Wat gebeurt er met jullie paard als je komt te overlijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 02:38

klinkt stom maar ik heb er al eens met mijn vriend over gehad.
Wij wonen samen ( nog niet getrouwd)
Maar ik had er zo een keer met hem over. En toen vroeg ik stel dat ik dood ga wat ga je dan met mariena ( mijn paard) doen?
En toen gaf hij aan dat hij er alles aan zou doen om haar te houden ( qua geld etc)
Ik vroeg toen dat hij haar ook aan mijn zusje etc moch geven en gaf hij het antwoord dat ie dat liever niet deed
want stel je voor dat zij mijn paard plots zou gaan verkopen? Dat zou hij niet accepteren.
Ze mocht dan wel op mijn paard gaan rijden en stalgeld etc zou hij dan blijven betalen...

Hopen dat dit nooit gebeurd

Cemlys

Re: Wat gebeurt er met jullie paard als je komt te overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:22

Hmmm daar zou ik ook even over na moeten denken. Denk dat ze dan naar mn ouders gaat, willen ze haar houden, goed, willen ze niet, dan weet ik het niet, mss terug naar de fokker. Eigelijk wel een moeilijke vraag. liever niet de verkoop in :).

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:32

tja,daar heb ik eigenlijk ook nog niet over nagedacht,maar eigenlijk zijn dat wel belangrijke dingen.
ik denk dat mijn vriend hem zal verkopen want hij heeft niet veel met paarden,ik denk dat hij wel zorgt voor een goed tehuis,anders gaat hij niet weg denk ik.of misschien dat mijn ouders zeggen laat maar lekker staan,wij zorgen er wel voor.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:29

Mmmm.... :=
Hij zou gaan naar m'n zusje en instructrice/stalgenootje. :j
M'n vriend is te groot en zwaar voor hem...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:31

Allebei mijn paarden gaan naar een vriendin van mij, zij is ook een oude eigenaresse van mijn paard en weet precies hoe ik met hem omga, kent hem en als ze niet voor hem kan zorgen, dan weet ze ook naar welk type mensen ik hem het liefst zou willen zien gaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:33

Hmmm... dat is een goeie ;) moet ik toch eens vast laten leggen... Ik denk dat ik al mijn paarden, op de hengst na, schenk aan een vriendin van mij. Zij heeft dan een aantal geprimeerde merries om mee te gaan fokken en mijn sportpaard zou daar lekker oud mogen worden... Gewoon lekker paard zijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:39

Mijn vriend heeft zelf ook twee paarden.... ik moet er niet aan denken dat we allebei tegelijk omkomen en dat onze paardjes verkocht gaan worden.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:02

Dit is iets wat me een tijdje geleden bezighield door het overleiden van een goede bekende.

Ik heb met mijn ouders afgesproken dat er voor Deena een goed huisje wordt gezocht. Cinta gaat eventueel weer terug naar de fokker als mijn beste vriendin haar niet kan onderhouden. Valentino blijft in het bezit van mijn ouders en zullen er iemand voor zoeken die hem kan/wil rijden als mijn beste vriendin dit niet zou redden kwa tijd (ook op het oog met Cinta)

Dus in mijn ogen heb ik het goed geregeld maar ja zeker weten doe je nooit en als je dood bent ga ik er van uit dat je het niet meer krijgt.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:11

Ik heb met mijn vriend afgesproken dat mijn paard verkocht wordt als ik kom te overlijden. Ik hoop dat hij dan hulp krijgt van vrienden/stalgenoten van mij met het zoeken naar het geschikte baasje. Mijn vriend kan het geld goed gebruiken als ik er niet meer ben (we hebben samen een koophuis), plus dat hij zelf helemaal niets met paarden heeft. Hij kan haar wel aan gaan houden uit principe, maar daar schiet niemand wat mee op. Ik weet zeker dat ze supergoed terecht zou komen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:13

Mijn paard wordt uitgeleend aan een fijne ruiter die hem verder op kan leiden, en op die manier zelf een stap verder komt in de sport.
Zodra ze oud genoeg is, dan kan mijn dochter hem gaan rijden. Mocht mijn dochter totaal geen interesse krijgen in paarden, dan wordt hij op termijn verkocht.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:17

tja, wij laten vastleggen dat onze boerderij met 3 ha land verkocht moet worden en van dat geld gaan de 3 paarden levenslang in pension en onze 2 honden ook.

Wat er eventueel nog over is mag Paul Watson van de Sea Shepard delen met Brooks.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:07

Mijn man zou aan mijn beste vriendin vragen of zij voor mijn merrie een goed tehuis zou willen zoeken. Geld is dan niet belangrijk, maar een goed tehuis wel.
Fijne gedachte! :D

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:26

Ik heb er wel eens aan gedacht wat er zou gebeuren, maar ik moet zelfs nog wat op papier zetten voor mijn dochter! Want daar staat ook niks voor op papier.

Maar in geval van mijn paard...ik denk dat mijn schoonzus haar dan wil hebben. Mijn merrie is nl. zo lief dat ze haar dochter er zelfs mee op laat rijden op een buitenrit. En aangezien mijn dochter ook weer paardrijdt, zal mijn man ook niet 123 besluiten om Isabel te verkopen. Al betekend dat dat hij haar zelf moet voeren en uitmesten (iets wat hij normaal gesproken nooit doet). Mest wegbrengen en hooi/stro van het land halen, daar heeft hij me altijd al mee geholpen, dus dat is geen probleem.

Nee, ik denk niet dat ik me zorgen hoef te maken over mijn meisje. Mijn schoonzus zou volgens mij nog eerder haar eigen paard verkopen dan de mijne (aangezien ze met de mijne beter overweg kan :+ ).

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:35

mn man zou ze houden dan, hij is ook gek op ze al doet ie er niks mee maar hij zou ze niet weg doen en ze wel prima verzorgen, en als we beidde er niet meer zouden zijn heb ik een schoonzus die gek is op paardjes en 2 shetten heeft, en anders mn moeder die de een goede vriend heeft met weiland en paarden waar ze dan mogen staan en dan zou ze iemand zoeken die er mee wilt rijden enzo. ik denk niet dat ze het slecht zullen hebben zonder me gelukkig, al hoopt iedereen natuurlijk dat zoiets niet gebeurd.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:48

Ik heb vast laten leggen dat in geval van mijn overlijden onze pony kan blijven staan op de pensionstal waar hij nu heerlijk staat,mocht ik in de toekomst weer een paard voor mezelf hebben gaat hij/zij gewoon de handel in hoor,wel heb ik dan iemand beschikbaar die zorg draagt voor het vinden van een goed adres.
Ik heb vroeger een vriendin gehad waar ik uuuuuuuuuuuuren mee heb rondgehobbeld,zij is helaas een paar jaar geleden overleden bij een val van haar(geweldige lieve) paard,dit paard betekende de halve wereld voor haar en ondanks het enorme verdriet kregen haar ouders het absoluut niet over hun hart om dat paard te verkopen en staat hij tot op de dag van vandaag heerlijk zijn tijd uit te zitten bij hen aan huis.Wij,met een groepje paardenvriendinnen,gaan nog regelmatig tuttelen met dat dier,en zeker,de eerste tijd naar de dood van mijn vriendin is er heel wat afgejankt bij dat paard,maar toch,wegdoen,nee moet er niet aan denken.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:06

mocht ik komen te overlijden wil ik dat mijn pony of terug gaat naar de oude eigenaar of proberen naar de stal eigenaar.
mocht dat niet gaan wil ik dat mn ouders samen met de stal eigenaar een heel goed tehuis voor hem gaan zoeken met wel een paar eisen aan de huisvesting.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:07

Ik ben er nog niet echt over uit.

Voordat ik mijn vriend had heb ik min of meer afgesproken dat als mij iets overkomt mijn tinkertje naar een van mijn beste vriendinnen gaat. Maar ja nu heb ik al een tijdje mijn vriend, en hij is zelf ook gek met mijn tink. Ik denk dat als mij wat overkomt hij behoorlijk vedrietig zal zijn als hij de tinker ook nog eens kwijt zou raken.

Dus ik denk dat ik daar eens een keer een afspraak over moet gaan maken.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:11

in mijn testament staat dat mijn paard naar mijn ouders ga, mits zij nog leven. Mochten zij niet meer leven dan beslist mijn partner dat.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:13

voor de kinderen, maar als zij niet willen/kunnen (ligt aan de leeftijd van mijn overlijden of zij daar al over kunnen beslissen), dan heb ik met goede vriendinnen afgesproken dat zij mijn meisje een goed leven ergens in een natuurgebied geven. ze hebben al toegezegd datze haar desnoods zelf naar ierland brengen:)..nou ja bij wijze van. ik zou mijn partner liever niet "öpzadelen" :D met mijn merrie, hij en zij gaan niet echt goed samen helaas en de handel is verboden in mijn beleving!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:33

Mijn vriend heeft een pensionstal thuis en zelf rijd hij ook paard.
Dus mijn paard zou daar gewoon blijven staan en mag mijn vriend hem dan als zijn eigennaar benoemen.

Miss_meee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:44

Ik verwacht, mocht ik onverwachts overlijden, dat mijn ouders hem verkopen... Maar goed, dan wel naar een goed tehuis!

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:48

In dat geval is het paard van mijn vader.
Om de hele simpele reden dat ik er al het vertrouwen in heb dat hij zou kiezen in het belang van mijn paard.
Maar ik hoop hier nogwel een tijdje rond te lopen. :+

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:59

Ik denk dat mijn paard naar mijn ouders gaat, ik ben wel 19 maar ik geloof dat ze zolang ze financieel verantwoordelijk zijn automatisch alles over nemen. Mijn moeder is gek met tamara maar buiten voeren om kan ze er niets mee, dus ik denk niet dat ze dr houden, want het is toch een hoop geld. Dus daar moet ik toch eens een goed gesprek over gaan voeren :P Mijn moeder zal dr denk ik het liefst naar kennissen doen, die hebben we een aantal met mooie grote weides. Dat lijkt mij ook de beste optie, gewoon als maatje voor de paarden die ze hebben. Maar dat hangt natuurlijk van die mensen af. Ik wil eigelijk gewoon dat mijn paard nooit meer ergens anders heen hoeft (het heeft haar minstens een jaar gekost om bij mij te wennen).
Ik denk dat mijn moeder nog kieskeuriger is qua nieuwe eigenaren dan ik dus ik denk dat het bij een verkoop wel goed zou moeten komen, al kan ze iemands rijkunsten niet zo goed beoordelen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:35

1 of 2 mogen dan denk ik wel blijven. In ieder geval laila. verder zal langzaamaan alles verkocht worden.