paarden weg doen vanwege financiele problemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:14

jesito schreef:
Ze hadden 45000 euro schuld, 4800 euro inkomen per maand en twee paardjes

ik heb de aflevering niet gezien.....maar een inkomen van 4800 euro per maand is niet weinig hoor....of ben ik nu gek?
wij doen het hier van 2000 euro per maand....met 6 honden en twee paarden en een pony....en we eten normaal .

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:14

HubbaBubba schreef:
Lagency schreef:
Ik heb het ook gezien.
Vreselijk het moment van afscheid.Dat gehinnik ;(
Maar om het zover te laten komen dat je je paarden moet weg doen om, door goed te doen aan de buitenwereld terwijl je tot je nek in de shulden zit dan vindt ik het ook wel haar eigen schuld.

Dat vind ik wel erg grof!!
Tuurlijk is het niet handig wat ze gedaan hebben, maar een schuld komt beetje bij beetje en het is niet plotsklaps zo'n bedrag!
Ze heeft echt niet voor d'r lol dit zo hoog laten komen, maar denk (gelukkig geen ervaring mee) dat je, als het al zover is, door de bomen het bos niet meer ziet.

Dieren (welke dan ook) wegdoen is zo ontzettend moeilijk, omdat je van jezelf vind dat je je dier het beste verzorgen kunt en omdat je denkt dat niemand ooit zo'n goede band met je dier krijgt als jijzelf.
Maar even met beide benen op de grond.... een dier kan zich (9 van de 10x) prima aanpassen aan een ander baasje en dus JA, ik zou als ik zo diep in de SH*T zit zeker mijn dieren wegdoen, omdat ze het op dat moment beter hebben dan bij mij.
Want de kosten gaan inderdaad gewoon door, je kunt ze niet even op stand by zetten ;)

Ben overigens wel heel erg benieuwd of iemand van bokt 1 van deze paardjes nu heeft?!?!
Heb het namelijk ook niet op m'n gemak bekeken, de tranen drukte zich een weg naar buiten, maar een paar keer slikken deed wonderen... :+

Uuh ja het is misschien wel grof.
Maar hun leefde voor de buitenwereld.
Alles moest mooi en goed zijn voor de buitenwereld dat niemand zou zien dat ze finaciele problemen zouden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:15

sorry ik dacht dat er twee shetlanders waren, er liepen er twee in de wei en automatisch aangenomen dat ze beiden van haar waren.

YankeeBoy

ik snapte het echt niet hoor, die mensen hebben het zelf zo ver laten komen, dat vond ik echt heel stom. Heel erg voor haar hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ze hadden eerder in moeten grijpen!
Sowieso was dit voor de paarden beter

mysecrets

jesito schreef:
Dat vraag ik me ook af waarom die paarden niet verkocht kunnen worden.

Huh worden die paarden geslacht nu :O

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:16

Waar ging al dat geld dan aan op, als je met 4800 zelfs geen smid kan betalen voor je paard?

Anoniem

Caira schreef:
Ik vond haar opmerking over barbiepaard wel heel apart, alsof ze het paard alleen voor het 'plaatje' had.

Dat zie je misschien niet helemaal goed, maar wel bijna. Ze had vroeger dat witte barbiepaard met zwarte manen en daar heeft ze misschien altijd van gedroomd en was dit paard het antwoord daarop. Maar op zulke emotionele momenten komen de gekste dingen bij je boven hoor, ik vind dat niet zo gek. Ik vond het raarder dat die Elly zei dat dat paard niet kon eten en vervolgens het schimmeltje lekker van het gras stond te kanen :).

wythlove

Het probleem is er blijkbaar met de tijd ingeslopen, verder ken ik de mensen niet persoonlijk en ga ik dus niet zeggen of ze wel of niet met geld kunnen omgaan.

Wel vind ik als je je paard niet optijd de nodige zorgen kan bieden, je er geen moet hebben.

Maar ik zal er niet aan moeten denken dat mijn meisje, voor mijn neus wegrijdt.

efaa

ik kon niet goed opmaken uit het programma of het paard nu iets had volgens mij werd die sandy niet bereden ze had het namelijk steeds over wandelen en knuffelen en die vriendin zei dat ze alleen slachtprijs op zouden brengen

ben ook benieuwd of iemand van bokt ze idd heeft of kent.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:17

BraveSpots schreef:
Waar ging al dat geld dan aan op, als je met 4800 zelfs geen smid kan betalen voor je paard?

Schulden afbetalen? en andere dingen wat luxe betreft. Maar is niet aan ons om over te oordelen toch?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:18

Lagency schreef:
Ja vreselijk ook voor haar dochtertje.
Waar ik me aan stoorde was die onbenutte pedicure paraktijk aan huis >;)
Helemaal laten verbouwen voor een vermogen en het wordt niet eens gebruikt.
Als ze 25 klantjes in de maand zou hebben dan had ze haar paard kunnen houden.

Juist! Tuurlijk is het erg als je paarden weg gaan maar ze had ook iets eerder zelf in kunnen grijpen, inderdaad die aanwezige praktijk benutten of desnoods weet ik veel wat voor r*tbaantje om die 300 per maand bij elkaar te krijgen. Mooi weer spelen naar de buren toe en vakantie-s- waren schijnbaar belangrijker. Al moest ik weet ik veel wat voor werk doen, ik had die 300 per maand echt wel bij elkaar gekregen, kost wat kost. Vind het drama daarom wel erg twee kanten hebben. En sorry hoor, maar zelfs met 3 kinderen was hun bestedingspatroon echt héél erg hoog. Beetje eigen schuld wel in mijn ogen, (hoewel ik het verdriet rondom het vertrek van de paarden heel erg begrijp hoor)

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:18

Eerlijk gezegd snap ik dit programma niet zo. Persoonlijk lig ik er al wakker van als ik een rekening te laat betaal, maar deze mensen (en die in de vorige afleveringen) hebben gewoon structureel op te grote voet geleefd. Een wasdroger leasen? Daar had ik echt nog nooit van gehoord.

En met een inkomen van bijna EUR 5000.-!!!!! per maand. Daar droom ik van. En toch kan ik met mijn gezin (man, kind, 3 honden en 2 paarden) goed rondkomen en hebben ook nog ruimte om te sparen en leuke dingen te doen.

Verder mis ik gewoon een uitleg over wáár dat geld dan aan op gaat?

Dat ze aar paarden weg moest doen was een groot offer, die slappe zak van een vent liep moeilijker te doen over die stomme motor. Maar ik vind wel dat als je je beesten niet meer de zorg kan bieden die ze nodig hebben dat je ze weg moet doen. Voor die dame zat ik wel met een brok in mijn keel. Maar ze hebben het wel over zichzelf afgeroepen.

Een schuld van 45.000.- met een goed inkomen vind ik ongelooflijk.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:20

wythlove schreef:
Schulden afbetalen? en andere dingen wat luxe betreft. Maar is niet aan ons om over te oordelen toch?

Wat denk je dat iedereen hier in dit topic aan het doen is dan :Y) . Mag ook trouwens, anders moet je maar geen programma laten maken over jezelf en het feit dat je je schulden niet kan afbetalen...

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:22

Mensen de 1 vindt een motor ontspanning de ander vindt een paard ontspanning. Ieder zijn ding he?

Ook vind ik dat ze geen uitleg verschuldigd zijn over waar het geld dan wel allemaal niet aan op gaat. Dat de mensen de schijn ophouden naar de buitenwereld, kan ik wel begrijpen, dat noemen ze tegenwoordig schaamte! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:23

Spullen leasen is een manier om iets te hebben wat je eigenlijk niet kunt kopen en waarvoor je uiteindelijk een veel te hoge prijs betaalt.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:23

Lovely schreef:
Caira schreef:
Ik vond haar opmerking over barbiepaard wel heel apart, alsof ze het paard alleen voor het 'plaatje' had.

Dat zie je misschien niet helemaal goed, maar wel bijna. Ze had vroeger dat witte barbiepaard met zwarte manen en daar heeft ze misschien altijd van gedroomd en was dit paard het antwoord daarop. Maar op zulke emotionele momenten komen de gekste dingen bij je boven hoor, ik vind dat niet zo gek.

Ze zei ook dat ze achteraf er wel is aan terug dacht (aan dat barbiepaard) ze zei er ook nog bij: "klinkt misschien gek, maar..."

Hetzelfde heb ik ook meegemaakt namelijk en is dus helemaal niet gek.
Als klein meisje droomde ik altijd van een bruine merrie met 4 witte voeten, een zwarte staart en zwarte manen en een kolletje op d'r hoofd.
Mijn paard had ik een paar jaar toen tot me doordrong WAT voor paard ik had... juist ja een bruine merrie met 4 witte voeten en een (druip) kolletje op d'r toet, dus snap haar volkomen, het valt op z'n plek...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:24

Toen wij net samenwoonde hebben wij het financieel heel moeilijk gehad, doordat ik mijn baan kwijt raakte.
We hadden een auto en twee paardjes maar natuurlijk ook vaste lasten.
We hebben er toen ook voor gestaan om de paardjes te verkopen maar dat was erg zwaar en we hebben het anders aangepakt.
We hebben de auto verkocht en eerlijk is eerlijk, we hebben moeten schrappen op de boodschappen.
Aardappelen kreeg ik van opa, groenten veelal ook of een spot goedkoop potje en goedkoop vlees in grootverpakking of hamburger.
Ook dingen zoals stappen deden we nog maar zelden maar ik kan je vertellen, het was het allemaal waard.
Ik heb mijn paardjes nog en het gaat uitstekend.
Mijn man en ik hebben allebei een goede vaste baan al jaren, maar je moet wel optijd ingrijpen en dingen in durven leveren.
We hebben echt een paar jaar geen auto meer gehad en zijn begonnen met een klein fiat pandatje.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:24

wythlove schreef:
Mensen de 1 vindt een motor ontspanning de ander vindt een paard ontspanning. Ieder zijn ding he?

Ook vind ik dat ze geen uitleg verschuldigd zijn over waar het geld dan wel allemaal niet aan op gaat. Dat de mensen de schijn ophouden naar de buitenwereld, kan ik wel begrijpen, dat noemen ze tegenwoordig schaamte! 8-)

Pffrt, onzin. Als je drie kinderen en twee paarden kan nemen, moet je maar zo volwassen zijn om je schaamte opzij te zetten...

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:25

Ben ik niet met je eens, maar dat mag neem ik aan :o

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:25

Hoe komt een mens er trouwens in godesnaam op om een wasdroger te leasen?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:26

wythlove schreef:
Ben ik niet met je eens, maar dat mag neem ik aan :o

Ja, hoewel het niet verboden is om argumenten te gebruiken ;) .

wythlove

Iets willen hebben, wat je niet kunt kopen?

geerke

niet vergeten dat er achter die 45.000 schuld ook verhalen zitten....mensen die maar wachten op hun geld....er is meer leed dan alleen maar die mensen die je op de t.v ziet......die hebben er toch zelf voor gezorgt dat ze schulden hebben?

Iedere keer dat ik z'on uitzending zie val ik bijna van mijn stoel van verbazing.....wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven lijkt mij

En dat er nu paarden in het spel zijn is natuurlijk extra zuur....

Caira

Re: paarden weg doen vanwege financiele problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:27

Vorige week ook, tv geleased, wasdroger, koelkast. Pfff ongelovelijk.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:28

Misschien omdat ik de aflevering zelf niet heb gezien, maar ik kan echt totaal geen medelijden opbrengen met die mensen dat ze hun paarden moesten wegdoen, als zeker niet als je geen smid laat komen omdat je een wasdroger moet afbetalen...

Als je je droompaard wilt houden moet je tenminste iets of wat met geld kunnen omgaan lijkt me.