de naam van je paard veranderen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: de naam van je paard veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:20

Mijn verzorgpony heet officieel Carla, maar bij de vorige eigenaar heette ze Lotje.
Omdat de eigenares Carla helemaal niets vond (ik ook niet trouwens O:) ) en Lotje een beetje tuttig voor deze stoere pony, is ze Lotus genoemd. :)

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:42

Ik zou mijn paard ook een andere naam geven als ik de naam die hij nu heeft absoluut niks vind.
Maar dan zou ik wel eerst kijken of ik misschien iets in diezelfde richting een naam kan verzinnen.
Ik denk dat een paard snel genoeg in de gaten heeft of je hem bedoeld daarmee.
Verder weet ik dat een manegepaard bij ons ook is verkocht en de eigenaren hebben de naam daarna ook veranderd.

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:02

ik had een quarter heb ik van Tucker , Simply gemaakt.
en een kwpn van Zwesda, Zolady gemaakt.
en 2 maanden geleden kochten we een nieuw paard ze heette Acorde, en als roepnaam April.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:05

Toen bekend was dat ik mijn verzorgpony over zou kopen, ben ik wel hard aan het denken geweest voor een andere naam. Ze moest nog gechipt worden en had geen paspoort, dus had er zo wat anders van kunnen maken.. Maar ze reageerde zooooo goed op Wonder, dat ik het maar zo gelaten heb. Vind het alleen geen mooie naam.
Daar in tegen maakt ze haar naam echt waar, dus het past goed bij haar :)

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:17

Mijn paard heette Leraldine, heb ik Vanity van gemaakt.
Mn andere paard heette Borbelle en dat is Mistique geworden.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:22

Mijn verzorg/bijrijdpaardje heet officieel Cheyenne ( Quarter) en iedereen noemt haar Sjaantje :D
En daar luistert ze ook naar.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:27

Mijn paard heet op papier Bicarla en straks op de wedstrijden Be Impressed. Op stal is het gewoon merrie of knorrie :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:49

Mijn paard heette Bruintje toen mijn vader hem kocht. Het beest is niet eens echt bruin (fjord kruising), ik vond het echt een stomme naam. Ik heb toen in een opwelling Zorro bedacht en dat past ook veel beter bij hem, qua karakter en uitstraling.

Ik heb er zelf dus niet zoveel moeite mee om een naam te veranderen. Vind het wel sneu als het dier heel erg gewend is aan zijn naam, om het dan te veranderen. Ik zou nu de naam van mijn paarden niet meer kunnen veranderen, ze zijn er heel erg aan gewend.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:06

Mijn merrie haar stamboek naam is Simeusi. Ze is net 10 jaar. Voorheen is ze door haar vorige eigenaar Siem genoemd.
Ik vind dit meer een naam voor een ruin of hengst. Dus ben ik gaan brainstormen.. haar naam wilde ik niet veel veranderen omdat ze al jaren naar die roepnaam luisterd. Toen kwam ik op het idee om haar Xziem te noemen. Spreek je uit als : ksiem
Klink net even wat leuker, en houdt het makkelijk voor haar. Ondanks mijn familie thuis er nog niet aan kan wennen haha..

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:18

Ik verander de namen van mijn paarden met alle liefde van de wereld. :+ Tja ik ga niet met een Adonia, B-Usiena op wedstrijd (wat een vreselijke namen). Ik ga ze mooi veranderen in Make it happen en Simply the best. Op wedstrijd moeten namen toch wat spreken en aanmoedigen :P . Ik ken ook een meisje bij ons op de club waarvan de pony Pastoor heed op het paspoort (pff dies eigenlijk wel erg). Thuis in training heet ie Ginger en op wedstrijd Shuttle Fly. Het enige lastige is hoe spreek je je paard dan aan :P.

Ik kies ervoor thuis gewoon een paard een bijnaam te geven en ze daarmee altijd aan te spreken. :D

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:59

Kayim had nog geen naam, dus die hebben we zelf zo genoemd.

Whoopi heet op papier en stamboek Alewo, ik vind het een vreselijke naam en heb zitten puzzelen met de ''wo'' en daar kwam Whoopi uit, ben er blij mee, en ze luistert er goed naar.
In het begin dacht ik steeds Alewo als ik haar zag en nu is het echt Whoopi, zo heet ze, en ze is een echte Whoopi :D

YYmkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:38

ik heb mijn pony naam veranderd, omdat Roosje niet echt een naam vind passen bij een vreselijke ondeugende pony :o

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:17

RuiterL schreef:
Mijn merrie haar stamboek naam is Simeusi. Ze is net 10 jaar. Voorheen is ze door haar vorige eigenaar Siem genoemd.
Ik vind dit meer een naam voor een ruin of hengst. Dus ben ik gaan brainstormen.. haar naam wilde ik niet veel veranderen omdat ze al jaren naar die roepnaam luisterd. Toen kwam ik op het idee om haar Xziem te noemen. Spreek je uit als : ksiem
Klink net even wat leuker, en houdt het makkelijk voor haar. Ondanks mijn familie thuis er nog niet aan kan wennen haha..

Ik heb je even ge-pb't simeusi ken ik van vroeger

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:00

Je hoeft de naam officieel toch niet persé te veranderen? Je kan hem dan toch gewoon anders noemen zelf en wat maakt het nou uit wat er op het papiertje staat!? :z

Edit: Typo. ;)

LLaaddyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:15

Ik zou de naam niet snel veranderen, maar als het echt z`on verschrikkelijke naam is dan zou ik wel een andere naam geven. maar wel een dat er op lijkt.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:17

ik heb het ook gedaan bij mn tweede pony een hafje genaamd astrid, ik wilde een sjieke naam die uitstraalde hoe mooi en sterk en edel ze was. toen kwam ik op de zelf verzonnen naam Skaiden. (de ai spreek je uit zoals oei, of auw, en in dit geval ai.) ze wennen er snel genoeg aan, tenzij ze jou als persoon al redelijk goed kennen en je gaat ze dan ineens anders noemen. mn ouders vonden het vreselijk.. maar het was mijn pony dus en had haar zelf betaald dus mocht het zelf weten.
ben overigens wel altijd dol op mooie bijzondere namen verzinnen, heb mn veulen ailana genoemd vond ik ook sjiek, mn shet chocly, luxe vorm van chocolade.(is niet eens een echt originele naam, maar de eigenaar toen wilde een makkelijke naam, en heb er zo toch een sjieke draai aan gegeven, dat ze later bij mij kwam was toen nog niet voorzien, maar wel grappig) teckel 1 heet lady fiona, teckel 2 ollily, tekel 3 oxana. teckel 4 andy(is van mijn man:P) ik heb nog een beestje genaamd anastacia(ik zeg maar niet voor beest, ik zal waarschijnlijk voor gek verklaard worden)
als ik haar trainde zei ik altijd sky, als ze wat stouts deed ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 01:03

Carmenn_ schreef:
Je hoeft de naam officieel toch niet persé te veranderen? Je kan hem dan toch gewoon anders noemen zelf en wat maakt het nou uit wat er op het papiertje staat!? :z

Inderdaad..
Het gaat trouwens toch ook om het paard en niet om zijn naam?
Ik heb liever een betrouwbare lieverd die Spekje heet, dan een enorm drukke uitslover met de naam Spec Special Dude. :)
Zouden er echt mensen zijn die een paard om hun naam kopen? :s

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:14

mijn pony heet op papier Comm's Forest Amarant.
Zo heet ze officieel nog steeds en dat is ook de naam die ik overal op zou geven (b.v. wedstrijden) maar heb haar de roepnaam Pebbles gegeven, dat roept wat makkelijker.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:30

Dat denk ik niet, maar ik vind het zo dom dat mensen om die ene naam op dat papiertje het helemaal gaan veranderen. Je kan hem zelf toch gewoon anders noemen. :?

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:42

Mijn paard heet Zoef... ik heb lang overwogen om het te veranderen, maar uiteindelijk is het Zoef gebleven :) Het is een makkelijke , duidelijke naam en op wedstrijd ook wel grappig... ;)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:44

Ik een jaar geleden een veulen gekocht, die zijn naam hebben we wel veranderd. Wel goed over nagedacht. Maar wij vonden die naam niet mooi. En hebben we hem een naam gegeven die wij wel mooi vonden.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:34

ik vind dat je dat zelf mag weten.
mijn pony had wel een rare naam maar had hem gewoon gehouden want past wel.
maar als je een leuk paard hebt gevonden en dan de koop niet doorgaat van wege ze naam zou ik de naam veranderen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:12

Ik zou de naam niet zo snel veranderen. Bij een jonge pony eerder dan bij een oudere. Die van mij (19 jaar) heet Beauty. Ik vind dat totaal niet mooi, en veel te penny. Maar ze reageerd er goed op, dus ik laat het maar zo :)

lupicor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:15

Een paard krijgt een naam bij de geboorte net als de mens, deze verander je ook niet zomaar dus waarom dan wel bij een dier... tevens het brengt ongeluk...

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:17

Ben ook niet voor veranderen, mijn monster heet Tadella. Vind ik persoonlijk ook geen mooie naam. Maar zo heet ze al 9 jaar dus, laat het dus niet veranderen.