrijven op je bankrekening? Kan er niets over vinden in mijn afschriften!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:25

Nog een keer geprobeerd, wordt er niet opgenomen... Lekker slordig voor een bedrijf...Marr ach , ik had niet anders verwacht...