Pony verkopen valt vies tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:16

nou k heb het ook gehad.
moest toen ook een van mijn ponys verkopen en er kwam een meisje/vrouw van 20 ofzo kijken en die was iets van 170 ofzo denk ongeveer.
en mijn haf/arab was toen 2 en een half.
en ongeveer 155 dus ik zei gewoon van ja hij zal nie veel groter worden.
ja nee maar dat zal wel lukke...
ponytje gewoon voor een klein prijsje verkocht dat hij naar een goed tehuis ging
mensen leken ook genoeg ervaring te hebben dus verkocht.
staat hij maand erna weer te koop, voor MEER dan het dubbele dan wa ik vroeg..
dus ik gemaild en erin gezet vn da ik het er absoluut niet mee eens ben.
krijg ik een reactie terug dat hij toch achteraf te klein bleef.

nu is hij verkocht aan mensen waar ik af en toe nog een mailtje van krijg waar ik blij mee ben.
maar echt af en toe.

heb nu gisteren een pony gekocht waar ik heel blij mee ben en heb ook tege die mensen gezegd en wat ik echt na zal komen is dat hij nooit weg zal gaan en da ze altijd mag komen kijken.
maar soms heb je echt de raarste mensen ja

vibabu

Re: Pony verkopen valt vies tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:04

Ik weet nog een verhaal van een paard wat te koop stond... paard was volgens mij 17 jaar oud, kon alleen als recreatiepaard gebruikt worden, was niet erg sociaal, en moest wel naar ervaren iemand (hij kon behoorlijk sterk zijn met een buitenrit en op het strand was hij niet te houden zat je er voor de sier op)... is 1 iemand geweest en daar werd hij aan verkocht. Het praatje wat de kopers vertelden: ik zoek een paard voor mijn man om buitenritjes te maken. Hij staat zomers op een land van 100 ha samen met 1 ander paard...

Paar weken later moest de oude eigenaar hem brengen naar ergens het midden van het land en daar zou hij bij die mensen nog even moeten wachten want ze gingen verhuizen naar Frankrijk... De plaats waar ze hem heen moesten brengen was wel een andere plaats dan wat ze daarvoor zeiden waar hij heen moest...

Ik had bij dit verhaal geen goed gevoel (de oude eigenaresse wel) Het klonk een beetje te mooi om waar te zijn zeg maar. Paar weken later heeft ze ook een foto gehad waar hij graasde op een heeeeel groen land... jaar later (ze heeft in tussentijd nooit meer wat gehoord) zou de nieuwe eigenaar gebeld hebben om "toestemming" te vragen om hem in te laten slapen omdat hij wat aan z'n hart had. (paard was altijd kerngezond)

Ik heb het idee dat hij gewoon vanaf waar ze hem heen gebracht hebben op transport is gegaan met tig andere paarden om daar verwerkt te worden of als paard gebruikt te worden met touristen op z'n rug voor van die zware tochten..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:25

Lijkt me stug; als nieeuwe eigenaar beslis je daar toch zeker zelf over?
als je kwaad wilt laat je nooit meer wat van je horen en hoef je geen mooi weer te spelen lijkt me? ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:31

opisop_shop schreef:
Lijkt me stug; als nieeuwe eigenaar beslis je daar toch zeker zelf over?
als je kwaad wilt laat je nooit meer wat van je horen en hoef je geen mooi weer te spelen lijkt me? ;)

Ze zou nog een keer bij dr paard gaan kijken als hij in dat grote groene land stond... (dat was een voorwaarde) en ik vind het nogal vreemd dat als ze zeggen breng hem naar amsterdam dat ze hem ineens naar eindhoven moeten brengen... Ook hebben ze het paard gekocht zonder er maar op te zitten... het was meer zoiets van we hebben een paard nodig... ach ziet er wel leuk uit... breng hem volgende week maar langs.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:01

lezen vinden mensen inderdaad heel moelijk..

ik heb nu mijn jonge haflinger te koop staan,ik heb er bij staan:niet voor beginners,onzekere mensen of kinderen.

en wie reageren allemaal? JUIST: beginners,onzekere mensen en kinderen...

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:03

Het ligt niet aan jou, de mentaliteit van de doorsnee klant van tegenwoordig is ver beneden peil!
Inderdaad het afspreken en dan niet op komen dagen zonder een belletje is tegenwoordig heel erg normaal, ook het afzeiken van de te koop staande pony/paard om de prijs te kunnen drukken hoort nou eenmaal bij de klant van tegenwoordig!
Bedenk wel dat dit uitzonderingen op de regel zijn, over het algemeen tref je wel "kundige" zo niet liefhebbende klanten aan die een paard willen kopen omdat ze er liefhebberij in hebben en het dier een fijn thuis willen en kunnen geven.

Het is alleen een beetje banketstaaf dat je nu een paar keer achter elkaar van deze mensen treft, maar geloof me, het baasje voor jou pony is geboren hoor!

Succes! :(:)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:25

ik was een tijdje geleden ook op zoek naar een e pony.
was een braafe maar groene pony, leek me super!
ik heb toen ook gezecht dat ik 7 jaar manege ervaring had,
alleen dat was volgens de vrouw geen probleem (fijne gesprekken gehad)
alleen jammer genoeg toen moeten afzeggen vanwege prive zaken |(

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:39

Nou dat maak niet alleen jij mee omdat je toevallig een oudere brave pony hebt staan!
Dat gebeurd evengoed bij fijne wedstrijdpaarden ,onderhandelen hoort er nu eenmaal bij en nooit geschoten is altijd mis!
Maar goed jij beslist en niemand anders.
(alhoewel ik zo door heb of het om een handelaar gaat of om een particulier).
Moet eerlikjk zeggen dat ik vroeger meenigtmaal mee ben geweest naar pony's kijken die zogenaamd voor mij bedoelt waren(mocht dan wel mee beslissen of het écht iets was of niks)!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:47

Paardenvolk is nou eenmaal raar volk ;)

Wij verhuren thuis paardenboxen en daar maken we ook meer dan genoeg van die rare situaties mee wanneer we weer eens een box leeg hebben.
t gebeurt vaak dat mensen niet op komen dagen als ze een afspraak gemaakt hebben om te komen kijken. of hebben we alles rond van nieuwe paardje, blijkt het een hengst te zijn 'vergeten te zeggen'. of staan ze hier een paar weken, kom je een keer thuis van boodschappen doen is hele paard met toebehoren weg (van stal verhuist zonder even bericht te geven :S )
We hebben genoeg ervaring :P

Zafiro3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:22

het blijven mensen, het gaat allemaal om de portemonnee!
de mensen zijn gewoon zo...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:52

En TS is je paardje al verkocht?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 20:59

De pony is nog niet verkocht.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:01

Het ligt ook aan de manier van schrijven in je advertentie, en waar je hem te koop zet.

Heb vorige maand een pony te koop gezet voor iemand anders, die dezelfde dag nog verkocht is...
En dat was een pony zonder papier, was alleen zadelmak, hooguit 1.40 hoog, niet erg mooi én er zat een vreselijk onstuimig karakter op. Persoonlijk dacht ik dat we meer kans bij de slager hadden...
Dier was erg leuk, maar te klein voor mensen met ervaring en absoluut niks voor kinderen.

Niet alleen dat, we hadden zelfs keuze aan wie we hem verkochten, en dat dezelfde dag al als het plaatsen van de advertentie!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:01

Ik herken het ook, mijn paard verkocht ik voor recreatie had een bemerking. Stond duidelijk vermeld NIET geschikt voor de sport..Of hij dan wel M dressuur zou kunnen lopen want het was zo mooi paard. NEE ! Of mensen die mailen dat ze maar een klein bedrag uit kunnen geven aan de aanschaf wegens een schuld en het niet kunnen verkopen van een huis.. Of mijn paard volledig op de foto willen zetten op onze kosten..

etc.etc.etc

uiteindelijk heb ik wel het perfecte huisje voor hem gevonden en ben ik blij dat ik trouw aan mijn gevoel ben gebleven :)

succes TS er komt op een keer een goeie langs ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:23

Ik heb nog nooit een paard verkocht, en hoop na jullie verhalen dat ook nooit te hoeven doen...

Maar aan de kant van de koper zit ook altijd een nadeel aan. Toen wij opzoek waren naar een nieuwe plande we het altijd zo dat we meerdere paarden op 1 dag konden zien en proberen. Hadden zo'n dag ingepland waren we bij paard nmr 1 zeggen ze doodleuk, ach zijn we jullie vergeten te bellen? Hij is verkocht. Oke op naar nmr 2.. Nee sorry hij staat niet meer te koop, blablabla. Hup naar nmr 3, konden we uiteindelijk wel uitproberen. Was een hele gave palomino :) toch niet geworden. Na deze op naar nmr 4 in Belgie. Gaat 5 min van te voren de telefoon. Sorry het paard is verkocht! Dan heb je ook wel een rot gevoel.

Om maar niet over de advertenties te spreken. Zetten ze erin hij is 1.70 blijkt die 1.65 te zijn om zo maar op te noemen!

In ieder geval heel veel succes met het verkopen van je pony. Het is een leuk dier (heb ff gekeken)
Zorg dat je er een goed gevoel bij hebt.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 22:24

De pony is inmiddels verkocht.

Fijn dat ze een goed tehuis krijgt maar heb er natuurlijk wel dubbele gevoelens bij.
Mijn kleine mini cooper gaat echt definitief weg. *slik

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:05

Gefeliciteerd dat je hem alsnog hebt kunnen verkopen.
Je hebt inderdaad veel rare mensen. Ik heb dagelijks te maken met mensen die bellen voor een geschikt rijpaard en mijn selectie begint al aan de telefoon. Je kan je tijd beter investeren in een klant waarvan je aan de telefoon al kan opmaken dat het ECHT een potentiele koper is, dan iemand die dat niet is. Veelal is de verkoopslagingskans dan ook vele malen groter.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:26

Ik kan echt heel goed met je meeleven kwa mensen die je krijgt :j

Toen ik mn vorige paardje verkocht, die best lastig was, heb ik netjes in de advertentie gezet, niet voor beginnende ruiters het is een sensibel paard en dat ze M liep en al enkele Z oefeningen kende. Kreeg een meisje van 16 die opzich heel aardig leek.
Ik ging er eerst even op, wat travers appuyementen enzovoorts laten zien en hoe ze liep. Toen ging die madame er dus op.. Ze ging zitten beetje stappen en haar teugels elke seconde vastpakken-losgooien. Keek me vreemd aan waarom hij niet aan de teugel liep. Ik ondertussen met haar moeder praten. Die vertelde dat haar dochter al een Mruiter was en dat als ze hem wilden kopen dat ze nog wel iemand langs wilden laten komen om te kijken of ze de oefeningen wel echt kon :? Terwijl ik dat net allemaal had laten zien.. En of ze haar 2 maanden op proef konden nemen. Voor als ie kreupel was ofzo. Nou ammehoela het is geen auto, geef zeker een gezond paard mee en krijg een kreupele terug!

Nadat het meisje een paar rondjes had gestapt stapte ze af en gingen ze weg!!
Bozer had je me niet kunnen krijgen zeg :( Verwend nest dat als het paard niet binnen een seconde aan de teugel liep en Z oefeningen uitvoerde dat was natuurlijk helemaal geen goed paard!

Gefeliciteerd met de verkoop! Staat hij nog een beetje bij je in de buurt? Dan kan je hem nog eens opzoeken :)

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:42

Ik heb mijn Ginger (haflinger) te koop staan, na ja te koop staan ik werd gek van de mailtjes dus nu maar proberen
via mond op mond reclame. Ik had een heel verhaal staan over haar en waarom ze weg mocht, jaja mocht het moet niet
namelijk. En dan krijg je nog vragen terwijl het al in de advertentie staat. Stond een nette prijs bij. Niet te duur als ik
naar de andere keek en dan toch mailtjes met de vraag of ze ook gratis weg mocht want ze hadden geen geld of was
voor een ziek kindje en allemaal van dat soort zielige verhalen. Paardje verkopen is toch moeilijker dan ik dacht.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:48

Ik ga mijn pony ook verkopen, helaas durf ik gewoon bijna niet door dat soort mensen, ben als de dood dat het helemaal fout gaat met Blacky. Soms lopen er echt rare mensen op de wereld rond.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:02

Het ligt er ook helemaal aan hoe je een advertentie schrijft.

Ik kan dat -gelukkig- best goed. Mijn merrie stond woensdag op mp, en was zondag verkocht.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:54

Mijn pony is gekocht door een hele lieve bokker
we hebben afgesproken om ook contact te houden.

Ben erg blij dat ze naar deze mensen gaat want had bij deze mensen gelijk een goed gevoel en ik mag haar ook nog eens opzoeken.

Natuurlijk gaat het me aan het hart dat ik haar moet verkopen maar ik vind het wel erg fijn dat ze bij zo'n goeie mensen terecht komt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 17:35

mijn merrieveulen heb ik wel makkelijk kunnen verkopen aan iemand hier op bokt,mijn hengstje gaat ook wat moeilijker

heb verschillende biedingen gehad en als ik dan een berichtje stuur dat ik akkoord ga dan hoor ik vervolgens nooit meer iets...best wel vervelend

of laatst iemand die hem wou ruilen voor een oudere shetland merrie van 89 cm....ik verkoop een pony omdat ik hem kwijt moet,dus als ik ga ruilen zit ik alsnog met een pony.

iloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:33

Ik heb zelf ook een new forest d pony te koop. Die raak ik ook maar niet kwijt. Die staat nu een half jaar te koop. Komt nu toch wel een beetje haast bij. Er zijn 2 mensen geweest. De eerste mensen waren wel positief maar hebben een andere pony op proef gekregen. En de 2de mensen eerste keer heel positief. Wouden nog een keer komen proberen, maar dan met eigen zadel. Komen ze die dag eerst 1uur te laat. Zijn ze er eindelijk. Zeggen ze toch: ja, hij is toch wat te groot, dus we nemen hem niet :|. Weg tijd.....

Dus als iemand toch nog SERIEUS een pony wil... ;)

iloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:46

inowa schreef:
mijn merrieveulen heb ik wel makkelijk kunnen verkopen aan iemand hier op bokt,mijn hengstje gaat ook wat moeilijker

Merrie's zijn sowieso wel wat makkelijker kwijt te raken ivm kan evt. Nog een veulen bij gefokt worden. Hengsten worden meestal onhandelbaar als ze hengst blijven. Dan worden ze uiteindelijk toch ruin en hebben ze er ook niks meer aan voor de fok.