Vallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weet jij hoe je moet vallen?

Ja
102 (44%)
Nee
116 (50%)
Eerst wel
11 (4%)

Totaal aantal stemmen: 229

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:05

haha, het liefst zo snel mogelijk want ik haat het moment dat je op je paard zit en beseft dat er geen weg terug is en dat je daadwerkelijk gaat vallen!!!

Pessoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:09

Hmm als ik val ga ik niet echt denken van hoe ik ga neerkomen, daar is de tijd te kort voor denk ik :P Ik ben nogal een trage denker

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:18

Ik lijkt inmiddels (geheel onbewust) door te hebben hoe ik mezelf zo veel mogelijk pijn bespaar.

Mijn ervaringen?

1: Niet met je arm op willen vangen. Doe je het wel:
-Twee keer gebroken arm gehad.

2: Op je zij vallen, dus niet op je kont of rug. Anders:
-Zeer pijnlijk stuitje, lastig lopen.
-Pijnlijke bil.
-Alle lucht uit je longen, hyperventileren.

3:Altijd in het midden vallen, zodat je door kunt rollen. De consuquenties als je het niet doet:
-Ruggenwervels kaduuk > Heel veel auw, nog altijd.
-Giga blauwe plek op me been, want daar was het hek.
-En nog veel meer blauwe plekken.

4: Als je denkt dat je gaat vallen, op een geschikt moment loslaten. Stijgbeugels schop ik toch vanzelf uit. Tegen beter weten in vastklampen tot je wel los moet laten levert zeer pijnlijke en enge situaties op.

Tja wat zal ik zeggen. Ben een langzame leerling? :+
Ik val overigens niet echt bewust, gaat automatisch. Vind ik wel fijn. Rollen en weer opstaan, paard op z'n sodemieter geven, en rijden dan maar weer. Overigens, laatst wou ik een c poown naar de wei rijden, luiheid, exuses bokt, en toen begon dat eigenwijze ding te rennen en te bokken terwijl ik er net opgesprongen was, en dus nog niet recht zat. Ik viel, wou doorrollen, en owja, dit is nogal dicht bij de grond. Zat ik daar op me dikke reet terwijl die pony keek van kom nou ik wil rennen!

ivaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:21

ik zorg dat ik op mijn rug val en dan omrol helaas lukte dat niet altij :D

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:28

Ik ben ook een keer op mijn rug gevallen, niet expres, maar toen klapte mijn hoofd achterover... behoorlijk pijnlijk en zeker niet aan te raden :(

De laatste keer dat ik viel was ook niet echt prettig, een week voordat ik ging trouwen notabene... Maar toen lande ik op één of andere manier in de sloot naast de bak :S vraag me niet hoe ik dat voorelkaar heb gekregen, het was in elk geval niet hard :P

ilh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:56

ik maak altijd van mijzelf een balletje,
maar ook heel vaak niet :+
en ik val altijd naar beneden. 8-)

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:03

newmom schreef:
ik val altijd naar beneden.....

:P

Ik ook altijd toevallig dat jij ook altijd naar beneden valt xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:05

Ik hou altijd even de teugels vast zodat ik een opwaartse beweging maak en nooit op mijn hoofd val. Ik ben meer dan 50 keer van een paard gevallen en er nooit wat ernstigs aan over gehouden. *klopt af*

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:57

oei ik hou altijd vast als ik val, ik ben ook dus een keer meegesleepd door de brandnetels en langs een hek.......
ik denk er nooit bij na als ik val, ik denk ook niet na om vast te houden het is gewoon een automatisme!
ik had dus een x dat ik langs een hek en door de brandnetels ging en toen ging iedereen roepen dat ik los moest laten maar dat deed ik niet:)
ik had niks behalve dan dat mijn nieuwe witte broek groen was en mijn rug zat onder de brandnetels en schrammen/krassen van het hek. meer niet :7 tuurlijk had het ook erger kunnen zijn maar ik val zoals ik val en hoe ik ook val ik hou vast

ration

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:17

hihi een ding weet ik en dat is door rollen. en je ontspannen

linka_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:59

nee mijn ergste val was echt eng, ben gevallen met paard en al en dan lucht in gecatapulteert en kei hard op mijn schouder beland

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:47

Dorine_Tibo schreef:
Ik weet het wel, maar in die 2 seconden dat je valt heb ik niet door hoe ik val :+

Daar heb ik nou ook last van!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:52

Ik heb een aantal jaar geleden een valcursus op onze manege gedaan. Prompt 2 weken later viel ik met paard en al. Maakte me klein als een balletje en rolde weg. Dit ging erg goed .

4 weken geleden maakte ik weer een harde klapper, paardje gign kletteren op de Veluwe, maakte een misstap en ik verloor me evenwicht. Maakt me weer klein als een bal, maar kwam toch ongelukkig terecht. Was bewusteloos ,was op me nek en stuitje gevallen. Weet dat ik viel,daarna ging het licht uit.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:53

Toen ik vroeger op de ponies reed, kwam ik altijd goed terecht. Deed ik het automatisch goed ofzo. Maar de laatste valpartij deed behoorlijk pijn, dus ben het vallen toch wel verleerd in de loop der jaren! Wel heb ik om een vage reden altijd de teugels nog beet.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:08

Heb vroeger ook best wel wat vallen meegemaakt, maar nooit echt iets ergs gehad, omdat ik altijd doorrol en het voel aankomen dat ik ga vallen (meestal weet ik het al voor ik op het paard stap dat ik er die les af ga, hoe ik dat wet weet ik niet, maar het is wel altijd uitgkomen := ).
Het laatste jaar ben ik 4x van mijn verzrgpaard gevallen, alle keren met springen, en ik vind het nu wel moeilijker om de val op te vangen merk ik. Maarja lang leven de BP! Heb alleen wel vaak blauwe heupen, denk dat de toch het eerst op de grond komen ofzo?? Maar ook met BP rol ik door en sta ik gelijk weer op eigenlijk.

Madelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:08

als ik val denk ik altijd nog, Neeeeeeeeee, ik wil niet!
ik wil me dan oprollen ofzo geloof ik maar dan kom ik altijd op mijn rug terecht...

Pris_Odes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:04

Ja helaas wel want vallen is nooit leuk

emmiehil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:40

Haha, hebben we iets aan dit antwoord? :P
Maar als ik val, probeer ik meestal om de beweging niet te lomp te maken maar soepeler. Niet dat het er dan beter uit ziet of zo, maar meer dat het een vloeiende beweging is waarin ik makkelijk doorrol. Vooral altijd proberen om op je handen neer te komen, je polsen zijn schokbrekers en dat maakt de klap minder erg. Rol dan vanuit je polsen en je handen door.
newmom schreef:
ik val altijd naar beneden.....

linscho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:48

Vroeger ben ik begonnen met rij les, met valles, ik heb er nu nog steeds profijt van :D

HorseLoverK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:28

ik wist helemaal niet dat je op verschillende manieren kon vallen :+

BNT95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:25

Ik weet wel hoe het moet, maar als het gebeurt vergeet ik het altijd :')

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:30

Als ik val denk ik alleen maar aan mijn pony die niet mag wegrennen :P
Dus denk ik '' blijf de teugels vashouden, blijf vasthouden'' meestal blijf ik dan ook vasthouden :') heb ik pijn? voel ik die pas later :P

brosenss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:42

pff nee eigenlijk nie ben al op veel manieren gevallen en denk nooit na

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:54

Ik weet wel ongeveer hoe ik moet vallen, maar ik krijg het nooit voor elkaar. Het voornaamste dat ik me op voorbereid is de pijn. Het paard waar ik het vaakst ben afgevallen liet je altijd gemeen vallen, zelfs al deed ze niks.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 06:27

toen ik me er bewust af moest laten vallen(hing aan de zijkant) heb ik mijzelf opgerold. resultaat: pijne heup en schouder.

En de andere keren, deed het gewoon zeer en had ik geen tijd om na te denken over hoe ik moest vallen