Paard verkopen de moeilijkste keuze ooit??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Re: Paard verkopen de moeilijkste keuze ooit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:58

Ik heb dit 2 jaar geleden gehad, nadat mijn dochter geboren is. Ik had geen zin meer echt een verplichting. Ik dacht dat het wel over zou gaan, maar na 6 maanden was het nog zo en heb ik hem uiteindelijk te koop gezet. Vreselijk gehuild en binnen een dag al een potentiele koper en die zou het weekend erop komen kijken. Een dag van tevoren heb ik haar afgebeld , omdat ik er nachtmerries van had.
Ik was zo blij dat ik het niet gedaan had en had weer weken super veel plezier, maar toen ging het weer berg afwaarts en de zin weer weg, maar toch heb ik besloten om hem te houden.
Heb hem toen naar een stal verhuisd met meer luxe en waar hij elke dag buiten word gezet, zodat voor mij de druk om te moeten gaan weggenomen werd.
Toen die druk eenmaal weg was duurde het een paar weken en had het weer helemaal naar mijn zin met hem.

Ik ben zoooooooooooo blij dat ik hem niet verkocht heb... Nu 2 jaar later zijn we zelfs weer heel fanatiek en ook weer druk wedstrijden aan het rijden.

Je huisje is nog nieuw en vind je het allemaal heel leuk om thuis te zijn, maar dat gaat er ook weer af hoor.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:10

Het blijft moeilijk, een paard wordt je maatje na een tijd.
Ik heb mijn pony na 7jaar ook verkocht, na heel lang twijfelen. Ik heb bepaalde afwegingen gemaakt! Voor mijn pony en voor mij!
Mijn pony hield van wedstrijden en springen, ik werd 18jaar en kon dus niet meer met hem starten. alleen recreatief.
Ik wil het beste voor mijn pony en wilde ook graag verder komen in de sport.
Dit klinkt ook misschien ego en dat vond ik best moeilijk om te accepteren van mezelf! Ik denk soms ook nog aan terug of ik wel de goeie beslissing heb gemaakt. Ik zal hem ook nooit vergeten.

Dan krijg ik weer een mail dat hij het reuze naar zijn zin heeft en vaak mag springen. Hij is liefdevol opgevangen en het doet me dan goed dat hij nog heel veel kan genieten van zijn leven, want hij is nog jong. Dan heb ik er weer vrede mee! Ik heb ook aangegeven dat ik hem weer terug zou nemen als zij hem niet meer alle liefde kunnen bieden. Ooit hoop ik hem toch weer terug te kopen, maar dat is meer uit sentimentele waarde;) misschien ooit als hij oud en versleten is...

Ik hoop dat dit helpt om een beslissing te kunnen maken! Sterkte!

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:27

Jeetje wat een moeilijke beslissing!!
Ik heb mijn vorige pony na lang twijfelen uit eindelijk weg gegeven aan kennissen (via via) omdat ik gewoon te groot voor haar werd. Ik vond het verschrikkelijk om te moeten denken dat ze nooit meer lekker kon rijden of dat ik alleen maar andere op haar zou laten rijden. Nu staat ze inmiddels al 7 jaar bij die mensen en ik ben super blij dat ik haar niet voor de hoogste bieder verkocht heb!
Dus wellicht is dat wel een optie voor je.. om gewoon eens te kijken of er iemand is die je kent en idd met een contract afspraken hier over te maken.

Heel veel succes!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 17:00

bedankt allemaal voor de tips :)

ik heb er nog eens goed over nagedacht.. en veel over gepraat.. en heb besloten om het nog een tijd aan te kijken.. net als wat er al iemand meer zei hier.. het huis en alles is nu nog nieuw.. en dat gaat er ook wel af.. en gister heb ik weer met plezier gereden.. het enigste dippunt was dat ik bedacht dat ik dit misschien over een tijdje niet meer kon doen.. ook heb ik besloten als het goed mag blijven gaan dat ik van het voorjaar naar een andere stal ga denk ik.. waar hij evt 24/7 in de wei kan... en dan zoek ik er dan een bijrijdster voor..
dan ben ik dus ook van die lessen af.. (waar hij elke dag 1 uur aan moet mee doen..)

en nu hopen dat ik bij dit besluit blijf ;)

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:05

Bijrijder is denk ik de makkelijkste oplossing. Eventueel laat j de bijrijder ook iets betalen, zodat jij weer wat meer leuke dingen kunt gaan doen :) En als je over een paar maanden denkt dat het nog niet werkt kun j hem alsnog te koop zetten.

honneponskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:43

ik heb ook een pony samara maar ik wil heel erg graag hoger gaan rijden
ik heb haar nu al 9 jaar en ze is 17 jaar ze vind het steeds moeilijker worden om een B parcour rond te gaan
op het begin had ik altijd prijzen maar nu altijd veel strafpunten.
ze is super lief maar ik wil hoger rijden en het is een kruising met een haflinger
ik mocht zelf kiezen en heb weken liggen te piekeren maar ik heb me voorgenomen om samara te verkopen en een grotere jongere allround matiger pony te nemen
je moet gewoon denken wat is beter voor de pony en wat is beter voor jezelf
samara gaat nu naar een 9 jarig meisje die 200 m verderop woont met een weitje en een paar shetlanders
maar jij kan ook regelen dat je paard niet te ver weg gaat en dat je er altijd nog heen kunt
veel sterkte