PPD_tje schreef:Ik moet eerlijk zeggen, ik heb de fysio ook even naar mijn zadels laten kijken. Hij vond mijn paard namelijk ook toegenomen in de spieren (en daarbij ook vooral de schoft) Maar bij mijn paard is is het verhaal tegengesteld. Zijn schoft is breder/ gespierder geworden waardoor het zadel voor meer omhoog is te komen liggen. Hierdoor is er teveel ruimte in de kamer boven de schoft gekomen en en dat kussen gedeelte aan de zijkan wat op de schoft ligt (hopelijk leg ik het een beetje begrijpelijk uit) is te krap geworden (ook de reden dus dat het zadel meer omhoog is komen liggen voor).
Dit is dus een presies tegenover gesteld verhaal? Maar het klonk mij toen de fysio het vertelde wel logisch in de oren.
Hij had namelijk eerst een dunner schoftje (minder spieren dus) Waardoor het zadel wat lager lag en beter paste... (de zweetbladen lagen toen ook recht naar beneden en staken nu iets naar voren)
volgens mij moet je dan nu een bredere boom hoor! meer spier is breder en dus brredere boom om daaroverheen te zakken (mijn paard is door meer spieren te kweken, in een 7 tal maanden 3 boommaten groter gegroeid!!!!