Rem jij voor dieren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123chloe

Re: Rem jij voor dieren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:00

Met een trailer op vaart zou ik niet remmen, waar mogelijk rem ik wel.. Maar ik denk dat iedereen waar mogelijk remt.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:34

Ik heb geen trailerrijbewijs, maar ik probéér niet te remmen voor dieren, trailer of niet.

Hoewel ik altijd eerder zou remmen dan zou uitwijken, maar dan vooral in het geval van groot wild.

Gelukkig heb ik nog nooit een dier onder mijn auto gehad.

Overigens doet de opmerking over gezond konijntje platrijden met een paard me denken aan de duiven die we altijd in de bak hadden op de manege en waarvan de instructrice dan riep 'rij hem plat'! :')

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:30

Ik zeg altijd dat ik niet rem als het niet mogelijk is. Dus op de snelweg zou ik het zeker niet doen. Zeg ik altijd.
Maar een paar maanden geleden reed ik op de snelweg (gelukkig mocht ik er maar 70) en er landde ineens een gigantische meeuw voor me op de weg. In een schrikreactie ging ik vol in de remmen. De meeuw heeft het overleeft, en de auto achter me hield gelukkig voldoende aftand waardoor we geen aanrijding hadden.
Ik weet niet of ik met een trailer ook zo zou reageren, dan rijd je natuurlijk vanzelf al een stuk voorzichtiger en dan heb je altijd wel in je achterhoofd zitten dat je paard geen autogordel om heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:34

Als ik niemand achter mij heb, rem ik (behalve als ik harder dan 70 rijd). Maar als ik iemand achter mij heb, sorry voor het diertje, maar ik rijd door. Ik ga niet een ongeluk riskeren om het leven van een diertje te redden.
Tenzij er ineens iets heel groots voor mijn auto springt waar ik niet over heen kán rijden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:08

Net als elk ander mens zou doen lijkt mij, probeer ik ook altijd het beestje te ontwijken. Is gewoon een natuurlijke reactie.. Maar vaak is de mogelijkheid er niet, als je te hard rijd of er mensen achter je rijden. Dus ja, dan rijd ik gewoon door, wil ook geen ongeluk riskeren.

Heb overigens zo ook eens een haasje aangereden, vond het vreselijk :o

Casper2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:11

kakanox schreef:
Ik rem sowieso niet voor dieren tenzij ik heel zeker weet dat er niks anders gevaar kan gaan lopen.
Wij zijn ook diertjes, in de dierenwereld geldt het recht van de sterkste... en mijn voertuig is sterker dan een diertje.

Konijnen zijn er toch genoeg :o

Je voertuig is geen dier, dus die regel "recht van de sterkste" geldt hier dus niet..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:19

Vaak rem je uit een reflex als er opeens een dier voor je auto oversteekt.Het is verboden toch om te remmen voor dieren tegenwoordig?

SanVic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:22

Ik rem alleen als het mezelf en andere verkeersdeelnemers niet in gevaar brengt.
Het is indd verboden te remmen als een dier niet groter dan een kleine hond is!, vind ik maar een absurte regel!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:42

Dan is de kans wel erg groot dat het dier ondanks de pijn gevlucht is en een plekje heeft gezocht om te sterven!!
Is dus pas met mijn eigen kat ook gebeurd. Iemand had hem vol geraakt, gebroken bekken , opengescheurd bovenbeen en inwendige bloedingen Ook hij rende nog weg volgens ooggetuige!!!!
Pistasche schreef:
Net hadden wij zoiets raars! We reden op de weg terug naar huis (geen drukke weg) en in een keer schrikt mijn zus zich helemaal dood en we stonden bijna stil maar we voelden al dat de auto over iets heen reed. Dus ik snel achterom kijken en ik zag nog een kat rennen. Wel de andere kant op.

Dus wij later toen we thuis waren nog even teruggelopen en geen kat te bekennen, ook niet op de weg of in de bosjes (express gekeken of hij daar niet lag met verwondingen). Zo raar, we voelde wel dat we over iets heen reden maar ik zag die kat nog heel hard rennen dus ik hoop dat die kat niets heeft.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:45

Ik rijd met mijn brommer, maar ik rijd altijd rustiger als ik zie dat er beesten zijn, honden, katten, paarden, vogels, egeltjes, etc. Maakt niet uit, maar ik rem af. Ik heb 1 keer, met de brommer, een meeuw overreden, ik was er helemaal naar van. Maar ik had geen keus, of mezelf voor een busje gooien, of de meeuw dood.

Ik weet nog een keer, ik was op vakantie met mijn ouders, en mijn toenmalige vriend. Mijn vader, vriend & ik gingen weg, het was 's avonds laat, ontzettend rustig op de weg. Dus even lekker scheuren op landweggetjes, in eens, mijn vader trapt zó hard op de rem. En we staan stil, zit er 2 meter voor de auto een kitten ons met grote bange oogjes aan te kijken. Echt, dat beestje was zó schattig, toen was ik echt blij dat we konden remmen!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:56

Nee met mij paard achter de auto rem ik niet voor konijnen die zomaar plots over steken. Als ik ze 100 M van te voren al zie wel ,maar als ze vlak voor de auto gaan niet. Als er bijv een paard koe of schaap uit een oprit gerent komt DAN rem ik wel, dan heb je zoieso al een ongeluk als er een paard of koe op de moterkap komt, verder rem ik dus niet voor katen,konijnen,ratten,eenden,enz...
zonder trailer zou ik wel altijd proberen te remmen! Meestal zie je niks aan komen en voel je even een hobbel |(

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:58

tante_trien schreef:
Ik rijd met mijn brommer, maar ik rijd altijd rustiger als ik zie dat er beesten zijn, honden, katten, paarden, vogels, egeltjes, etc. Maakt niet uit, maar ik rem af. Ik heb 1 keer, met de brommer, een meeuw overreden, ik was er helemaal naar van. Maar ik had geen keus, of mezelf voor een busje gooien, of de meeuw dood.

Ik weet nog een keer, ik was op vakantie met mijn ouders, en mijn toenmalige vriend. Mijn vader, vriend & ik gingen weg, het was 's avonds laat, ontzettend rustig op de weg. Dus even lekker scheuren op landweggetjes, in eens, mijn vader trapt zó hard op de rem. En we staan stil, zit er 2 meter voor de auto een kitten ons met grote bange oogjes aan te kijken. Echt, dat beestje was zó schattig, toen was ik echt blij dat we konden remmen!

en die had ik mee genomen haha :P :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:38

Iedere maandag rijden ik en mijn vader naar de veriniging in de buurt voor les, dan moeten we door een dorp waar we dan al heel langzaam rijden, als mijn vader het van tevoren ziet remt hij wel af maar als het ineens voor de auto terecht komt rijd hij wel door!

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:44

ja ik rem ook voor dieren
ik ben nu nog bezig met lessen en is het bij mijn instructeur uit den boze om te remmen voor dieren :?
maarja vorige keer liep er een kat over de weg nou toen heb ik toch mooi geremd (hij gelijk helemaal in de stres :o ) als ik mijn rijbewijs heb als het kan rem ik voor dieren maar in zo'n situatie met de trailer er achter en je rijdt vrij hard dan is het denk ik onmogelijk om te remmen ivm veiligheid van je paard dan is het jammer voor het konijntje!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:52

roybrit schreef:
tante_trien schreef:

en die had ik mee genomen haha :P :D

Haha, als het kon........ :D

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:56

Ik rem wel voor grote dieren zoals reeen enz omdat die klap mij iets te heftig is....
Maar een bokkende trailer achter mijn auto is ook zeker niet mijn favoriet...
Vaak heb je met kleine dieren dat ze ineens voor je wielen springen....
Ik rij echt niet graag dieren dood, maar als het niet anders kan, zit er nix anders op dan de resten uit het bandenprofiel te peuteren! Kan er ook best ziek van zijn als het een x raak is geweest.
Vooral als het een huisdier zou betreffen, die hebben vaak toch een baasje die hen zoekt.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:32

Ik hem geremd voor een overstekende kat... Gevolg was dat ik met auto en al over de kop sloeg.
Gordel is mijn redding geweest...

Nee ik rem niet meer...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:32

als het kan wel........... als het niet kan is het helaas einde dier :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:16

Ik denk toch dat je uit reactie altijd anders doet dan je hier zegt. :j Of je gooit het stuur om óf je trapt op de rem. :j

Heb één keer gehad dat er een kat een 80 km weg overstak, kon nog op tijd remmen, had ook geen verkeer achter me, dus dat was geluk, maar weet dus dat dat mijn reactie zal zijn. Dan kan ik hier nog gaan volhouden dat ik niet remmen zal, maar ik vrees dat het toch gebeurt. Ik heb overigens geen E achter m'n B, dus ik rijd altjd zonder trailer. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:49

Muzefee schreef:
Ik denk toch dat je uit reactie altijd anders doet dan je hier zegt. :j Of je gooit het stuur om óf je trapt op de rem. :j

Heb één keer gehad dat er een kat een 80 km weg overstak, kon nog op tijd remmen, had ook geen verkeer achter me, dus dat was geluk, maar weet dus dat dat mijn reactie zal zijn. Dan kan ik hier nog gaan volhouden dat ik niet remmen zal, maar ik vrees dat het toch gebeurt. Ik heb overigens geen E achter m'n B, dus ik rijd altjd zonder trailer. ;)

Dan zou ik dat toch echt eerst af gaan leren voordat je met paarden aan de haak gaat rijden. Je leert het namelijk in één keer af om te remmen met een trailer aan de haak, maar dan kun je de boel wel naar de schroothoop brengen, als je pech hebt, inkl het paard..........

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:23

ik rem altijd! ik kan serieus een week niet slapen bij het idee een onschuldig wezen te hebben doodgereden.
(wat wel resulteerd in 15 minuten wachten voor mama zwaan met 8 kids die de weg oversteken, geen haast heeft. waarbij mams nog even heeeul gevaarlijk naar je blaast "jij daar met je rode auto, pas opp want ik bijt!"

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:41

Met trailer niet..
Het paard is mij iets belangrijker dan een konijntje..

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:48

Ik heb een konijn en een duif achter mijn naam staan en ontelbare insecten. Als het kan, rem ik. Maar ik ga geen gekke toeren uithalen. Ik kan je zeggen dat die seconde tussen dat je het dier opmerkt en je er overheen gaat EEERG lang duurt en het ook al is het een klein konijn een rotklap is.

Officieel mag je in Belgie niet remmen voor een dier kleiner als een hond...(nemen ze dan een chi of een dog als model?).