'Mijn record is 90 cm!!!'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: 'Mijn record is 90 cm!!!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:07

ik denk dat het de mensen die zo af en toe eens een sprongetje meepakken daar niet zo bij stilstaan als iemand die fanatieker bezig is met springen.

het kwam zo over alsof je altijd maar bij de precieze rijtechnische zaken bezig moet zijn,terwijl iemand alleen maar blij/trots is met die 90 cm

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:54

Snoevie schreef:
ik denk dat het de mensen die zo af en toe eens een sprongetje meepakken daar niet zo bij stilstaan als iemand die fanatieker bezig is met springen.

het kwam zo over alsof je altijd maar bij de precieze rijtechnische zaken bezig moet zijn,terwijl iemand alleen maar blij/trots is met die 90 cm

Nee absoluut niet,, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je je daar van bewust bent.
Ook al spring je maar eens in de zoveel tijd..
En 1 sprongetje alla.. Maar maak je er meer.. moet je er wel van bewust zijn hoe je bepaalde sprongen aan rijdt.
want gaat het mis, kan het goed mis gaan..
ook al spring je maar 1 keer in de zoveel tijd 1 sprongetje.. zelfs daarbij is het verstandig om goed op de sprong aan te rijden.
voor je eigen veiligheid maar ook die van je paard

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:59

Desir_ee schreef:
Nee absoluut niet,, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je je daar van bewust bent.
En 1 sprongetje alla.. Maar maak je er meer.. moet je er wel van bewust zijn hoe je bepaalde sprongen aan rijdt.
ook al spring je maar 1 keer in de zoveel tijd 1 sprongetje.. zelfs daarbij is het verstandig om goed op de sprong aan te rijden.

Amen!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:11

Ik hou niet zo van hoog springen, dus ik ben best trots as ik 90 cm heb gesprongen :D :D :D
Natuurlijk komen erg nog wel meer dingen bij kijken. Maar toch!

En ik snap wel dat die 90 cm nix is voor m'n vriendinnetje die er 2 in 't L springt en 1 in 't M... Puur relatief!
Leuk toch, als iemand er blij mee is ;)

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:52

Volgens mij bedoelt de TS gewoon dat er mensen zijn die denken dat als ze over een hindernis van 1m10 kunnen springn,
dat ze direct op L-niveau kunnen rijden :)

ilse_orient

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:02

ik spring met mijn kwpn paard die spring gefokt is gewoon 80 cm.. omdat ze er geen zak aan vind :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:06

Ik heb 1.20 mtr gesprongen met een paard... Maar ja, al is het een hindernis van 50 centimeter vind ik het net zo leuk en spannend...

Erover opscheppen...? PFfff nee... Waarom zou ik, ik spring voor de lol, niet omdat ik perse iets te vertellen wil hebben of een record wil.. Ik spring omdat ik het leuk vind! En het betreffende paard ook :9

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:30

Desir_ee schreef:
Snoevie schreef:

waarom zou iemand die een 'record' in een topic meld niet bewust zijn?
en je kan niet altijd van een foto afzien of er goed op de sprong word aangereden?

nogmaals,ik begrijp de ts en jou ook wel,maar het is net alsof je er dan altijd heel serieus mee bezig moet zijn.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:53

Snoevie schreef:
waarom zou iemand die een 'record' in een topic meld niet bewust zijn?
en je kan niet altijd van een foto afzien of er goed op de sprong word aangereden?

nogmaals,ik begrijp de ts en jou ook wel,maar het is net alsof je er dan altijd heel serieus mee bezig moet zijn.

Dan begrijp jij, de TS en mij niet goed. We geven aan dat je best trots kan zijn op je sprongetje..
Maar we zeggen wel dat er veel meer bij komt kijken dan alleen dat sprongetje..
De hindernis gaan ze vaak wel overheen,, maar als je niet goed aanrijd dan heb je kans dat ie weigerd.
En of je der nou 1 of 100 springt, onbewust ben je daar toch bewust mee bezig..
Want ik denk dat jij niet als 1 of andere mafketel hartstikke scheef, of heeeeel hard of juist te langzaam op een sprong aanrijd..
Of wel??

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:52

Vaak zijn de record springers onverstandig bezig.
Je hoeft niet altijd serieus bezig te zijn, maar blijf wel verstandig rijden. :)
Onervaren paarden waar je nergens een grondbalk ziet.
Palen die vierkant zijn.
Staanders van emmers en tuinstoelen die gevaarlijk zijn bij omvallen, maar ook dat een balk niet goed kan rollen.
En als je hoger gaat is niet kunnen passen van de afstand ook niet bepaald ongevaarlijk.
En voor mij valt het trots zijn dan toch een beetje in het niet als ik de gevaarlijke dingen zie voor de pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:58

vorame schreef:
Vaak zijn de record springers onverstandig bezig.
Je hoeft niet altijd serieus bezig te zijn, maar blijf wel verstandig rijden. :)
Onervaren paarden waar je nergens een grondbalk ziet.
Palen die vierkant zijn.
Staanders van emmers en tuinstoelen die gevaarlijk zijn bij omvallen, maar ook dat een balk niet goed kan rollen.
En als je hoger gaat is niet kunnen passen van de afstand ook niet bepaald ongevaarlijk.
En voor mij valt het trots zijn dan toch een beetje in het niet als ik de gevaarlijke dingen zie voor de pony.

Dat vind ik ook gevaarlijk, hindernissen maken van bepaalde voorwerpen. Of de grondbalk aan de verkeerde kant oid...

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:55

Ik heb 1.30 gesprongen met mijn welsh van 1.35. Maar dat was een beetje perongeluk ^^ Hij sloeg op hol en die hindernis stond daar toevallig, maar we hebben het beiden overleeft. Verder reden we parcoursen van 1.10 maar hij vond het ook erg leuk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:18

nogmaals,ik begrijp wel als mensen commentaar hebben op dingen die duidelijk af te zien zijn aan de foto,maar als iemand trots is op een sprongrecord,betekend dat toch niet dat diegene niet weet waar diegene mee bezig is,wellicht is diegene zich er wel heel goed van bewust,Desir_ee ?
waarom zou iemand niet weten wat er verder nog meer bij komt kijken?

dus eigenlijk,als je meldt trots te zijn op je record,moet je er ook expliciet bijvermelden dat je goed weet waar je mee bezig bent,bedoel je dat dan?

misschien ben ik wel te blond

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:29

Ik denk dat je te blond bent.

We hebben het namelijk niet over foto's nu.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:31

jeetje was maar een grapje hoor,sorry dat ik het verkeerd begrepen heb.
hierboven spreekt iemand toch ook echt over foto's volgens mij...........

maargoed,het gaat dus niet over foto's..........als iemand dan verteld dat diegene die dag 90 cm heeft gesprongen.
diegene is heel trots.

helemaal mee eens dat je moet weten waar je mee bezig bent.
maar dat moet je er dus eigenlijk bij vermelden?
(bv als je een verslag op VvDd plaatst?)

mijn vraag blijft,hoe zou iemand het wel mogen melden om commentaar te vermijden?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:37

Aan de manier van vertellen of het zien van de foto's weet je erg goed of iemand verantwoord heeft gesprongen of niet.
Dat hoeft er niet bij vermeld te worden.

Trost zijn is leuk, maar er mag ook gedacht worden aan het paard. :)

Zo wordt er snel commentaar gegeven op paarden die op commando steigeren.
Ik heb er geen problemen mee als dat verantwoord wordt gedaan.
Maar bij mensen die de ervaring missen is het ook niet erg slim.
Dat onderscheid maken veel mensen wel.
waarom niet bij springen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:39

natuurlijk mag je onderscheid maken.
en tuurlijk kan je er wat van zeggen als je onveilige dingen ziet!

het ging mij erom,dat het overkomt dat als iemand bv verteld over een sprongetje die diegene gemaakt heeft,gelijk er zoveel mensen bovenop springen met allerlei commentaar over dingen die je niet direct kan weten(ik spreek hier nu niet over een foto want daar ging het schijnbaar niet meer over)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:51

Je kan heus wel aan een foto zien of het verantwoord is gedaan, als je dat niet kan zien dan wordt er heus niet zomaar commentaar op gegeven hoor. Op uitzonderingen na dan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 05:30

ik vind dat je niet altijd alles aan een foto af kan lezen. en tuurlijk het hangt ook af van het verhaal erbij(gaat het nu ineens wel weer over foto's?zo blond ben ik dus schijnbaar niet :+ )
en nogmaals,commentaar op dingen als bv onveilige hindernissen,de houding van de ruiter ed vind ik zeer terecht,even voor de duidelijkheid.

ik wil er alleen maar mee zeggen dat als iemand meldt dat een record is gesprongen,er mensen gelijk beginnen over dat er wel meer bij komt kijken,en dat een sprong niet zo bijzonder is,maar dat een heel parcours veel moeilijker is,en dat daar ook veel meer bij komt kijken
klopt allemaal natuurlijk,maar waarom moet dat er dan steeds bij vermeld worden?
en wat kan iemand doen/melden om dat commentaar te vermijden?
of melden jullie het alleen als er onverantwoordelijke dingen te zien zijn op een foto?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:46

Snoevie schreef:
ik vind dat je niet altijd alles aan een foto af kan lezen. en tuurlijk het hangt ook af van het verhaal erbij(gaat het nu ineens wel weer over foto's?zo blond ben ik dus schijnbaar niet :+ )
en nogmaals,commentaar op dingen als bv onveilige hindernissen,de houding van de ruiter ed vind ik zeer terecht,even voor de duidelijkheid.

ik wil er alleen maar mee zeggen dat als iemand meldt dat een record is gesprongen,er mensen gelijk beginnen over dat er wel meer bij komt kijken,en dat een sprong niet zo bijzonder is,maar dat een heel parcours veel moeilijker is,en dat daar ook veel meer bij komt kijken
klopt allemaal natuurlijk,maar waarom moet dat er dan steeds bij vermeld worden?
of melden jullie het alleen als er onverantwoordelijke dingen te zien zijn op een foto?

Ik meld het zelden, denk het meestal.
Behalve dan bij gevaarlijke dingen.
Hangen mensen er wel een niveau aan, dus ik heb 1.10 gesprongen dus ik ben L niveau, dan kan ik het toch vaak niet laten om te melden.
Maar gewoon zo reageer ik meestal niet.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:55

Snoevie schreef:

Dat er meer bij komt kijken: Klopt.
Dat een parcours lastiger is dan één sprong: Klopt.
En ja, we melden het als er onverantwoordelijke dingen te zien zijn. Ik tenminste wel.
Wat iemand kan doen? Laten zien dat hij/zij zich er bewust van is dat er méer bij komt kijken dan enkelt over de hindernis komen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:01

oke,en hoe kan iemand dat verder nog laten zien?qua aankleding van de ruiter,een veilige hindernis oid?

en zoals ik al een paar keer zei,vind ik het terecht als je wat zegt over duidelijk onverantwoordelijke dingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:04

Ik ben wel trots als ik zo hoog heb gesprongen :j Want ben niet zo'n held :P
Ben ook een recreatief ruiter, dus wat dat betreft is het al bijna een wonder als je mij uberhaupt in een bak ziet rijden, laat staan dat ik de moeite neem om een hindernis op te bouwen :D
(en ja, mijn ene hindernis bouw ik wel veilig op :P)

Ach, het is toch leuk als mensen trots zijn op hun verrichtingen :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:10

Ik zie ook niet waarom je niet trots mag zijn op jezelf/je paard als je voor het eerst een bepaalde hoogte hebt gesprongen? Ookal is het maar 1 hindernis.
Je mag pas trots zijn als je een parcours op die hoogte foutloos kunt springen? Wat belachelijk...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:14

Dat zeggen we niet. Tuurlijk mag je trots zijn op die ene sprong, als er teruggelezen is lees je dat wij dat ook zijn.

Wij hebben het er alleen over dat sommige mensen er vanuit gaan dat ze na die ene sprong een heel parcour kunnen springen en niet weten of bedenken dat er meer komt kijken bij een heel parcour dan bij één sprong.