Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MDJ schreef:Moeten de veulens dan maar los rondrennen?
En het waren helemaaaaal geen strakke touwen, gewoon losjes en de meeste hingen echt halverwege de hals, dus ja ik vind wel degelijk dat je je verhaal heeel erg opblaast.. er waren misschien van de 15 veulens daar (meer waren er écht niet.) 5 die zo vast stonden..

randie schreef:Ik ben vroeger eens naar een veemarkt geweest in de brabanthallen, stond ik een shet te aaien. Alleen was hij ijskoud, had zich opgehangen...Verder staan er leuke paarden tussen en minder leuke gevallen. Ik denk als je flink verstand er van hebt dat jebest met iets leuks kan thuis komen. En over de toestand..sommige dingen kunnen inderdaad niet door de beugel maar als je kijkt hoe sommige dieren aangeboden worden op sites, is precies hetzelfde. Alleen het probleem verplaatst.
Dorienn schreef:MDJ schreef:Moeten de veulens dan maar los rondrennen?
En het waren helemaaaaal geen strakke touwen, gewoon losjes en de meeste hingen echt halverwege de hals, dus ja ik vind wel degelijk dat je je verhaal heeel erg opblaast.. er waren misschien van de 15 veulens daar (meer waren er écht niet.) 5 die zo vast stonden..
Ik ben een aantal weken terug naar de paardenmarkt in blanden geweest.
Ik heb er 1 pony gezien dat er écht slecht aan toe was, de rest wat magertjes of slecht bekapt...
Maar de meeste veulentjes (van een paar maand) liepen daar los rond hoor. Die bleven dicht bij de moeder.

caroline89 schreef:Dat touw is best zacht als je het in de hand hebt hoor, het lijkt wat stug etc. maar dat is het niet.
En hoe moet je het veulentje anders bij de moeder houden?
Het valt allemaal nog wel mee, anders zou die AID en de dierenbescherming er wel wat van hebben gezegd. Die zijn namelijk altijd op zo'n grote paardenmarkt aanwezig.