Readings - écht betrouwbaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:21

Ik dacht eerst ongeveer hetzelfde als jou..
En opeens kwam er in me op dat ik iemand ken die die 'gave' heeft.. Nouja zij een beetje en haar zus veel meer..

Tja, wist niet wat ik ervan moest denken..
Tot ik recht tegenover haar zat en ze over dingen begon die gewoon niemand kon weten..
Tenminste, zij iig niet..
Ze begon met de hele tijd de krabben --> paard had allergische reacties op peesjes.

Toen deed ze knoop van broek los --> paard had koliek en dus buikpijn

Toen deed ze op de tafel kloppen : rechts rechts links --> paard kwam na de sprong zo neer..

Ik heb zo hard zitten huilen.. Ik geloofde er niet zo zeer in en later dus wel.
Vandaar mijn topic die ik geschreven heb (staat in m'n profiel Ik weet 100 procent zeker dat die van mij écht was.. Máár er zijn er veel waarvan ik denk.. nee..
En trouwens dingen zoals ze werkte graag hard voor je kreeg ik niet te horen hoor!
Hhahaha mijn paard was heeeeel lui en ging liever rollen als rijden..
Wel zei ze dat ze bij ons een fijne laatste 9 maanden heeft gehad, en dat raakte me diep!!!

Anoeska

Re: Readings - écht betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:47

Je gelooft wat je wil geloven ;)

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:59

Anoeska schreef:
Je gelooft wat je wil geloven ;)

Inderdaad en volgens mij is het zelfs zo dat je sommige dingen gewoon heel erg graag wilt geloven en
vooral als je kwetsbaar bent

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:23

DaniBanani schreef:
slimmerik schreef:
Je zult nooit weten of een reader betrouwbaar is. Je paard of ander dier kan het niet bevestigen.

Daarom zou ik het heel interessant vinden om een onderzoekje te doen met een paard waar nooit iets over is geschreven op bokt, maar wat wel een aantal specifieke kenmerken heeft (uiterlijk/gedrag/verleden wat te achterhalen is).

Ik ken wel zo'n paard waarover nooit iets op internet geschreven is. Dus ik hou me met dit paard aanbevolen.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:15

[/quote]
Ik ken wel zo'n paard waarover nooit iets op internet geschreven is. Dus ik hou me met dit paard aanbevolen.[/quote]

Zou heel leuk zijn maar wedden dat de zg readers hier van Bokt er niet aan beginnen want dan vallen ze door de mand en ze krijgen er geen geld voor }>

Sorry quote verkloot :o

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:39

Ik weet wel dat er ooit een bokker was die me vertelde dat ze ook een reading liet doen, en altijd bij iedereen lukte de reading maar omdat zij geen informatie gaf over het paard verder kregen ze bijna nooit contact. De mensen die het geloven respecteer ik maar de mensen die het niet geloven ook.
Ik weet zelf niet zo goed hoe ik er over moet denken. Soms komen er ook mooie dingen uit, mijn tante had bijvoorbeeld ook een reading gedaan en toen kwam er uit dat haar paard een blessure had in een van de benen. Dit had zij helemaal niet verteld aan de reader dus ze stond er wel verbaasd van te kijken. Nu weet je in dit geval niet of er enig ander materiaal is waarvan de reader informatie kan winnen zodat zij een mooie reading op kan stellen maar toch heb ik er altijd wel mijn twijfels bij omdat er ook soms van die hele naturel standaard antwoorden zijn waarvan ik denk dat iedereen dat altijd wil horen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:18

Ik heb het 1 keer laten doen voor mijn pony.
Diegene waar ik het liet doen woonde in zeeland, zat niet op bokt en had ik benaderd via haar website met een ander emailadres dan ik normaal gebruik. Ik had toen ook nog geen website met info.
Ze was paranormaal begaafd en gaf o.a. ook cursussen communiceren met dieren.

Had een foto van hem zonder eczeemdeken, in de wei, opgestuurd. Met Naam en leeftijd.
En een foto van ons samen.
Had ook een aantal vragen en die zo neutraal mogelijk opgesteld.

Bijvoorbeeld:
Hoe ervaart hij zijn band met mij?
Hoe vind hij de manier hoe hij gehouden wordt?
Hoe zit hij lichamelijk en geestelijk in zijn vel en heeft hij lichamelijke klachten die ik zou moeten weten?

Dit waren ze zo ongeveer geloof ik.

Niet echt vragen waar ze concrete info uit kon halen in mijn ogen.
Ze heeft geen aanvullende vragen gesteld, maar contact met hem gezocht via de foto's, een "gesprek" met hem aangegaan en via telepathie kreeg ze beelden door en via haar lijf kon ze dingen voelen.

Ze kwam met concrete beelden van hoe zijn stal er uit zag. Kon vertellen dat haar neus verstopt raakte toen ze contact met hem had gehad en dat haar man had opgemerkt dat ze "nasaal" sprak. en hij het benauwd kreeg op stal en dat als hij dan buiten kwam dat het voelde alsof hij weer lucht kreeg. (hij heeft al jaren stofallergie en staat daarom dag en nacht buiten en kwam alleen op stal om even gepoetst of gezadelt en/of gevoerd te worden. Lang op stal staan vind hij niet prettig en hij heeft een tijdje ergens gestaan waar ik het gevoel kreeg dat hij claustrofobisch was omdat hij zo van slag was als hij in die stal stond en op een gegeven moment die stal ook niet meer in wilde. Heb hem toen na een korte periode maar terug verhuisd naar een vorige stal waar hij het wel naar zijn zin had.

Ze beschreef de stal waar hij in stond als volgt: oude houten planken met gaatjes er in, misschien van beestjes? En bruine spijkers/roestige spijkers. Ik had er zelf niet zo over nagedacht, maar toen ik na die mail zijn stal eens goed bekeek bleek de achterwand inderdaad afgetimmerd met oude planken met gaatjes van houtworm er in en met roestige spijkers vastgezet.

Verder kreeg ze beelden door van een fluitend geluid in het donker en dat hij daar opgewonden van werd (ik kwam in die periode vaak pas 's avonds als het donker was langs om hem even te checken, te borstelen en te voeren en floot hem als ik kwam zodat hij wist dat ik er was. ) Ze benoemde dat hij een kunstje kon en dat erg leuk vond, dat hij kon komen op commando, ik floot hij kwam dan aandraven en ik liet hem dan door de draad. Dat klopte precies. En ze beschreef een kleed dat over hem heen werd gegooid in het donker, en dat zij het gevoel kreeg alsof hij zich wat afgesloten voelde van de rest, een beetje eenzaam. Vanwege zijn eczeem had hij een eczeemdeken om, en om hem in te smeren deed ik die elke keer als ik kwam af om hem in te smeren en daarna weer op, voor ik hem weer het land in liet.

Verder was de karakterbeschrijving erg passend. Zijn eigenzinnigheid, "een beetje een arrogan/dominant heertje", dat het contact met mij minder was dan het geweest was en hij dat miste (ik kwam minder vaak en vaak alleen om te verzorgen)
Dat we vroeger vaak ergens naar toe gingen samen en ritjes maken en dat hij daar erg van genoot, maar dat hij dat nu miste, dat dat nu minder/niet meer zo was. Dat klopte dus ook, ik reed vaak andere paarden en had het plezier in het trainen met hem verloren omdat hij veel lichamelijke klachten had.

En ze vroeg of ik wat bang van hem was, dat was ik wel een periode geweest omdat hij een periode erg vervelend was geweest en ik bang was voor ongelukken langs de weg of om er af te vallen. Die periode was nu wel voorbij.

Er was nog meer, maar aangezien het al zo'n 8 jaar geleden is, weet ik dat allemaal niet meer zo precies. Maar deze dingen sprongen er echt uit.
Ik vond het echt opvallend met hoeveel details en fotografische beelden ze kwam. Helaas kreeg ze het te druk en doet ze nu geen readings meer en verwijst ze mensen door naar haar leerlingen.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:43

ik weet niet of ik het moet geloven, op de ene kant wel, op de andere kant zoals het verhaal van arabadesk als 2de post het citaat, denk ik, ik geloof het niet.
ik zou het wel eens willen laten doen, maar heb geen zin om er geld aan uit te geven :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 16:00

bonnefooi schreef:
Citaat:
Ik ken wel zo'n paard waarover nooit iets op internet geschreven is. Dus ik hou me met dit paard aanbevolen.

Zou heel leuk zijn maar wedden dat de zg readers hier van Bokt er niet aan beginnen want dan vallen ze door de mand en ze krijgen er geen geld voor }>

Sorry quote verkloot :o

Daarom kun je het ook alleen testen met zulke paarden. En aangezien ik mij aanbevolen hou, zeg ik niets over het paard dat ik voor ogen heb.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:42

Weinig animo door readers :?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 12:15

Duidelijk wel ja. En dat vind ik wel jammer..het is zó gemakkelijk om aan al die sceptici het tegendeel te bewijzen - waarom dat dan niet doen?

Het lijkt mij namelijk niet leuk als iedereen je gave wantrouwt, het is toch veel leuker (en goed voor de klandizie) als je kunt aantonen dat je inderdaad iets kan?

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:36

Ja dat lijkt mij ook. Maar denk dat ze bang zijn dat ze door de mand vallen als ze over dat paard niks kunnen vinden op internet :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:01

Ik heb het ook eens laten doen via een foto. Foto opgestuurd van mijn pony die in de bak stond, meer zag je niet.
Mijn pony stond met warme dagen in een boomgaard wegens veel schaduw. Altijd als ik haar terug in de wei zette kreeg ze van mij een appeltje, uit de boom geplukt die bij het hek stond.
Bij de reading kwam uit dat mijn pony het leukste aan mij vond dat ze stiekem een appeltje kreeg als ik haar de wei met appelbomen in liet gaan.. Dat kon ze nooit weten, want dat had ik nooit iemand vertelt en bovendien waren er geen appelbomen op de foto te zien.
Verder kwam er uit dat ze het fijn vond bij mij, omdat ze eerst altijd in een donker hok had gestaan waar niemand haar zag. Dit klopte ook, want voor ik haar kreeg werd er niet naar haar omgekeken en stond ze altijd maar op stal.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:07

Ik heb het een keer gehad dat ik gereageerd had op een advertentie voor een verzorgpaard. Toen ik later op de dag ergens fietste dacht ik hier in de buurt is het (zo uit het niets, was er niet eens mee bezig op dat moment)
Ik wist verder niks van het paard (geen kleur geen maat alleen een woonplaatst ook geen adres) toen de volgende dag de vrouw me belde voor een afspraak, was het idd 20 m terug van de plek waarvan ik dacht dat ie daar zou staan.
Vond het wel erg vaag!
Je mag mij wel een foto sturen van het paard, zonder naam en verdere info mss dat ik er iets mee kan (geloof er eigenlijk niet in, maar vond dat toch wel appart)
Voor intresse kun je pb-en dan kunnen we het via mail doen zodat andere ook nog de kans krijgen om het te proberen!