sflj schreef:weetergeen schreef:
Maar ben het er mee eens hoor, paarden worden ook te veel als mens gezien. Overal schieten NH en allerlei andere miepjes de grond uit.
Volgens mij maakt Kim alleen maar vergelijkingen tussen het paard en haarzelf, de mens. Dus hoezo 'paarden worden teveel als mens gezien?'
Een paard ís geen mens en heeft nergens zelf voor gekozen. Een paard heeft een aantal (niet zoveel) natuurlijke / basisbehoeften en kan daar zelf niet voor zorgen omdat ze door mensen gehouden worden. En dus hebben die mensen de plicht / verantwoordelijkheid dat te doen.
ik zeg slechts dat het leven van een doorsnee paard zo slecht nog niet is, en dat het vergelijken met menselijke behoeftes anders ligt.......
ik trek het dus in het negatieve door naar de mens............. wij hebben het ook wel eens slecht, waarom een paard niet........
) natuurlijke / basisbehoeften en kan daar zelf niet voor zorgen omdat ze door mensen gehouden worden. En dus hebben die mensen de plicht / verantwoordelijkheid dat te doen.
Ik ken meer ruinen/merries die voor jan l*l in de wei rond banjeren dat hengsten..