Toch ben ik het ook met Cassi eens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anna-Jelly schreef:Wat heeft Yentl in godsnaam aan die reactie's van jullie " ik ben het met cassidy eens" ??
Cassi, goed dat je toegeeft, das een opluchting (voor yentl..)
Anna-Jelly schreef:Wat heeft Yentl in godsnaam aan die reactie's van jullie " ik ben het met cassidy eens" ??
Cassi, goed dat je toegeeft, das een opluchting (voor yentl..)
AmyII"]
warom wordt er gezeurd over wat voor reacties er gegeven worden?
je mag toch wel zeggen dat je eth erg vind,...
[/quote]
Ja hoor, dat mag...
[quote="AmyII"]
je mag toch wel zeggen dat je eth de schuld van de DA vind?...
[/quote]
Nee, dat mag niet. Of beter gezegd, van mij mag je dat, maar als ik die DA was geweest had je al heel snel een rechtszaak aan je broek gehad vanwege laster. Vergeleken met vroeger is het goed dat de burger mondiger wordt en vragen stelt bij alles wat "de heren doktoren in hun witte jassen" denken en denken te moeten doen, maar het moet niet zo gek worden dat je die man of vrouw iedere competentie ontzegt, en dat is wat er hier is gebeurt. Een arts is ook maar een mens, en fouten gebeuren. Om om dan topics te gaan lezen waar op de DA wordt afgegeven dat hij met zijn poten van het geitje af had moeten blijven en het dan nog geleefd had gaan mij te ver. Om te lezen dat een DA een dier beter moet maken in plaats van te laten sterven, bij zo'n opmerking zie ik een rode waas voor mijn ogen. En om dan nog iedereen met een lijst van opsommingen te zien komen over fouten die een DA in hun ogen ooit ergens heeft gemaakt....enfin, laat ik er maar over ophouden.
Een DA is een mens, en fouten gebeuren. Maar hij ook geen wonderheler, hij is geen automonteur die iets wat stuk is zomaar weer kan repareren. Dat werkt bij auto's maar niet bij dieren. Een dier is een leven dat ons te leen is gegeven, dat wij niet hebben, maar waar wij zo goed mogelijk voor moeten zorgen. En sommigen willen dat nog wel eens uit het oog verliezen.
[quote="AmyII schreef:Of hebben we hier op bokt.nl geen vrijheid van meningsuiting? Ik dacht van wel...
Yentl, sterkte...
Boogiegirl schreef:Ikzelf had dagen geleden al de DA gebeld, maar 1: het is mijn geit niet en 2: Yentl's ouders wouden niet bellen. wat kan zei eraan doen???
Ja, ook ben ik van mening dat een beest ook de kosten draagt.
En de DA dat vertellen zodat hij het leert voor de volgende keer? waar hebben ze universiteit opleiding voor nodig?
We houden nauwelijks tijd om te praten, hup die spuiten erin! niet dat hij even verteld WAT voor spuiten het zijn en al HELEMAAL de risico's ervan.
Alleen na de spuit dat het wel eens zou kunnen dat ze morgen dood in de stal ligt. Als hij geluisterd had naar ons verhaal (dat het steeds beter ging) had hij het waarschijnlijk niet zo gezegd.
Ik vind het echt wel de schuld van de DA, maarja het zijn idd maar mensen, niet al te slimme want wie geeft een geit nou zoveel verdoving als een koe?(dat was van een andere keer)
gevolg: geit heeft ruim 8 keer zolang nodig om bij te komen en zonder hulp lag hij daar nu nog, geitje nummer 2 vermoord..
Boogiegirl schreef:En de DA dat vertellen zodat hij het leert voor de volgende keer? waar hebben ze universiteit opleiding voor nodig?
Boogiegirl"]
Het ging hier toch ook niet om praktijk?
[/quote]
??????
[quote="Boogiegirl"]
Ik vind dat een DA eerst moet zeggen wat voor spuit het is en waarvoor, en niet achteraf. En we moesten zorgen dat ze genoeg voer binnekreeg, daar waren we de hele dag al mee bezig en na die spuit ging het dus helemaal niet meer![]()
[/quote]
Heb jij nooit medicijnen gehad waarna je een beetje misselijk werd?
[quote="Boogiegirl schreef:Ik vind het toch niet zo gek dat we kwaad zijn op die DA hoor!
Boogiegirl schreef:Het ging hier toch ook niet om praktijk?
Ik vind dat een DA eerst moet zeggen wat voor spuit het is en waarvoor, en niet achteraf. En we moesten zorgen dat ze genoeg voer binnekreeg, daar waren we de hele dag al mee bezig en na die spuit ging het dus helemaal niet meer![]()
Ik vind het toch niet zo gek dat we kwaad zijn op die DA hoor!
Boogiegirl schreef:Maar ik vind het dan raar dat de rest van de geiten super gezond zijn, ze zijn de laatste keer allemaal tegenlijk ontwormd
En het is ook niet zeker dat wormen de oorzaak is geweest.
Cassidy schreef:
In kritieke situaties is het misschien noodzakelijk dat er meteen gehandeld wordt? Als iemand op straat ligt dood te bloeden, ga je toch ook niet uitgebreid vertellen wat je aan het doen bent. Misschien zag de DA al wel dat het in dit geval hopeloos was? En heeft hij zich alleen maar ingedekt door de opmerking : die kon wel eens dood in haar box liggen morgen.
Boogiegirl schreef:En als het een hopeloos geval was kon hij Katy beter meteen menemen!