alleen heel erg verlangend naar ook zoiets.on toppic, ik heb vroeger (13 jaar) mijn verzorgshetlander ingereden zonder zadel, had geen geld voor een zadel en mn ouders en de eigenaar wilden het ook niet kopen, dus dan maar zonder, galoppeerde ook door het park zonder zadel en alleen een halster met het halstertouw als teugel aan de zijkant geknoopt (was het enigste wat ik kon betalen een nieuw halster met touw), pony luisterde perfect en ben er in het begin in de 2de week van inrijden maar 1 keer afgevallen tijdens het eerste galopje en heb 2 jaar op de pony gereden zonder zadel tot ik er te groot voor was. (toen ik geld had voor een zadel paste ik niet meer op de kleine shetlandzadeltjes)
heb ook een keer op mijn oude haflinger gezeten zonder zadel, en toen ik er net op zat schrok ze zogenaamd van iemand die de hoek om kwam lopen (op houten klompen die je een kilometer verder al hoorde) en toen bokte ze me er af. later wel nog eens gedaan en ook gegaloppeerd, en het is heerlijk! maar even wat dressuur oefeningen ofzo doen zit er niet echt in zonder zadel.
, maar korte stapritjes in het bos doe ik het liefst zo!