Hoe hete het paard/pony waar je op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 14:31

Emigrant een pony van Manege Bakker in Noordwijkerhout.. daarna op Belle amy en Sjors.. hahaha daar komen de namen weer boven pfiew is heel lang geleden hoor. Bloos

Leuk he, jaren later kwam ik die pony tegen (emigrant) bij mijn schoolvriendin, haar vader had die gekocht voor hun... heel leuk.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:30

begon op een manege, dus dat wisselde. Meestal zat ik op Joost, een merrie van 1.65

Maar heb er maar 3 maanden gereden. Nog voor dat ik op de manege begon verzorgde ik shetlanders, daar hobelde ik wel eens op rond...

Toen ik een paar maanden "reed" begon ik met 2 arabieren te verzorgen, 2 geweldige D-pony's. Merrie van 15 die zz gelopen had/heeft, en haar 6 jarige zoon die M2 liep...
Daar heb ik veel geleerd! Die merrie had alle knopjes er op zitten, en ik reed nog geen 5 maanden of ik ging al met wissels door de bak Haha!
Naar een paar maanden gestopt *ruin werd verkocht, en dat was l*llig verlopen*

Echt leren rijden *alsof ik het nu kan Knipoog * heb ik op mijn Tos. Ik reed toen 10 maanden en had ineens een eigen pony.
En die was niet zo braaf Haha!
Maar dan leer je wel veel Knipoog

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 16:44

Ik heb leren rijden op Manege Kraay in Nijkerkerveen.
De eerste les moest ik op Veronica..bijna niemand vondt haar leuk omdat ze niet zo snel was,maar ik vondt d'r wel leuk het was echt een schatje!
Het eerste paard waarop ik gereden heb op de manege was Bassie.
Ik vondt het echt heel leuk om op Bassie te rijden,toen ik de week erna vroeg of ik weer op Bassie mocht kreeg ik te horen dat hij dood was!
Hij is gestorven aan een hartaanval! echt zo zielig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 22:13

Carola, door mijn opa persoonlijk uit Engeland gehaald toen mijn moeder zwanger was.
Tjonge, wat heb ik daar onwijs veel naast gelegen Haha!
Maar heb er wel van leren rijden..........

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:16

Mijn eerst 6 dressuurlessen waren op Pinto, 'n bonte pony (check 't profiel van Steeffie Haha!). Daarna ben ik western gaan rijden en zat ik in 't begin voornamelijk op Twistette (staat nu op de Kalverhoek) Lachen

citalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:56

ehm ff denken volgens mij was dat op roos een hele lieve shetlander. zonder zadel en hoofdstel Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:02

Liquorice een zwarte appaloossa pony met witte stippen. Bij Tall Oaks Farm in Howell New Jersey. Ik was toen 8 jaar oud...... en idd ik heb bij die zelfde manege een jaar gewerkt 10 jaar later en toen was hij er nog.... Ondertussen is hij wel dood hoor........

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:08

Een pony die Linda heette was de eerste pony waar ik zelfstandig op reed. Ze was van een collega van mijn vader, waar we een keertje gingen kijken. Sindsdien was ik verslaafd! Haha!

Ik kan me nog herrinneren dat ik die pony in draf kreeg en dat ik helemaal verbaasd was en naar mijn ouders gilde: "Papa, mama, dit paard ( was volgens mij een new forrest ofzo *LOL* ) kan ook harder!! Leuk he?"

Ik heb aardig wat keren op d'r gereden, daarna ben ik op de manege in de buurt gaan rijden.. Haha!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:13

Ik heb leren rijden bij manege Elvira in Haarlem (parkwijk)
mijn eerste les was op een schimmel genaamd Anja ik was
meteen helemaal weg van haar.
De tweede les wilde ik graag weer op haar rijden maar
helaas was ze afgemaakt, tranen met tuiten heb ik gehuild
toen ik thuis kwam.

De tweede les heb ik dus op Nancy gereden ook een schimmel.
Later werd Beauty mijn lievelingspony. Een heel leuk welshje
in een valk kleurtje met zwarte manen en staart Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:13

Gemmie, pony van Manege Bruin in Den Helder.
Een schimmeltje van ong. 1.28 hoog die nu nog steeds leeft.
Echt een cute ponytje.
Ze is al aardig op leeftijd ik denk ong 34 jaar ofzo.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:15

Punky!!! Een gezellige fjord.
De eerste les leerde iedereen aan de longe op en neer gaan in draf op deze dikke goedzak... Ik reed mijn eerste volledige les ook op hem.

Mijn eerste galoples was op Beauty, die aan de longe de kindjes leerde galopperen zoals Punky de kindjes leerde draven.

Het was zo'n vijfdagen cursus in een manège in Zuienkerke, tegen Brugge waar wij steeds op vakantie gingen voor enkele weken. Daar heb ik de basis geleerd.

max_gekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:01

Mijn eerste les was op Fiona, een connermare pony. Ze was isabel kleurig en volgens mij was zijn toen een jaar of 23.

max_gekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:02

sorry Connemara

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:30

Yaar schreef:
Echt een cute ponytje.

Jaaaa, Gemmie Lachen ik denk niet dat die ooit nog mee gaat lopen. Het wordt tijd voor haar pensioen.

Ik heb dus ook toen ik manegeles kreeg veel op Gemmie gereden, en haar vriendinnetje Manta, ook een klein wit ponietje.

Daisy was mijn eerste lievelingspony op de manege, dat was een zwart heel iel ponietje, Daisy ging dood en toen werd Tiffany mijn lievelingspony, toen ging Tiffany dood en werd Lady mijn lievelingspony, en Lady leeft nu nog steeds.

Toen ik een jaar of 13 was ben ik een pony gaan huren voor 7 dagen per week, dit was Shadow, een koffievos ruin van 1.47. Deze pony was niet echt geschikt voor kinderen, wel braaf zolang je in de bak bleef en een hoofdstel om had.

Daarna kwam Flair, ik heb eerst een aantal jaar samengedaan met een vriendin, en nu heb ik haar sinds een jaar of 2 alleen.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:15

Kato,
echt een super klein schimmeltje

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:58

Elza, een lief schimmeltje, was dacht ik 13 jaar. Ik heb niet echt lang op die manege gereden, was nogal ver fietsen terwijl er een andere manege binnen 5 min. van m'n huis stond, dus na 20 lessen ben ik ergens anders gaan rijden. De eerste paar lessen reed ik steeds op anderen, toen een aantal keer achter elkaar op Elza en toen vond ik haar zo leuk dat ik elke week vroeg of ik op Elza mocht (en dat mocht nog ook Schijnheilig ).
Verder heb ik van Renza ook heel veel geleerd Lovers .

yourangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:44

Haha! Wanda....een zwarte welsh (volgens mij). We gingen met z'n drieën (drie meiden van de camping) op paardrijles. M'n eerste les was met een spijkerbroek en gele kaplaarsjes Schijnheilig schattig he.... Tong uitsteken
Het was hartstikke leuk, maar ik was wel altijd bang om in de stal te gaan om op te zadelen, ik werd elke keer misselijk als ik dat moest doen... 1x zo erg dat ik maar naar huis ben gegaan! ahhhhh

Frederieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:46

ik heb leren rijden op Markies, echt z'n super braaf manege paard, hij is een paar jaar later verkocht, kweet niet meer waarom , is al 7 jaar geleden. Maar ik weet wel nog dat ik daarna ook veel op z'n broer Kiesmar heb gereden, jaja waar is die leuke tijd gebleven Scheve mond . niet dat het ik nu niet leuk heb hoor Knipoog Haha! .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:01

Ik zat het allereerst op Boefje, de pony van mijn neef (toen was ik echt nog heel klein) en dat vondt ik altijd geweldig en toen ik 7 was mocht ik eindelijk op les bij de manege in Eelde, mijn eerste lessen waren op Juultje (daarvan staat een foto in het profiel van Maaike (bloemkooltje)) en na die eerste lessen ben ik op Sonja gaan rijden waar ik de eerste paar jaar bijna alleen maar op heb gereden (ik ben druk bezig met het opnieuw maken van mijn profiel, dan komen er ook foto's van haar in Haha!)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:30

Ik heb leren rijden op Tara. Een half arabiertje van 3 jaar.Zonder zadel en hoofdstel. als ik er nu over nadenk.....ik geloof neit dat ik dat een 2e keer zou doen.
Maar goed, ik heb een hoop van haar geleerd.
Ik heb alleen geen idee waar ze nu is. Wel jammer. Het was ook geen manege pony, maar van een handelaar. Het is nu zo'n 8 jaar geleden, maar ik vraag me nog wel eens af waar ze nu zou kunnen zijn.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:32

Ik heb mijn eerste paar lessen op de manege pony I tasha gehad. Ze had L gelopen en was in de les echt heel erg braaf, alleen had ze wel zadel en singel dwang.
Toen ze naar zeggen al vier jaar lang 29 was (vanaf dat ik kwam rijden werd er al gezegd dat ze 29 was en wie weet hoe lang ze dat daarvoo rook al zeiden) werd ze verkocht aan een handelaar, die haar in heeft laten slapen. Ze was ook wel heel erg oud, was alleen nog maar een paar botjes op vier lange stelten, echt sneu was dat.

I Tasha ik zal je nooit vergeten!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:14

Luna.......Haha!

Ik had daarvoor 1 keertje op een paard gezeten,niet meer....Tong uitsteken

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:27

Puk en ze was heel sweet. Ik won me 1e wedstrijd ook met haar!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:39

flair"]
[quote="Yaar schreef:
Echt een cute ponytje.

Jaaaa, Gemmie Lachen ik denk niet dat die ooit nog mee gaat lopen. Het wordt tijd voor haar pensioen.

Ik heb dus ook toen ik manegeles kreeg veel op Gemmie gereden, en haar vriendinnetje Manta, ook een klein wit ponietje.
[/quote]

Owh ja Manta vond ik zo lief Lovers
Maar die is er niet meer ...
En Gem loopt toch alleen nog maar in die kleine halfsuurslesjes van beginnertjes?

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:47

Mijn eerste manege les zat ik op Smokey. En klein wit ponytje die geen plezier in zijn werk had. We gingen meteen de eerste les naar buiten (ja, was een hele goede manege) en die pony stap in een konijnen hol, en valt. Lekker begin he? Veredr heb ik elke week op een andere pony gereden, en naar een half jaar naar een andere manege en daar weer steeds op andere pony's, dus je kan niet echt zeggen dat ik op een bepaalde pony heb leren rijden.