Pipo is er af gekletterd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:39

Nog twee keer en dan krijgen we taart! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:09

Sjee Romkabouter...dat gun je toch niemand.....eraf vallen bedoel ik Schijnheilig

xxpinoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:36

Jeetje dat is niet mis zeg! Ik zou me toch maar na laten kijken bij de dokter of er echt niets mis is. Voor de zekerheid Knipoog Het is wel fijn om te weten da je paardje er ook van geschrokken is, dan zal ie t ook nooit meer doen!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:54

Bont en blauw past bij jou Tong uitsteken

Voel je je al beter Pipo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:28

Vanochtends was ik wat stijfjes, maar gewoon fanatiek naar de paarden gegaan. Eerst de jonge Moreno gereden, terwijl het cement voor de nieuwe stal gestort werd. En toen nog een ander, en toen ebde de spierpijn langzaam weg.

En toen!! Op de Jazz gereden, eerst even langer gelongeerd................en toen erop. En ze liep super!! Zal straks de foto's van haar onder het zadel plaatsen!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:30

Hee leuk, foto's! Ben benieuwd! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:33

Joh....? ze was niet stijf ofzo???? HMMMM zal wel weer zo een super elastisch paard zijn.............LEUK!!!!! Ben benieuwd naar de foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:42

Inderdaad zo'n superelastiekje...................daarom vloog ik er ook af, want als dat gaat bokken!!!

En ze was helemaal niet stijf, liep netjes met der koppie naar beneden. Ben wel even aan de longe gebleven, maar dat was omdat ik wat stijfjes was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:50

aaaarrrcchhh kenut..................elastiekjes mogen niet eens meer in mijn haar!!!! Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 00:52

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:
Toch fijn zo paard wat zeer goed kan lopen, en een soort van athleet is Dus na een half rondje dacht ik, kan er beter af, want dit houd ik niet lang vol. Dus liet me vallen, alleen juist op de verkeerde plek. !

hehe, kluns! Nooit van gehoord van "nee heb je, ja kun je krijgen?". Je had gewoon moeten proberen te blijven zitten .Misschien was je er wel op gebleven. Daarbij lukt het je kennelijk toch niet om het goede moment te bepalen dat je goed terecht komt. Haha! dus had je niets te verliezen met gewoon proberen te blijven zitten. Maar ja, ze zijn sterk he, op zo'n moment. het valt niet mee. Heb ook ooit zo op een paard gezeten, een vierjarige vos. Had ik ook zadelmak gemaakt en ik dacht dat ik er zonder te longeren wel op kon omdat hij ook altijd zo braaf was. Mijn voet zat nog niet in de rechterbeugel of hij begon te pingpongen. OINK OINK OINK! en iedere keer in een onbestemde richting, grinnik. Man, wat heb ik met mijn benen zitten te knijpen! de kramp sprong er bijna in! Maar................. tot mijn eigen verrassing bleef ik zitten. en toen hij ophield keek ik opgelucht om me heen maar................. niemand had het gezien...... Huilen
[/quote]

Hmm na ik weet niet hoeveel paarden zadelmak gemaakt te hebben, kan ik nu redelijk goed inschatten of ik wel of niet kan blijven zitten. En nee, die stopte echt niet meer. Paarden die zich zo rond maken in het bokken, blijf je niet op zitten. ik kwam net de bocht uit, en wist dat hij daar flink tempo kon gaan maken, en dit atleetje kan en bokken en tempo maken. En dan was ik waarschijnlijk over het hek heen gegaan. Dat risico is met wat te groot.

Ja Gert van het Hof wel...............maar die ben ik niet!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 08:02

Auw.....

Gelukkig valt de schade mee en ben jij er ongeschonden van af gekomen en lijkt de merrie er achteraf ook niet echt heel erg van onder de indruk.
Ik spring er ook af als ze zo tekeer gaan, dan kan je tenminste nog bepalen hoe en waar je valt. Als je je zolang mogelijk probeert vast te klampen eindig je 9 van de 10 keer in het hek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:03

Sjuimpje schreef:
Auw.....

Gelukkig valt de schade mee en ben jij er ongeschonden van af gekomen en lijkt de merrie er achteraf ook niet echt heel erg van onder de indruk.
Ik spring er ook af als ze zo tekeer gaan, dan kan je tenminste nog bepalen hoe en waar je valt. Als je je zolang mogelijk probeert vast te klampen eindig je 9 van de 10 keer in het hek.

Ik blijf erbij......ik vind dat knap hoor.
Wanneer bepaal je dan in godsnaam het moment waarop je gaat springen? Of je moet je idd gewoon laten vallen Verward Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:12

Is niet zo lastig hoor Verward
Je incaseert de bewegingen totdat je bedenkt dat je beter maar kan springen en ipv dat je ze opvangt gebruik je de beweging om je te laten katapulteren.
Als je het eenmaal kan verleer je het niet zo snel meer Haha!
Voor mij was het al zeker een paar jaar geleden dat ik er voor het laatst ben afgestapt en voor 2 maanden terug was het weer nodig.
Als je het helemaal goed wil doen kan je op den duur zelfs op je voeten eindigen en dan vang je de klap op door heel sterk door je knieën te veren.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 14:01

Vervelend dat ie net over je heen sprong
Maarja je kan het soms niet tegengaan he.
Als ze echt zo'n bolle rug maken dan ben je nergens meer, ik heb het ook weleens gehad op m'n pony in de wei, daar hadden we nog maar een paar keer opgezeten en het was ook de bedoeling dat ik er weer eventjes op zou zitten, maar een paar jongens moesten zo nodig met planken gaan gooien en zodoende kwam ik op de grond terecht na ongv. 20 meter bolle rug sprongen Haha!
Een westernzadel kan dan inderdaad flink tegenwerken, okee je hebt die knop om vast te houden, maar ik heb al eens van iemand gehoord die op die knop knalde en dat is toch niet echt het fijnste dat je kan overkomen Scheve mond
Ik hoop dat je spierpijn en blauwe plekken snel weg zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 16:20

Ik viel er pas in het bos af, niks geen rodeo, gewoon koppie omlaag terwijl ik net zat te bedenken wat een reuzebraaf paard het is Knipoog
Wel mooi mijn stuitje grbroken..Verdrietig Ik vind dat je veel geluk hebt gehad.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:26

Ik vind dat afspringen dus helemaal niets. Heb eens een ronde merrie gereden, die zich ook ontzetten goed rond maakte met bokken. Daardoor ging het zadel aan het glijden (was ook net zadelmak, en werd dus alleen maar gekker), maar eraf springen durf ik dan niet.
Ik ben er dus wel vaker afgelanceerd door goed bokkende pony's, mijn eigen pony bokt ook echt met hoofd tussen zijn benen, en alleen als hij schrikt, niet omdat hij gemeen is. Mijn verzorgpony bokt wel om je eraf te krijgen, maar niet zo gemeen. Dus zit ik met gemak uit.
Je hebt best wel geluk gehad, dat over je heen is link. Bij mij is het ook altijd goed gedaan, maar je weet het nooit.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 09:36

Hey
Hopelijk heb je er nu geen last meer van !
Al die paarden die lenig zijn kunnen zo kl*te bokken.
In het begin dat ik kojack had lag ik er meer naast dan dat ik erop zat. Hij bolde zijn rug en maakte rare sprongen. Na 2 jaar had ik door dat ik moest gaan staan, dan bokt hij onderj je door Haha! ook niet altijd dus want ik was er weer afgelazerd !
Beterschap