Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yeyo schreef:Die beginnende ruiters die bij het galloperen het evenwicht in de mond van het paard zoeken, daar draait mijn maag zich van om
Leentje_ schreef:Zoals Authentic zei:
't Idee van bokken naar de band is te vergelijken met schoppen naar een vlieg, de band is om te kriebelen, zit dus vrij los en is om die reden ook relatief makkelijk los te maken.
Ik vind het persoonlijk ook geen dierenmishandeling, en hoop het volgend jaar eens IRL te zien
Paintless schreef:Yeyo schreef:Die beginnende ruiters die bij het galloperen het evenwicht in de mond van het paard zoeken, daar draait mijn maag zich van om
dat bedoel ik.. + het stuiteren op de ruggen.. en schoppen om maar vooruit te blijven gaan of weet ik veel wat ik allemaal al gezien heb.
ik snap dat iedereen de kans moet krijgen om het te leren, maar oef.. soms is het tot zielig aan toe.. en ik vind niet snel iets zielig.
Diablo schreef:Leentje_ schreef:Zoals Authentic zei:
't Idee van bokken naar de band is te vergelijken met schoppen naar een vlieg, de band is om te kriebelen, zit dus vrij los en is om die reden ook relatief makkelijk los te maken.
Ik vind het persoonlijk ook geen dierenmishandeling, en hoop het volgend jaar eens IRL te zien
Ja, ik lees het nu ook, sorry.
Mmmm, mijn paarden bokken eigenlijk nooit naar vliegen....
Paintless schreef:ja dat heb ik ook wel gedaan toen ik nog engels reed.. nu zit ik eigenlijk alleen maar door, (western)
maar wat ik bedoelde was dat iedereen alles in nederland zo in hokjes wil stoppen. of het is dierenmishandeling, of het is oke.. nooit iets er tussen in.
er zijn rodeo's waar je je vraagtekens bij zet, er zijn ook wedstrijden waar je diezelfde vraagtekens bij kan zetten. er zijn ook rodeo's die goed georganiseerd worden, met voldoende paarden/stieren/geiten/schapen en dan hoeven de dieren maar 1 keer per dag/keer te lopen en is er geen schade betrokken.
ik vind het gaaf om te zien.