Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kakanox schreef:Ik rem sowieso niet voor dieren tenzij ik heel zeker weet dat er niks anders gevaar kan gaan lopen.
Wij zijn ook diertjes, in de dierenwereld geldt het recht van de sterkste... en mijn voertuig is sterker dan een diertje.
Konijnen zijn er toch genoeg
Pistasche schreef:Net hadden wij zoiets raars! We reden op de weg terug naar huis (geen drukke weg) en in een keer schrikt mijn zus zich helemaal dood en we stonden bijna stil maar we voelden al dat de auto over iets heen reed. Dus ik snel achterom kijken en ik zag nog een kat rennen. Wel de andere kant op.
Dus wij later toen we thuis waren nog even teruggelopen en geen kat te bekennen, ook niet op de weg of in de bosjes (express gekeken of hij daar niet lag met verwondingen). Zo raar, we voelde wel dat we over iets heen reden maar ik zag die kat nog heel hard rennen dus ik hoop dat die kat niets heeft.
tante_trien schreef:Ik rijd met mijn brommer, maar ik rijd altijd rustiger als ik zie dat er beesten zijn, honden, katten, paarden, vogels, egeltjes, etc. Maakt niet uit, maar ik rem af. Ik heb 1 keer, met de brommer, een meeuw overreden, ik was er helemaal naar van. Maar ik had geen keus, of mezelf voor een busje gooien, of de meeuw dood.
Ik weet nog een keer, ik was op vakantie met mijn ouders, en mijn toenmalige vriend. Mijn vader, vriend & ik gingen weg, het was 's avonds laat, ontzettend rustig op de weg. Dus even lekker scheuren op landweggetjes, in eens, mijn vader trapt zó hard op de rem. En we staan stil, zit er 2 meter voor de auto een kitten ons met grote bange oogjes aan te kijken. Echt, dat beestje was zó schattig, toen was ik echt blij dat we konden remmen!
) als ik mijn rijbewijs heb als het kan rem ik voor dieren maar in zo'n situatie met de trailer er achter en je rijdt vrij hard dan is het denk ik onmogelijk om te remmen ivm veiligheid van je paard dan is het jammer voor het konijntje! roybrit schreef:tante_trien schreef:Ik rijd met mijn brommer, maar ik rijd altijd rustiger als ik zie dat er beesten zijn, honden, katten, paarden, vogels, egeltjes, etc. Maakt niet uit, maar ik rem af. Ik heb 1 keer, met de brommer, een meeuw overreden, ik was er helemaal naar van. Maar ik had geen keus, of mezelf voor een busje gooien, of de meeuw dood.
Ik weet nog een keer, ik was op vakantie met mijn ouders, en mijn toenmalige vriend. Mijn vader, vriend & ik gingen weg, het was 's avonds laat, ontzettend rustig op de weg. Dus even lekker scheuren op landweggetjes, in eens, mijn vader trapt zó hard op de rem. En we staan stil, zit er 2 meter voor de auto een kitten ons met grote bange oogjes aan te kijken. Echt, dat beestje was zó schattig, toen was ik echt blij dat we konden remmen!
en die had ik mee genomen haha![]()

Of je gooit het stuur om óf je trapt op de rem.
Muzefee schreef:Ik denk toch dat je uit reactie altijd anders doet dan je hier zegt.Of je gooit het stuur om óf je trapt op de rem.
![]()
Heb één keer gehad dat er een kat een 80 km weg overstak, kon nog op tijd remmen, had ook geen verkeer achter me, dus dat was geluk, maar weet dus dat dat mijn reactie zal zijn. Dan kan ik hier nog gaan volhouden dat ik niet remmen zal, maar ik vrees dat het toch gebeurt. Ik heb overigens geen E achter m'n B, dus ik rijd altjd zonder trailer.