verder vonden wij die wel heeeel erg groot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eleonoor schreef:Zo, ben ff wezen sjoppen op de site van hooff. Weet je wat mij opviel dat best wel veel trailer een eigen gewicht hebben van rond de 800 of 900 kg en maar totaal 2000 kg!! Wel om rekening mee te houden als je twee KWPN-ers van 600 tot 700 kg wil vervoeren dat dat dus niet gaat als je ook nog je zadel en andere spullen in de trailer kwijt wilt raken. HEEEEEEEEEL vreemd. Iemand daar ervaringen mee???
Ook de trailer van sjuimpje heeft dus maar 1200 kg over om te laden. Mijn KWPN-er van 1.70 is precies 600 kg zwaar (gewogen). Dus met twee van deze jongens kan je geen zadel en andere troep meer meenemen. Plus dat ook door het BIT is getest dat de trailers meestal zwaarder zijn dan op de papieren is opgegeven omdat de gewichten op de papieren zonder de rubberen vloeren, wanden, tussenschotten, zwaar neuswiel en reserve wiel is. Mijn Westeria is op papier 620 kg, op een geeikte weegbrug woog die toch echt 750 kg!!!!!!!! IEmand ervaringe?