Rijden zonder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:28

kwijl kwijl, met haflinger zonder zadel op het strand, niet jaloers hoor :P alleen heel erg verlangend naar ook zoiets.

on toppic, ik heb vroeger (13 jaar) mijn verzorgshetlander ingereden zonder zadel, had geen geld voor een zadel en mn ouders en de eigenaar wilden het ook niet kopen, dus dan maar zonder, galoppeerde ook door het park zonder zadel en alleen een halster met het halstertouw als teugel aan de zijkant geknoopt (was het enigste wat ik kon betalen een nieuw halster met touw), pony luisterde perfect en ben er in het begin in de 2de week van inrijden maar 1 keer afgevallen tijdens het eerste galopje en heb 2 jaar op de pony gereden zonder zadel tot ik er te groot voor was. (toen ik geld had voor een zadel paste ik niet meer op de kleine shetlandzadeltjes)

heb ook een keer op mijn oude haflinger gezeten zonder zadel, en toen ik er net op zat schrok ze zogenaamd van iemand die de hoek om kwam lopen (op houten klompen die je een kilometer verder al hoorde) en toen bokte ze me er af. later wel nog eens gedaan en ook gegaloppeerd, en het is heerlijk! maar even wat dressuur oefeningen ofzo doen zit er niet echt in zonder zadel.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:36

Voor het echte rijden doe ik liever toch echt een zadel op, vind het met stappen nog wel fijn zitten maar met de rest totaal niet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:40

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:59

In het verleden wel vrij veel gedaan, maar mijn paard kan het niet waarderen :P
En hoewel het wel goed is voor je balans, is het niet goed voor je zit (stoelzit) en feitelijk ook niet voor de rug van het paard (geen drukverdeling).

liendv

Re: Rijden zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:25

ik heb het al vaak gedaan met mn pony, is niet zo gemakkelijk met de kleine huppelpasjes hij neemt :-)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:07

Waratje schreef:
En hoewel het wel goed is voor je balans, is het niet goed voor je zit (stoelzit) en feitelijk ook niet voor de rug van het paard (geen drukverdeling).

Stoelzit? Hoe wil je dat zonder zadel voor elkaar krijgen? Als ik mijn been niet lang en op de juiste plek hou, mieter ik er echt vanaf hoor :=

Horses4life_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:50

ik heb alleen nog maar gestapt en gedraafd zonder zadel

koekjes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:48

ik heb een draver, maar het lukt me niet om in draf te blijven zitten :P stappen vind ik zonder zadel wel idiaal.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:53

Ik rijd ook heel veel zonder zadel en vind het heerlijk! (zie foto's in mijn profiel)

Ook mijn paard heeft er geen enkele moeite mee, we gaan ook zo naar buiten!
Ik vind dat je veel beter zit op je paard omdat je meer kontakt hebt en je benen goed kunt laten hangen. Ik wissel wel af met (wetsren)zadel als ik langere buitenritten maak, want dan rijd ik licht in draf en da's een beetje lastig zonder zadel :+ , maar korte stapritjes in het bos doe ik het liefst zo!

(En dan rijd ik daarnaast ook altijd bitloos, met bitloos hoofdstel of halster)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:15

Ik rij ook wel zonder zadel ^^
Stap en galop zit t lekkerst.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:54

Mijn paard heeft nogal een hoge, langdoorlopende schoft..
Stappen gaat wel, maar de rest probeer ik maar niet!

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:15

Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk om te doen, niet voor serieus rijden wel voor buiten rijden! Zo vrij als een vogeltje!:P
Alleen het erop komen is een stuk moeilijker hahahaha..

Muudie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:59

Het is wel leuk om een keer zonder zadel te rijden.
We gaan welleens in de wei zonder zadel, dat is wel lachen.
Of springen zonder zadel is ook leuk.

In gallop zit het heel fijn hoor :D

bokt_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:40

Rijden zonder zadel vind ik persoonlijk vor de ontspanning lekker:P
maar het echte rijden nee dankje :o

OdeSsaA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:32

Mallodie schreef:
Het rijden op zich vind ik maar niets.. er eens een keertje op gaan zitten en een drafje, galopje of sprongetje vind ik oke.. maar het echte rijden.. Neen bedankt :)

mee eens:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:38

Gisteren nog zonder zadel gereden.. :D Ik heb zelfs van de winter een les van een half uur gereden zonder zadel ( zadeltjes lagen om opgevuld te worden bij de zadelmaker :D ) Ik heb wel altijd een beetje "Betty Spaghetti" beentjes de dag erna, maar ik doe ook gewoon "serieuze" dressuurpogingen, dus inbuigen, draven, figuren enz.. :)

Het maakt bij mij weinig verschil of ik nou met of zonder zadel rij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:44

A