Citaat:dat zou ik zomaar niet zeggen. ik heb een iers volbloed springmerrietje gehad, ja allemaaal ierse namen op dat papier, maar niets speciaal. Maar dat was zij wel.
Techniek, snelheid en een wil om te winnen. Die merrie is opgenomen geworden in het hulspstamboek van bwp en daar hebben we mee gefokt. Ze heeft 5 veulens gegeven die allemaal goed van de hand gingen. Alle eigenaars van die fokproducten spreken we nog regelmatig en zijn allemaal super tevreden over hun dier. Maar ongekende afstamming betekent ook niet papierloos e.
Een papierloze merrie of eentje zonder prestaties vind ik al een andere zaak. Dan zou ik idd niet fokken en gewoon eentje kopen als je een veulen wil
Hier een zelfde geval. Wij hebben ook een Ierse merrie die super kan springen. Op dit moment is ze drachtig van TolanR, als het veulen een merrie is houden we haar zelf, anders verkopen we het.
Ja, je krijgt er minder voor dan een veulen met een vol papier. Maar je komt er echt we vanaf, helemaal als het beestje leuk kan springen.
.