Wie betaalt jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Re: Wie betaald jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:34

me vriend betaalt het ( wonen al 5 jaar samen ) ik ben zelf huismams

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:27

Ik betaal alles zelf.
Heb het paard wel gekregen (anders ging hij naar de slacht) maar verder is alles op mijn rekening.
Moet er wel bij zeggen dat als er nu grote veearts kosten zijn mijn vriend en ouders het eventueel voorschieten (moet het dus wel terug betalen)

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:30

Ik betaald alles zelf
paard
huis
huisdieren
auto

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:34

Woon samen, sta voor de klas, we hebben een hond en een paard en betaal t allemaal zelf. en t is af en toe echt een dure grap. zeker als ze wat mankeren.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:39

Tot mijn 16e betaalden mijn ouders alles. Toen besloot ik te stoppen met de paarden zat het mijn ouders wel goed. Omdat ik al een keer gestopt was dachten ze dat ik dit wel weer zou doen, ze betaalden dus niets meer.
Heb op mijn 18e mijn eigen paard gekocht en heb deze+alles wat er bij komt zelf betaald.

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:40

Betaal alles zelf :) van aanschaf en stalling tot dekje! Heel af en toe krijg ik eens een lesje of snoepjes van mijn ouders.. ;)

Blue_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:44

ik ben 14, en mijn ouders betalen de stalling en het voer en stro.
ik betaal zelf de spullen voor mijn en mijn pony.
me opa betaald de hoef smith en eventuele dierenarts kosten zoals de tandarts.
ik werk in de zomervakantie en spaar een deel van mijn zakgeld zodat ik de spullen kan betalen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:19

Ik heb mijn paard ook zelf gekocht, betaal stalling, zadel, voer enz.
Alles dus :o Ik werk zo'n 30 uur per week en ben 19 jaar.

Wel hebben mijn ouders gezegd dat als er iets met haar gebeurd en ze
moet geopereerd worden, dan willen ze dat altijd voorschieten.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:24

Ik betaal mijn paard ook zelf. Toen ik 18 werd heb ik er eentje aangeschaft, mijn ouders hebben toen de omheining van het weiland en het stroomdraad apparaat en de stal bouw wel betaald. De aanschaf en het onderhoude betaalde ik toen al zelf, had wel een adresje waar ik af en toe gratis hooi kon halen.

En inmiddels ben ik verhuisd naar een volpension stal maar ik werk nu dan ook fulltime dus heb het geld voor een volpension stal en geen tijd meer voor stal thuis want daar komt zoveel meer bij kijken dan mesten, voeren en buiten zetten maar ook de aanvoer en afvoer van alles.

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:29

Zelf m'n paard gekocht! (Van m'n eigen verdiende centjes) Alles koop ik zelf!:) Alle spullen die ik nodig heb, en lessen betaal ik ook gewoon zelf! :D

(Ben trouwens 16 :+ )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:40

Mijn ouders :)
Heb het paard van hun gekregen toen ik 16 was (ben nu 24) en ze hebben beloofd het onderhoud te betalen tot ik een baan heb :) Dus zolang ik studeer en nog een werk heb, betalen zij de stalling, weideonderhoud, hooi/stro, hoefsmid en dierenarts. De extra dingen betaal ik zelf natuurlijk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:23

Ik heb een verzorgpaard en de kosten van de stal, voer & DA zijn voor de eigenaresse.
Verder heb ik mijn eigen spullen voor haar. Als er iets groots aangeschaft moet worden dan overleg ik dat wel met haar.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:26

Ik heb twee paarden en de kosten zijn voor eigen rekening.

LadyRosaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:29

Ik werk er zelf kei hard voor en soms schieten mijn ouders wat voor maar dat moet ik weer terug betalen.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:31

ik betaal alles zelf :D

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:04

Ik lease een paard en sinds anderhalf jaar ben ik zelf alles gaan betalen. Ik lease haar van de staleigenaar en heb maar bepaalde kosten (enten, wormenkuren, hoefsmid, tandarts, harnachement waarvan ze al wel een goed zadel had en evt. fysio/osteopaat)

Mijn ouders hielpen alleen mee met de kosten van het enten, de wormenkuren en de hoefsmid wanneer dat niet lukte, de rest is extra en betaalde ik zoiezo zelf.

Manon_V

Re: Wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:06

Mn mama :)
(en stiefvader zal ongetwijfeld ook wel bijleggen ;) )

Maar we krijgen ook niet zomaar iets, daar moet wel een goede reden voor zijn.
Zadels bijvoorbeeld, is echt een drama, maar nu krijgen we echt geen nieuwe meer omdat het al te veel gekost heeft..

En een bontje voor over mn zadel en een borsttuig heb ik wel zelf aan moeten schaffen.

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:08

Ik! Wie anders? Ik heb nooit geld van mijn ouders gekregen om dat soort dure dingen te doen en ik vind dat jongeren die dat geluk hebben, goed moeten beseffen, dat ze enorm verwend worden als zij ouders hebben, die zich dat niet aleen kunnen permitteren, maar het ook voor ze over hebben. Ik vond mezelf al erg gelukkig met dat ene uurtje in de week manegelessen, dat ik kreeg.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:14

vickyP schreef:
wat leuk voor diegene waar het voor betaald is!!! Begrijp dat ook wel dat als je studeert je dat nog niet kan betalen. ;)
Ik mocht nooit een paard van m'n ouders. Dus betalen doen ze het al helemaal niet.
Nu ben ik groot genoeg om er zelf over te beslissen en te betalen!

xxx

Idem. Paard is aangeschaft met onder meer een erfenis van iemand waar ik veel van houd, en ik vind het fijn dat zij na haar dood mij wat fijns (paard!) heeft gegeven. De rest van het aankoopbedrag, onderhoud, stalling, betaal ik allemaal zelf :j

veerle_

Re: Wie betaalt jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:29

De stallingskosten, hoefsmid, dierenarts en tandarts betalen mijn ouders. Spullen bijv. dekjes en andere dingen moet ik zelf betalen. Als ik 16 ben moet ik een deel van de stallingskosten enzo zelf gaan betalen :)

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:50

Ik heb 2 paarden op eigen weide met stallen.
ben 20 en studeer aan de universiteit, niet op kamers aangezien ik de dagelijkse verzorging van mijn paarden anders niet kan doen.

m'n ene paard heb ik zelf gekocht
mijn andere hebben zij gekocht. Was een paard dat ter vervanging diende voor mijn merrie die ik als 12 jarige van hun gekregen had.

de weide heb ik zelf gekocht en die moet ik dus jaarlijks zelf afbetalen
net als hooi/stro/korrels/liksteen enz
ook hoefsmid, ontworming, harnachement betaal ik zelf.
mijn wekelijkse privé dressuurles (42€) en springles (25€) betaal ik ook zelf
ook inschrijfgeld voor wedstrijden betaal ik zelf, maar de licentie heb ik gekregen.

mijn ouders betalen wel nog steeds de veearts (rekening krijgen we pas op het einde van het jaar telkens)
ik krijg ook jaarlijks nog een bedrag van wat mijn ouders vroeger aan stalling betaalden van 1 van de twee paarden. omdat ik nu alles qua verzorging zelf betaal krijg ik dat geld op het einde van het jaar als 'extra' om me te helpen de weide af te betalen. (vind ik echt super lief!)

verdere spulletjes betaal ik zelf.
ik krijg nu wel een nieuw zadel, nog van m'n verjaardag, omdat m'n huidige in frieten uit elkaar valt :)

moest er iets zijn waardoor ik het niet haal weet ik dat ik ten alle tijde op steun kan rekenen zolang ik nog thuis woon, en daar ben ik héél dankbaar voor.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:55

Welshcobfan schreef:
Mijn ouders :)
Heb het paard van hun gekregen toen ik 16 was (ben nu 24) en ze hebben beloofd het onderhoud te betalen tot ik een baan heb :) Dus zolang ik studeer en nog een werk heb, betalen zij de stalling, weideonderhoud, hooi/stro, hoefsmid en dierenarts. De extra dingen betaal ik zelf natuurlijk.

Bij mij hetzelfde, ben alleen nu 23. :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:35

vickyP schreef:
wat leuk voor diegene waar het voor betaald is!!! Begrijp dat ook wel dat als je studeert je dat nog niet kan betalen. ;)
Ik mocht nooit een paard van m'n ouders. Dus betalen doen ze het al helemaal niet.
Nu ben ik groot genoeg om er zelf over te beslissen en te betalen!

Ik studeer nog steeds, en toch betaal ik zelf alles. Niet dat mijn ouders te koppig zijn om te betalen, dat zeker niet, maar ik ben al van toen ik klein was aan het sparen. Mijn ouders vinden het goed dat ik mijn geld spaar voor iets wat ik echt graag heb. Zo heb ik ook met geld leren omgaan. Ik heb afgelopen maanden veel kosten gehad gezien ik ben begonnen met mennen(dus aankoop nieuwe koets en tuig helemaal zelf betaald). We hadden ook een garagebox nodig om de koets in op te bergen, deze 250 euro hebben mijn ouders betaald. Toen de weien moesten afgezet worden toen we Romeo hebben gekocht, hebben mijn ouders ook wel betaald aan de omheining.
Hoefsmid, veearts en alle extra's moet ik uiteraard zelf financieren.
Ik krijg maandelijks 35 euro van mijn ouders, wat ik daar dan mee doe, maakt hun niet uit. Meestal gaat er 15 euro naar mijn gsm en de rest probeer ik opzij te houden.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:38

mijn ouders betalen (bijna) alles.
Maar ik heb nu een zadel ik wil een nieuwe maar moet wel de helft zelf betalen enz. en als ik een nieuw dekje wil moet ik dat soms ook zelf betalen tenzij mijn ma hem ook wil (doen samen)

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:56

mijn ouders hebben alleen het paard,zadel en hoofdstel aangekocht 5 jaar geleden.
Voor de rest moet ik alles zelf betalen.

De paarden staan wel aan huis dat scheelt natuurlijk een hoop.