wanneer ben je een pennymeisje en wanneer niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:19

Ik was vroeger geen pennymeisje , ik was een ponyclub-meisje Haha! maar het komt me wel heel bekend voor altijd opzoek naar verzorgpony's en op de fiets met cap op en zweep in de hand Haha! Ik vondt ook heel veel dingen zielig, zoals sporen enzo (Waar ik zelf nu ook soms mee rij Schijnheilig )
Mijn kamer hing echt helemaal vol met paardenposters en op school ook altijd paarden spullen (meestal was dat wel van de penny Haha!)
En in groep acht liep ik ook wel eens in mijn paardrijkleren op school rond Bloos , maar ik was geen pennymeisje Haha!

bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:06

Fonnie schreef:
Meisjes met de hele muur vol paardenposters, die iedere dag dresuurwedstrijden houden met hun fiets, in hun paardrijbroek naar school gaan, hengsten cool vinden en denken dat ze die kunnen temmen door lieve woordjes en daarna zonder zadel en hoofdstel over het strand galopperen en beste vrienden zijn.
Euhm lees de penny maar eens. Schijnheilig

ja sommige denken dat

ik droomde er vroeger wel van en ik wou vroeger altijd anky van grunsven worden maar dat lijkt me iegenlijk helemaal niet leuk alleen maar wedstrijden rijden buitenrijden in de bossen is toch veel leuker Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:37

ik was (ZOOO ERG!!!) proto-type pennymeisje en ik heb er geen spijt van

**mijn kamer is zelfs omgebouwd tot stal (zal kijken of ik nog een foto heb) ik had een kunst-gras-achtige-vloerbedekking. een houtenstaldeur die open en dicht kon met daarachter een levensgroot paard met zelfs een halster en naambordje aan de deur (dommel heette hij een bardigiano Haha!)

**overal posters weet ik hoeveel (letterlijk!!) honderden minipaardjes en pony's (speelgoed)

**ik liep de hele dag met mijn cap en rijbroek

**met mijn vriendinnetjes speelde ik alleen maar paardje en topruiter.

**alle penny's gelezen.

**mijn fiets was een paard,

**mijn hond een shetlander die in de tuin verplicht over zelfgemaakte hindernissen moest springen en weigerde hij dan verzon ik zo'n barikade om die hindernis dat hij wel móést springen (ohhhoh ben gemeen geweest he (hij leeft nog Haha!))

**de tuinschommel had een zadel en hoofdstel

**elke dag naar de manege pony's poetsen en iedereen helpen

**"reuze" adviezen aan 'die beginnertjes' uitdelen en mezelf heel wat vinden Nerd

**mijn spreekbeurten op de manege houden met een zelfgemaakte clinic Clown

**met mijn pony naar school willen (mocht niet Scheve mond )

**overal de naam van mijn pony opschrijven en de hele dag door paardjes tekenen

** etc.. etc...

was ik erg of was ik erg Lips are sealed

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 16:56

Mijn kamer hangt nog steeds vol met posters Haha!
Nou ja eigenlijk megagrote fotoos van mijn paarden en honden en ik spaar stoffen paardjes.........maar dan alleen in trekpaardmodel.
Maar ja dat heb je he , als je trekpaarden-freak bent Haha!
Maar voel me verder gelukkig geen penny-meisje (pfffffffff)...die tijd is al lang achter me

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 17:14

Okkie1 schreef:
ik was (ZOOO ERG!!!) proto-type pennymeisje en ik heb er geen spijt van

**mijn kamer is zelfs omgebouwd tot stal (zal kijken of ik nog een foto heb) ik had een kunst-gras-achtige-vloerbedekking. een houtenstaldeur die open en dicht kon met daarachter een levensgroot paard met zelfs een halster en naambordje aan de deur (dommel heette hij een bardigiano Haha!)

Ik ben benieuwd naar die foto Tong uitsteken

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:19

Ik heb ook wel paardje gespeeld vroeger. Maar nooit iemand op die manier lesgegeven. Zoals eerder werd geschreven. Mijn bed (hoogslaper) was een stal.... En ik had ook heel veel van die miniatuur paardjes. Teugels aan m'n fiets heb ik ook even gehad. Gelukkig had ik al snel door dat ik voor l*l stond, en heb ze eraf gehaald. Friezen, blegen en (later) shires waren de top. Ik 'had" altijd een frieze hengst van 2 meter hoog. Jaja. Maar nu heb ik ze dus echt! en dat is gaaf.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:41

Shaienne schreef:
Ik was absoluut een pennymeisje! Dit deed ik allemaal:

- Met rijbroek en rijlaarzen naar school Frusty
- Bij iedereen aanbellen over een verzorgpony
- We hadden zelfs een "fantasie stal" Dan hadden we een schriftje (dat schriftje heb ik nog) waarin we alle manege pony's en paarden hadden opgeschreven (zelf paarden bedacht en foto's uit de penny gehaald). En dan gingen we de lessen indelen enzo (allemaal in ons fantasie).
- En de hele dag rondjes in de tuin rennen tot je niet meer kon..Aan elkaar lesgeven en springen over balkjes. We heben zelfs wel eens een fantasie wedstrijd gehouden met echte zelfgemaakte medailles!
- En toen hadden we in de penny gelezen dat je met een slofteugel een paard aan de teugel kon rijden. Wij gelijk een slofteugel kopen natuurlijk en die uitproberen op onze verzorgpony Frusty Frusty Want we konden niet aan de teugel rijden en dat was wel heeeeeel erg stoer als je dat kon!
- Met sporen rondlopen, was ook erg stoer! Frusty
- Fietsen met de cap op Frusty
- Keihard fietsen om onze kuitspieren te trainen Frusty
- Kamer helemaal vol met paardenposters
- 10 keer per dag Black Beauty kijken

Dit is ook een leuke:
- In de ruitersport zaak (waar we zowat elke dag waren, die lui werden gek van ons! Alles aanraken en kijken, maar niets kopen!) praten over onze eigen pony's (die we niet eens hadden, maar goed) zodat andere mensen dat konden horen... Frusty

Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan...
Met "we" bedoel ik, en mijn vriendin.

Echt erg...maar ik lees nog wel steeds de penny. Vind ik nog steeds erg leuk!

Ik was 5 jaar geleden NOG erger!
Ik had van een klein speelgoedstrijkplankje (!) m'n lievelingpony gemaakt!
Stap 1: neem het hoofd van een stokpaard met nog een korte stok eraan
Stap 2: steek die in het rooster van de plank (waar het strijkijzer op moet)
Klaar is Kees!
Ik had dan tussen 2 kasten allemaal papiersnippers gelegd (Stro Tong uitsteken ) en dan een deur van karton gemaakt. Van een grote doos had ik een trailer gemaakt. Voor m'n 'paardje' (soms noemde ze Bingo en soms Vedette Tong uitsteken ) maakt ik dan dekens met haar naam op, zadels, bandages, ...
Het is wel leuk om ermee te spelen met je neefjes en nichtjes omdat die zo licht zijn dat ze erop kunnen zitten!
Misschien een tip voor de moeders wiens kinderen zot zijn op paarden en een eigen paard willen Haha!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:42

ohja, wij hadden ook één of andere steiger in de tuin omgebouwd tot paard. En we hadden een zadel en hoofdstel op dat ding Haha!

Ik had echt alles, zadel, hoofdstelen, bandages etc. maar geen eigen paard inderdaad!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:56

oow..
Ik ging altijd met een vriendin voor op het gras veld spelen..
En dan hadde we allebei een cafe..
EN dan onder mijn cafe was een binnen bak enz..
En dan ging ik altijd rondjes rijden en paarden uit de stal halen enz..
MAar voor de rest.. Met cap op fietsen enz.. Komt mij ook bekend voor Lovers Als ik met zweep fietste ( moest ik meestal van me ma voor enge mannen) dan gaf ik mijn fiets een mep als ik harder wilde en ging ik lichtrijden...
Als je in versnelling 1 zat stapte je
versnelling 2 draf
enz..
Maar ik denk dat iedereen een pennymeisje is geweest want als je die leeftijd heb Is dat cool Cool

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:37

Jaa, op de fiets lichtrijden, en dan heel de tijd liggen 'klakken' met je tong om sneller te gaan Haha!. Zalig toch?(maar een zweep, teugels en een cap op mijn fiets heb ik nooit gehad!)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:37

Dat lichtrijden en benen geven komt me bekend voor Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:10

mijn stiefvader is een penny jongetje geweest hahaha hij had een stokpaard wat ie hitch-callefony noemde en zijn broer had ie wijsgemaakt dat hij echt een paard had een zwarte (stond toen daar achterom) en die heeft dat zo overtuigend gebracht dat die broer dat tot erges in de 20 geloofd heeft Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:16

Loolapelooza"]
[quote="Huertecilla schreef:

Ik wil een pennymeisje! Nee, twéé!!

Ik geloof dat ze in de aanbieding zijn , voorjaarspromotie Tong uitsteken
[/quote]

Hier niet
Stuur maar een setje

Oh, en gefeliciteerd met die beslissing trouwens.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 21:18

Huertecilla"]
[quote="Loolapelooza"][quote="Huertecilla schreef:

Ik wil een pennymeisje! Nee, twéé!!

Ik geloof dat ze in de aanbieding zijn , voorjaarspromotie Tong uitsteken
[/quote]

Hier niet
Stuur maar een setje

Oh, en gefeliciteerd met die beslissing trouwens.
[/quote]

Levert Taxi-post ook in Zuid-Spanje? Tong uitsteken

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 23:36

Ireentjuh schreef:
ik denk dat ik vroeger een rasecht pennymeisje was Haha!

ik had m'n hele kamer vol paardenposters, iedere week werden de poetsspullen gewassen, mn fiets had een springtouw (teugels Haha!), ik was altijd op zoek naar een verzorgpony Haha! en ik keek de heeele week uit naar de zaterdag Haha!
het liefst was ik nog in mn paardrijbroek naar school gegaan maar dat mocht niet van mn moeder, jammer he Haha!

WOW! Dit is echt het ultieme voorbeeld Haha! Ik ben blij dat mijn moeder een paardengek is..en we dus al paarden hadden voordat ik zelfs nog maar in mn moeders buik zat en dus nooit hopeloos op zoek moest naar een verzorgpony. Stel je voor dat je zo bent Haha! Helluppie! hihihi Tong uitsteken

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 23:39

Mientjeuh schreef:
Klaar is Kees!
Ik had dan tussen 2 kasten allemaal papiersnippers gelegd (Stro Tong uitsteken ) en dan een deur van karton gemaakt. Van een grote doos had ik een trailer gemaakt. Voor m'n 'paardje' (soms noemde ze Bingo en soms Vedette Tong uitsteken ) maakt ik dan dekens met haar naam op, zadels, bandages, ...
Het is wel leuk om ermee te spelen met je neefjes en nichtjes omdat die zo licht zijn dat ze erop kunnen zitten!
Misschien een tip voor de moeders wiens kinderen zot zijn op paarden en een eigen paard willen Haha!

Sorry maar als ouder zou ik mn kind dan toch echt een pony geven.. al is het maar een shetje... Als je kindje zo wanhopig wordt Haha! Ik vind het altijd zielig voor die meisjes als ze geen paardje krijgen... of als ze zelfs niet op een manege mogen rijden maar op balletles moeten van hun moeder bijvoorbeeld

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:44

Ik lees de Penny wel, maar dat is eigenlijk omdat ik aan alles leesverslaafd ben Tong uitsteken Ik lees echt alles, en dan het liefst stripbladen of bladen zoals Hitkrant enz...

Als ik nu naar de manege ga, heb ik mijn cap achterop, en mijn zweep wel in mijn hand. Dit is alleen omdat ik hem nergens kwijt kan, moet ik hem anders in mijn tas doen, dat ziet er nog leuker uit Schijnheilig

Op de manege is er een meisje, die zegt dat ze hoogbegaafd is, en zij loopt ook de hele dag met een cap op.

Maarrr... ben ik ook een penny-meisje? Haha!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 06:46

Malabarista"]
[quote="Mientjeuh schreef:
Klaar is Kees!

Sorry maar als ouder zou ik mn kind dan toch echt een pony geven.. al is het maar een shetje... Als je kindje zo wanhopig wordt Haha! Ik vind het altijd zielig voor die meisjes als ze geen paardje krijgen... of als ze zelfs niet op een manege mogen rijden maar op balletles moeten van hun moeder bijvoorbeeld
[/quote]

Mijn ouders kunnen mij gewoon geen pony geven, soms zijn ouders gewoon financieel niet in staat(of denken dat) om een pony zijn onderhoud te betalen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:01

RoCKyLoVE schreef:
dan gaf ik mijn fiets een mep als ik harder wilde

Hahahaha, dat deed ik vroeger ook. Nadat mijn spatbord opeens gedeukt was (goh, hoe kan dat nou?) ben ik er maar mee gestopt Haha!

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:13

Heb een pennymeisje als verzorgster voor Bresco. Hij is niet al te groot en heel lief op stal dus ik vertrouw hem wel met haar. Ik kan mij dat eerste briefje nog wel herinneren van haar, zoveel jaar ervaring, is gevorderd, etc. Was wel grappig Haha! Vorige keer mocht ze even uitstappen op Bresco en een stukje draven. Althans, Bresco deed wat ik zei en zij hoefde alleen maar te blijven zitten of lichtrijden Haha! Vervolgens terug op stal was het gelijk van: En ik heb op Bresco mogen rijden! Wat dat betreft, echt een pennymeisje. Wel schattig Haha!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:22

quincy schreef:
pennymeisjes zijn meisjes die alles voor je doen. Ze hangen je zadel weg, wassen je bit af, en kuisen je borsels af om toch maar eens je paard te mogen aaien.
Die de hele tijd roepen van aaach! Wat een lieverd. Moeten zijn hoefjes nog gedaan worden? Moet ik hem poetsen? Moet ik helpen met opzadelen?
Echt irri. (je kan er wel misbruik van maken en ze de stallen laten uitmesten terwijl jij lekker op je luie gat zit hihi Haha!)
Ter verduidelijking, niet alle meisjes die de penny lezen zij pennymeisjes. Want IK ben GEEN pennymeisje Haha!

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje onzin. Ik vroeg eerder ook wel eens of ik ergens mee kon helpen, dit deed ik dat gewoon uit "aardigheid" maar dat betekent dan toch niet meteen dat ik een pennymeisje ben.
Nu moet je niet denken dat ik constant in mijn rijbroek rond huppel of met mijn cap op op de fiets zit want zo diep gezonken ben ik nou ook weer niet, maar ik vind niet dat er gelijk maar een conclusie moet worden getrokken dat iemand dan gelijk een pennymeisje is.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:59

inderdaad "poetservaring" !! dat vind ik nog steeds geweldig om te lezen. wat moet je daar mee, alsof poetsen een kunst is ofzo... ik poets bijna nooit meer, alleen onder het zadel.
vond het vroeger ook altijd zielig als een paard een mep krijgt of mensen met sporen rijden, maar dat vind ik nog steeds!!! en zonder zadel en hoofdstel over het strand rijden is voor mij nog steeds een "droom" , maar dan wel bijna werkelijkheid (ben zeker van plan dit nog eens te doen) ben ik nu ook een "penny-meisje"...

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:05

Nou, dat puntje dat je het zielig vindt om met sporen te rijden doet het hem Knipoog

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:05

Wanneer je op de cover van de penny staat ben je een rasechte!!!

Afbeelding
Dit is littleroosie

Monique

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:07

Dat overtreft geloof ik niemand hier Haha!