Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 13:58

Vreselijk zeg, hoop dat alles weer goed komt met je paard.
Ik hoop dat jullie erachter komen wie dit gedaan heeft.
Heel veel sterkte samen! :* chimene

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:05

chimene schreef:

Dank je, in ieder is de politie in Vriezenveen zeer correct. Of ze de daders kunnen vinden is de vraag. Maar we treffen momenteel maatregelen om herhaling te voorkomen. Onze stallen en paddock en voorwei staan en stonden onder permanent video toezicht met nachtzicht camera's. Sinds vandaag staat alles onder cameratoezicht, ook de wei waar Dream staat. Je wil niet weten wat een logistiek er bij komt kijken om al die camera's 24 uur per dag separaat beelden te laten vastleggen.

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 14:16

TheMagicLine schreef:
chimene schreef:

Dank je, in ieder is de politie in Vriezenveen zeer correct. Of ze de daders kunnen vinden is de vraag. Maar we treffen momenteel maatregelen om herhaling te voorkomen. Onze stallen en paddock en voorwei staan en stonden onder permanent video toezicht met nachtzicht camera's. Sinds vandaag staat alles onder cameratoezicht, ook de wei waar Dream staat. Je wil niet weten wat een logistiek er bij komt kijken om al die camera's 24 uur per dag separaat beelden te laten vastleggen.

Fijn te horen dat je netjes bent benaderd door de politie te vriezenveen.
Ja , het zal zeker een hoop werk zijn, maar als je de mogelijkheid hebt om dit te doen zou ik het zeker aanraden.
Voorkomen is beter dan genezen.Mocht je het alsnog niet kunnen voorkomen heb je dan misschien wel bewijs wie het gedaan heeft en kun je daarna misschien wel een zaak tegen de verdachte aanspannen en als kleine troost op financieel vlak schadeloos gesteld worden.De gezondheid van je paard/geweld tegen je paard is niet met geld uit te drukken.

eppie38

Re: Zaak gestolen haflinger Marcus geseponeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:55

Chimene zit echt met verbazing je verhaal te lezen.
Ik ken het verhaal van Marcus heel erg goed (ik kijk regelmatig op jullie site) en had echt een brok in mijn keel toen ik hoorde dat hij gevonden was.

Ik moet denken aan al die gedupeerde eigenaren die X hoogstwaarschijnlijk op zijn geweten heeft.
Gos ik heb echt haat op die man zeg, wat een vies monster.

Ik hoop dat hij uiteindelijk nog tegen de lamp loopt.
Geef Marcus maar een dikke knuffel van me inclusief die mensen die hem herkend hebben en jou opgebeld, wat mij aangaat zijn zij helden van het jaar.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:46

Citaat:
Fijn te horen dat je netjes bent benaderd door de politie te vriezenveen.
Ja , het zal zeker een hoop werk zijn, maar als je de mogelijkheid hebt om dit te doen zou ik het zeker aanraden.
Voorkomen is beter dan genezen.Mocht je het alsnog niet kunnen voorkomen heb je dan misschien wel bewijs wie het gedaan heeft en kun je daarna misschien wel een zaak tegen de verdachte aanspannen en als kleine troost op financieel vlak schadeloos gesteld worden.De gezondheid van je paard/geweld tegen je paard is niet met geld uit te drukken.

Leed van een paard is niet in geld uit te drukken. Overal staan nu ook lampen aan. En er zijn een aantal "andere" maatregelen getroffen ter afschrikking en bescherming van de paarden die hier beter niet verteld kunnen worden.

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 10:10

Laten we hopen dat het nooit meer gebeurd!
Mensen moeten met hun handen van andermans paarden afblijven.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:01

Ik laat mijn paarden ook niet meer buiten snacht.
durf dat gewoon niet meer, zowiezo voor de diefstal maar ook odat je steeds meer rare verhalen hoort.
Paardjes zij toch min of meer aan hun eigen overgelaten snachts en iedere gek die voorbij komt kan ze iets aandoen.

overdags staan ze op het land, snachts een aantal op stal en de rest op een afgesloten terrrein achter mijn huis.
Als ze willen inbreken hebben ze pech, want mijn waarschuwingssignaaltjes slapen nooit (honden)

Is toch van de zotte dat ze paarden pijn doen of stelen.
Ga werken voor je geld en blijf met je poten van andermans spullen af.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:38

Voor ik een eigen paard kocht reed ik altijd bij een boer, dat paard is ook uit de wei gestolen, samen met 2 anderen. Hij was op dat moment kreupel, en was zowiezo geen sportpaard. Ben bang dat ie rechtstreeks naar een slager gebracht is ;(
Sindsdien is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn paarden 's nachts buiten te laten. Ook inderdaad om wat TML beschrijft...

Wat mij betreft zijn alle middelen geheiligd TML ;)

Belachelijk dat ze het er zo bij laten zitten Chimene ;( Maar ben blij dat je je paard in ieder geval in goede gezondheid terug hebt...

humid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:45

Gelukkig dat hij is teruggevonden! Wel dom dat ze niet verder zoeken .... :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:31

Gatverdamme, dat geloof je toch niet. -:(-

Ik ben indertijd ook actief bezig geweest met flyeren en dergelijke.
Fijn dat hij teruggevonden is, dat is dan toch het allerbelangrijkste!
Hoe is't nu met hem?

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 16:43

Met Marcus gaat het heel goed, leuk dat je naar hem vraagt.Hij word regelmatig bereden door 3 leuke meiden en hij geniet er volop van.We hebben toen Marcus was gestolen een haflingermerrie gekocht en zij is een echt vriendinnetje voor marcus.Ze staan lekker samen op de wei en naast elkaar in de stal.
Afbeelding

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:01

hoi chimene ik ben erg blij dat je hem weer terug hebt,en wat heeft hij een leuk vriendinnetje gekregen,vind het een erg mooie foto.ik hoop dat je ze nog een hele tijd samen hebt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:18

Is dat Iris? :D

Fijn om te horen dat het goed gaat!

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 18:41

Roosch schreef:
Is dat Iris? :D......

Ja, dat is Iris. Lief zo samen eten he :9 :(:)
Een leuk stelletje samen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:39

Na overleg: TAO --> VvdD

Nitoucheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:48

Wat erg dat de zaak rondom Marcus geseponeerd is! Zeker omdat het op het eerste zicht wel duidelijk was waarheen de sporen zouden leiden, niet te geloven dat ze niet meer moeite doen om zo'n misdaad te bestraffen.

We zijn wel blij dat Marcus het nog steeds heel goed stelt en we zijn hem zeker niet vergeten ;) we hebben nu zelfs twee halfingers aangekocht omdat we zo tevreden waren van Marcus...

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:55

gioed dat hij weer terug is!

t valt me wel op op jullie site,
dat alle paarden die gestolen worden in de buurt van de grens bij belgie of duitsland is...

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:10

Nitoucheke schreef:
Wat erg dat de zaak rondom Marcus geseponeerd is! Zeker omdat het op het eerste zicht wel duidelijk was waarheen de sporen zouden leiden, niet te geloven dat ze niet meer moeite doen om zo'n misdaad te bestraffen.

We zijn wel blij dat Marcus het nog steeds heel goed stelt en we zijn hem zeker niet vergeten ;) we hebben nu zelfs twee halfingers aangekocht omdat we zo tevreden waren van Marcus...

Heey Nitoucheke....
Ja erg he, er was zoveel duidelijk, maar ze zijn gewoon niet verder gegaan met het motto , we kunnen niet elke dag voor zijn deur gaan staan?Er is zoveel bekend he, maar het heeft geen prioriteit. Betrokkenen van de diefstal hebben zich voorgedaan alszijnde jou vader toen ze gingen informeren bij een stoeterij.Ze gaan wel erg ver he om hun sporen te kunnen wissen. Maar wat leuk dat jullie nu zelfs 2 haflingers hebben aangekocht.Doen ze het goed in de lessen? Marcus word ook regelmatig gereden dus zijn vetlaagje word steeds minder ;)
Hoe is het met je merrie?Heeft ze dit jaar nog een veulen gehad?
Doe je heel veel groetjes aan iedereen thuis van ons!!! :*

liefs chimene :*

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:13

kr0elkip schreef:
gioed dat hij weer terug is!

t valt me wel op op jullie site,
dat alle paarden die gestolen worden in de buurt van de grens bij belgie of duitsland is...

Het zijn inderdaad veel paarden in de grensgebieden maar ook in het binnenland worden paarden gestolen.
Die worden dan vaak naar het buitenland gebracht.Tegen de tijd dat je zelf de diefstal opmerkt zijn de paarden in het buitenland.Ook veel paarden worden verscheept naar Engeland.Er is weinig tot geen controle bij de overtocht.Helaas........

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:46

Net zoals je zelf zegt misdaad loont, ik vind het echt schandalig! Maar ben blij dat je hem terug hebt.