Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Wat heeft het paard eraan als hij alleen maar kan grazen en ik 1x per ? maanden even gedag kom zeggen.
Apple schreef:Driebergen: zicht op een betere toekomst dat is de route waar wij nu ook in zitten, dus ja, dan blijft hij gewoon op deze plek.

liljebo schreef:Zal er maar meteen een stelling tegenaan gooien....
(niet de mijne)
Als een paard ongeschikt is voor berijding, is in laten slapen humaner dan verkopen, omdat ruiters die een dergelijk paard kopen vaak minder kennis in huis hebben en vaak vast lopen met een dergelijk paard, met als gevolg weer verkoop en weer verkoop, zodat het paard een wisselbeker wordt (zoals ze dat zo mooi in zweden zeggen) met alle gevolgen van dien, of toch weer in de zwaardere sport wordt uitgebracht, ook met alle gevolgen van dien...
Karin schreef:Een paard met een gebrek wegdoen kan ik niet. Hooguit uitbesteden naar een plek met meer ruimte dan ik hem zelf kan bieden, maar hij blijft dan wel in mijn bezit. Ik wil niet dat hij in het grijze circuit terechtkomt en misschien wel werk moet verrichten dat hij helemaal niet meer kan.

Nexus schreef:Reactie op je stelling:
Als aanhouden niet mogelijk is...
Inslapen biedt meer zekerheid voor de eigenaar dan verkopen.
Je hebt zekerheid over de toekomst van je paard en voorkomt in ieder geval een slechte of 'wisselbeker'toekomst. Daar is heel wat voor te zeggen. Dat het paard het bij een ander wellicht ook goed of zelfs beter kan krijgen is denk ik voor vele van ons een moeilijk concept... Dat ligt denk ik aan de (wantrouwende?) aard van mens: Wie begint er nou willens en wetens aan een oud of ernstig geblesseerd paard? Ik niet in ieder geval...
. Plus de intensieve verzorging die ze nodig heeft, gekoppeld aan een behoorlijk pittig eenkennig karakter... nee, ik denk dat als puntje echt bij paaltje komt ze naar de slacht zou gaan. Want fokken mag (denk ik) niet meer gezien haar operatie. Ze heeft wel heel goede papieren dus zou het mogen dan is het nog een kans. Maar heb je een papierloze kruising of uberhaupt papierloze merrie's dan zou ik de fok ook niet eens overwegen. Er is al een overschot aan paarden, om dan nog meer salamipaarden te kweken is imho zwaar overbodig. liljebo schreef:Zal er maar meteen een stelling tegenaan gooien....
(niet de mijne)
Als een paard ongeschikt is voor berijding, is in laten slapen humaner dan verkopen, omdat ruiters die een dergelijk paard kopen vaak minder kennis in huis hebben en vaak vast lopen met een dergelijk paard, met als gevolg weer verkoop en weer verkoop, zodat het paard een wisselbeker wordt (zoals ze dat zo mooi in zweden zeggen) met alle gevolgen van dien, of toch weer in de zwaardere sport wordt uitgebracht, ook met alle gevolgen van dien...
Nexus schreef:bereiding![]()
Reactie op je stelling:
Als aanhouden niet mogelijk is...
Inslapen biedt meer zekerheid voor de eigenaar dan verkopen.
Je hebt zekerheid over de toekomst van je paard en voorkomt in ieder geval een slechte of 'wisselbeker'toekomst.
Daar is heel wat voor te zeggen. Dat het paard het bij een ander wellicht ook goed of zelfs beter kan krijgen is denk ik voor vele van ons een moeilijk concept... Dat ligt denk ik aan de (wantrouwende?) aard van mens (of mijzelf): Wie begint er nou willens en wetens aan een oud of ernstig geblesseerd paard? Ik niet in ieder geval...
Heb hem meteen gecorrigeerd...
... en nee, ze wordt niet ingeslapen, tenzij komend onderzoek over een paar weken aantoont dat het werkelijk slecht met haar is gesteld. Iets wat niet uitgesloten kan worden)
. Escaaltje blijft gewoon lekker van mij, en ik ga zo ongeveer eens in de 3 maanden gezellig bij haar op bezoek.
)