Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snoevie schreef:ik denk dat het de mensen die zo af en toe eens een sprongetje meepakken daar niet zo bij stilstaan als iemand die fanatieker bezig is met springen.
het kwam zo over alsof je altijd maar bij de precieze rijtechnische zaken bezig moet zijn,terwijl iemand alleen maar blij/trots is met die 90 cm
Desir_ee schreef:Nee absoluut niet,, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je je daar van bewust bent.
Ook al spring je maar eens in de zoveel tijd..
En 1 sprongetje alla.. Maar maak je er meer.. moet je er wel van bewust zijn hoe je bepaalde sprongen aan rijdt.
want gaat het mis, kan het goed mis gaan..
ook al spring je maar 1 keer in de zoveel tijd 1 sprongetje.. zelfs daarbij is het verstandig om goed op de sprong aan te rijden.
voor je eigen veiligheid maar ook die van je paard

Desir_ee schreef:Snoevie schreef:ik denk dat het de mensen die zo af en toe eens een sprongetje meepakken daar niet zo bij stilstaan als iemand die fanatieker bezig is met springen.
het kwam zo over alsof je altijd maar bij de precieze rijtechnische zaken bezig moet zijn,terwijl iemand alleen maar blij/trots is met die 90 cm
Nee absoluut niet,, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je je daar van bewust bent.
Ook al spring je maar eens in de zoveel tijd..
En 1 sprongetje alla.. Maar maak je er meer.. moet je er wel van bewust zijn hoe je bepaalde sprongen aan rijdt.
want gaat het mis, kan het goed mis gaan..
ook al spring je maar 1 keer in de zoveel tijd 1 sprongetje.. zelfs daarbij is het verstandig om goed op de sprong aan te rijden.
voor je eigen veiligheid maar ook die van je paard
Snoevie schreef:waarom zou iemand die een 'record' in een topic meld niet bewust zijn?
en je kan niet altijd van een foto afzien of er goed op de sprong word aangereden?
nogmaals,ik begrijp de ts en jou ook wel,maar het is net alsof je er dan altijd heel serieus mee bezig moet zijn.

vorame schreef:Vaak zijn de record springers onverstandig bezig.
Je hoeft niet altijd serieus bezig te zijn, maar blijf wel verstandig rijden.
Onervaren paarden waar je nergens een grondbalk ziet.
Palen die vierkant zijn.
Staanders van emmers en tuinstoelen die gevaarlijk zijn bij omvallen, maar ook dat een balk niet goed kan rollen.
En als je hoger gaat is niet kunnen passen van de afstand ook niet bepaald ongevaarlijk.
En voor mij valt het trots zijn dan toch een beetje in het niet als ik de gevaarlijke dingen zie voor de pony.

)Snoevie schreef:ik vind dat je niet altijd alles aan een foto af kan lezen. en tuurlijk het hangt ook af van het verhaal erbij(gaat het nu ineens wel weer over foto's?zo blond ben ik dus schijnbaar niet)
en nogmaals,commentaar op dingen als bv onveilige hindernissen,de houding van de ruiter ed vind ik zeer terecht,even voor de duidelijkheid.
ik wil er alleen maar mee zeggen dat als iemand meldt dat een record is gesprongen,er mensen gelijk beginnen over dat er wel meer bij komt kijken,en dat een sprong niet zo bijzonder is,maar dat een heel parcours veel moeilijker is,en dat daar ook veel meer bij komt kijken
klopt allemaal natuurlijk,maar waarom moet dat er dan steeds bij vermeld worden?
en wat kan iemand doen/melden om dat commentaar te vermijden?
of melden jullie het alleen als er onverantwoordelijke dingen te zien zijn op een foto?
Snoevie schreef:ik vind dat je niet altijd alles aan een foto af kan lezen. en tuurlijk het hangt ook af van het verhaal erbij(gaat het nu ineens wel weer over foto's?zo blond ben ik dus schijnbaar niet)
en nogmaals,commentaar op dingen als bv onveilige hindernissen,de houding van de ruiter ed vind ik zeer terecht,even voor de duidelijkheid.
ik wil er alleen maar mee zeggen dat als iemand meldt dat een record is gesprongen,er mensen gelijk beginnen over dat er wel meer bij komt kijken,en dat een sprong niet zo bijzonder is,maar dat een heel parcours veel moeilijker is,en dat daar ook veel meer bij komt kijken
klopt allemaal natuurlijk,maar waarom moet dat er dan steeds bij vermeld worden?
en wat kan iemand doen/melden om dat commentaar te vermijden?
of melden jullie het alleen als er onverantwoordelijke dingen te zien zijn op een foto?
Want ben niet zo'n held

)