Super Koninginnedag: Nieuwe trailer gekocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 18:17

Ik geloof dat die vorig jaar dik 30.000 gulden kostte,
verder vonden wij die wel heeeel erg groot Haha! Maar wel mooi!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 11:32

Heeft iemand nog navraag gedaan bij een trailer 'boer' over de gewichten van de trailers????

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 11:35

Ik weet alleen dat deze trailer 1200 kilo laadvermogen heeft, best weinig dus....

Wanneer je meer laadvermogen wilt kom je denk ik terecht bij de Williams.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:11

Ik heb er niet uitgebreid naar gevraagd, kwam voor iets anders en de trailer die het uiteindelijk geworden is heeft laadvermogen genoeg.
[VvdD] Trailer gekocht!!

Maar wat ik er zo in het kort van begrepen heb heeft het te maken met de assen. Je kunt het laadvermogen van een trailer laten vergroten, dan moeten er andere assen onder en dat heeft weer gevolgen voor het weggedrag (vering). Een afweging die je maakt dus.

Voor de kenners: de trailer die ik gekocht heb (Hotra) heeft Alko-assen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 14:58

Eleonoor schreef:
Zo, ben ff wezen sjoppen op de site van hooff. Weet je wat mij opviel dat best wel veel trailer een eigen gewicht hebben van rond de 800 of 900 kg en maar totaal 2000 kg!! Wel om rekening mee te houden als je twee KWPN-ers van 600 tot 700 kg wil vervoeren dat dat dus niet gaat als je ook nog je zadel en andere spullen in de trailer kwijt wilt raken. HEEEEEEEEEL vreemd. Iemand daar ervaringen mee???

Ook de trailer van sjuimpje heeft dus maar 1200 kg over om te laden. Mijn KWPN-er van 1.70 is precies 600 kg zwaar (gewogen). Dus met twee van deze jongens kan je geen zadel en andere troep meer meenemen. Plus dat ook door het BIT is getest dat de trailers meestal zwaarder zijn dan op de papieren is opgegeven omdat de gewichten op de papieren zonder de rubberen vloeren, wanden, tussenschotten, zwaar neuswiel en reserve wiel is. Mijn Westeria is op papier 620 kg, op een geeikte weegbrug woog die toch echt 750 kg!!!!!!!! IEmand ervaringe?

en what about het laadvermogen van je auto?