Paard gekocht op een paardenmarkt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:25

Ik heb es een (kruising) arabiertje gekocht.
Schimmeltje, ruin en +/- 4 a 5 jaar nog onbeleerd.
Deze beleerd en later verkocht.
Betaalde er toen 850,- voor (Zuidlaren)

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:45

Draver gekocht voor 600 gulden, op de chip staat dat hij dood is. Heeft vroeger op duindicht gekoerst. 100% Gezond en heel leuk paard.

Bij ons opstal hadden ze een pony gekocht, nogal smal gebouwd, staart afgeschuurd. Ze zeiden dat de pony 3,5 was en was ingereden.
Na Controlle van de tandarts bleek de pony achteraf Max 2,5 jaar oud te zijn. En het ergste.... hij was wel ingereden!!!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:54

Ik heb mijn e-pony ook van de markt. In 1996 stond hij daar als veulen. Heeft toen 250 gulden gekost (zeg maar zo'n 114 euro dus). Een ouder paard zou ik niet zo snel op de markt kopen maar een veulen durf ik wel aan.
Hierbij een foto van hem:
Afbeelding

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:55

Kennisje heeft er ooit een Zeoliet KWPNruintje vanaf gehaald, voor 450 euro met papieren. Einde van de dag... Paard liep uiteindelijk ZZ-z en M samengesteld, voor de kar, liet zich ook door kinderen rijden en is verkocht voor 16.000 euro :+ :D
Zelf jaren geleden een geweldige goudvos gezien, handelaar wilde er 750 euro voor hebben 'tuigie kennie erbij hebbe, ik hebt er ook wel een tautie bie" (zo'n afgrijselijk touwhalster haha) paardje heb ik naderhand via bokt kunnen traceren & staat inmiddels als volwaardig, kerngezond sportpaard in Spanje.

Zelf willen we dit jaar gaan kijken of we 2 welshjes op de kop kunnen tikken. Misschien een wat grotere pony of hafje.. Eerst maar eens zien wat ze in de aanbieding hebben.

juudii5

Re: Paard gekocht op een paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:14

jeetje dat is dan wel mazzel!!!
Gaaf dan hoor!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:19

wij hebben keer 2 paarden gekocht voor 7500 samen.
een jetset-D en een burggraaf
die van jetset-D staat nog in training
en die van burggraaf is verkocht voor 8400

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 17:35

Jeetje, gelukkig tot nu toe bijna alleen goede ervaringen..
Wij willen op de zuidlaarder markt kijken voor een haflingen en een shet erbij voor gezelschap..

Ik weet ook niet of ik een volwassen haf aanduft, liever denk ik een twenter of een 3jarige onbeleerde..

En prijzen als 2000,00 ben ik ook niet van plan te betalen voor een paardje waar je idd niks van weet, die gok is me te groot..

Ik wil erg graag een appaloosa shetje, maar die zullen ook wel de hoofdprijs moeten kosten daar in tegenstelling tot de andere kleur shetjes denk ik?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:24

Ik heb mijn pony bij een handelaar gekocht 2,5 mnd geleden voor 825. op het taxatie topic van bokt vinden ze haar nu 1500 tot 2000 waard :D i[s dan wel geen paardenmarkt pony maar toch :P]

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:28

wij hebben een shetje gekocht in ( waar ik even de plaats van ben vergeten ).
hardstikke lief is ze, 18 jaar, drachtig van een hengst die we ook hebben mogen komen bekijken,
was erg leuk! die man zelf was ook erg aardig, en vroeg of we nog een keer bij hem thuis kwamen kijken.
het is maar net welke handelaar je treft. en hij zei ook ik ben een 'hobby' handelaar. en zo eentje moet je maar net treffen!
:D

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:32

Een bekende van mij heeft een 3 jarige merrie, goede afstamming KWPN voor 1000 euro gekocht. Met die afstamming zou ze een nulletje erbij waard zijn, zei ze... Maar waarom staat zo'n paard dan op de markt? Het beestje heeft dus een rugprobleem, er kan nog geen zadel op qua gewicht, laat staan een ruiter... Miskoop dus.
Laatst bijgewerkt door AngeliqueB op 18-09-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:33

De appaloosa en mooi getekende bonte zijn inderdaad populair en aan de prijs. Ze gaan vaak naar het buitenland.
Heb eens geboden op een platenbonte shet hengst, die handelaar vroeg vanaf 500 euro.

Ik heb er zelf twee van de ZLM. Eentje 15 jaar geleden, voor 150 gulden gekocht. Op het einde van de dag, het was toen een B welshpony hengstveulen.
De ander 6 jaar geleden, een hele leuke welsh A merrie met best leuk papier. Was ook nog een veulen en is voor 100 euro van de hand gegaan. Voor foto's zie mijn profiel.

Ik denk dat je best kan slagen. Kun je goed onderhandelen of heb je iemand bij je die dat goed kan?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 18:38

pfff nou 500 is wel wat veel voor een shetje..

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:54

in welke provincie ligt zuidlaren?

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:56

Ti_Amo schreef:
in welke provincie ligt zuidlaren?

Drenthe

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:00

oke dankjewel en het was de 3e zaterdag van oktober?

heeft iemand een adres voor me want zonder navigatie verdwaal ik geheid ;)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 19:12

Jemawi schreef:
Kun je goed onderhandelen of heb je iemand bij je die dat goed kan?

Ik ga met mijn moeder en een vriendin van haar..
Ik denk dat dat onderhandelen wel moet lukken...

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:31

Ti_Amo schreef:
oke dankjewel en het was de 3e zaterdag van oktober?

heeft iemand een adres voor me want zonder navigatie verdwaal ik geheid ;)

Gewoon naar zuidlaren rijden, geloof me zodra je in het dorp bent kan het niet missen! Heel het dorp is dan afgezet voor de markt en de kermis! :+

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:32

wereld schreef:
Jemawi schreef:
Kun je goed onderhandelen of heb je iemand bij je die dat goed kan?

Ik ga met mijn moeder en een vriendin van haar..
Ik denk dat dat onderhandelen wel moet lukken...

Onderhandelen lukt zeker wel. Maar trek niet je mooiste kleren aan want zodra ze doorhebben dat je aardig wat geld
te bsteden hebt vragen ze gelijk meer! Gewoon pa meenemen naar de markt, klompies aan, kloffie aan en handelen maar! :P
Klinkt stom maar het scheelt echt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:37

Mijn haflinger heb ik van iemand gekocht die hem voor mij van de markt heeft gehaald. Super paard en inmiddels al ruim 15 jaar van mij.
Zitten jammer genoeg geen papieren bij dus van zijn eerste 3 jaar weet ik niks.

Mijn Fjord heb ik gekocht over 3 weken precies 11 jaar geleden op zuidlaren. Hij was toen 4 maanden.
Boven verwachting uitgegroeid tot een leuk stevig paard en werd 2 jaar geleden reserve kampioen van NH :D

Ik zou het zo weer doen maar geen volwassen paard en ook geen kwpn.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:51

Onze eerste A-pony is als 4 maanden oud veulentje op de markt gekocht. Wij hebben haar pas later gekocht en het was / is een superbeestje. Mijn dochter is met haar zelfs op de Hippade gweest. Helaas werd mijn dochter te groot voor haar en is ze verkocht. We hebben nog contact met de nieuwe eigenaren en ook daar doet ze het super.

Afbeelding

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:02

dit jaar ga ik er weer heen met oom als het goed is. Vorig jaar bijna geslaagd met een pony. maar toen we haar later weer zochten konden we haar jammer genoeg niet vinden..
Hopelijk dit jaar meer kans :D

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:04

Jemawi schreef:
Ik denk dat je best kan slagen. Kun je goed onderhandelen of heb je iemand bij je die dat goed kan?

mijn oom onderhandelt meestal wel =)

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:44

Het onderhandelen doe ik altijd zelf :D. Prachtig werk!!
Het veulen wat ik vorig jaar kocht heb ik zelf ook over gehandeld. We konden het om de laatste €25,- niet eens worden. Ik wilde absoluut niet meer geven. Ondertussen had zich een heel publiek om mij heen gevormd. Tsja, een jonge dame die met een oude kerel aan het meppen is... :+ . Toen zij een kennis die mee wat tegen zo'n man: 'das toch ook sneu, kan ze om het laatste kwart dat veulen niet kopen'. Bleek die vent erbij te horen. Hij komt op me af, geeft me een rotklap op de rug en zegt: ik weet niet wat je geboden hebt, maar dat veulen is voor jou :D . Geweldig!!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:38

djoeka schreef:
Onze eerste A-pony is als 4 maanden oud veulentje op de markt gekocht. Wij hebben haar pas later gekocht en het was / is een superbeestje. Mijn dochter is met haar zelfs op de Hippade gweest. Helaas werd mijn dochter te groot voor haar en is ze verkocht. We hebben nog contact met de nieuwe eigenaren en ook daar doet ze het super.

Afbeelding

WOW wat een mooi, stoer paardje!!!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:52

Wat een verhalen zeg. :D
De meeste hebben er dus nog best een goede koop aan gehad!
Ik wil er graag nog een keer heen, lijkt me leuk om een keer mee te maken. Helaas niemand hier die er net zo over denkt.