Hebben jullie een doel met paardrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:57

Heel saai, maar ik wil gewoon beter en netter leren rijden. M'n houding / zit / beenligging moet in ieder geval stukken beter. De basis dus. Natuurlijk heb ik mijn manegelessen en daarnaast hoop ik met en van mijn bijrijdpaard veel te gaan leren. Mijn 'doel' is voorlopig om een goede L1/2-proef te kunnen rijden.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:00

Heel goed van je Jot, zo'n uitdaging! Ben er zelf dagelijks ook mee bezig en het kan natuurlijk altijd beter!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:13

Mijn doel is om ooit op me eigen paard(hengst) te mogen starten en dan hoop ik te kunnen bewijzen dat hij minstens een M proef kan lopen(tegen die tijd).
Aangezien het een draver is denk men dat hij nooit verder komt dan de L. Maar de laatste tijd krijgt ie al een steeds betere 3-takts galop en dat was het moeilijkste punt.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:15

Mijn doel was om met mijn arabier in het M te starten. Das gelukt, erg veel verder dan nu komen we denk ik niet. Misschien dat we het M2 nog halen maar dan houd het op.

Mijn doel is nu lekker genieten van mijn alround arabier. Lekker dresuren, endurance en mennen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:39

Ik wil verder in dressuur in ieder geval (Z), maar het belangrijkst vind ik en dat geeft het ook voor de meeste voldoening dat ik merk dat ik in de training verder kom. Dus als ik van het paard afkom na 3 kwartier en dat hij heerlijk los door zijn lijf is, op mijn hulpen gelijk reageerd, dus goed vertrekt en op een kleine ophouding weer verzameld en dat je hem onder je voelt swingen.
Daar kan ik echt helemaal lyrisch van worden en krijg dan ook de neiging om aan iedereen te vertellen hoe fijn mijn paard is..enz enz

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:37

Mijn doel is in het Z dressuur geraken.
Ik moet zelfs nog starten in de B (ik rijd niet eens wedstrijden, NOG niet Haha! ), dus nog een zeer lange weg te gaan...
Maar ik heb tijd!

En natuurlijk ook het gevoel hebben dat ik elke dag,
al is het maar een heel klein beetje, vooruit ga.
En dat ik een mooie opbouwende band met mijn paard heb.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 16:59

Leren rijden op een dameszadel en daar een mooi showtje mee maken! Haha! En stiekem toch ook nog eens Z worden, maar plezier gaat boven alles! Als ik of mijn paard ergens niets in ziet, dan gebeurt het ook niet. Het plezier van mijn paard in de oefening heb ik hoog op mijn lijstje staan, want als ze er niets aan vinden dan leren ze het toch minder snel dan wanneer ze er plezier in hebben *LOL*

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:13

Mijn doel is om vertrouwen tussen mij en mijn paard te krijgen. Ik ben nu bezig met NH om dat vertrouwen op te bouwen, maar door tijdgebrek gaat het nog niet helemaal zoals ik wil Boos! Wel merk ik al als ik met NH bezig ben dat het paard beter naar mij luistert en op mij vertrouwt als hij langs 'enge' dingen moet. Ik hoop dat ik straks wat meer tijd heb, waardoor ik dit vertrouwen kan vergroten!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 19:52

Mijn eerste doel is plezier voor ruiter en paard, daarbij is mijn doel om beter te gaan rijden en dus ook vooruit te komen. Laatst onze eerste onderlinge wedstrijd gereden bij de rijvereniging, en ik heb daar ook elke week les nu... Andrew is niet helemaal gezond, dus pas ik mijn doelen aan, aan hoe het met hem gaat.
Ik zou wel graag met een gezond, vrolijk pittig paard wedstrijden rijden en hopelijk ooit netjes in de Z rondrijden met winstpunten...
Eerst moet ik me redden met Andrew, en we blijven oefenen (en wedstrijden rijden nu dus) en lekker buitenrijden zolang als hij het vol kan houden.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 20:11

Mijn doelen zijn verschillend. Eigenlijk heb ik mijn doel al bereikt. Ik wilde bewijzen dat mijn paard weer gezond was en wedstrijden kon lopen terwijl iedereen hem al afgeschreven had bij de slager. En gisteren hebben we dus onze eerste wedstrijd na zijn ziekte afgesloten met een winstpuntje *LOL* . Ik moest gewoon janken toen we het terrein opreden en de man van de kaartjes mij succes wenste met de wedstrijd. We waren er toch maar mooi weer na alle ellende! Pling
En een paar andere doelen zijn: Jumper net zo mooi te kunnen laten lopen als mijn instructeur (dan kan ie zelfs passage Haha! )
en het uitrijden van een L cross aankomend jaar.
En verder is mijn belangrijkste doel om Jumper heel gezond hier oud te laten worden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:51

Doel ruiterster: Of Z dress, Z spr, Z sgw met 1 paard (tot 2 keer toe op 2 wp's in de M2 gelukt Verdrietig ) Of het derde paard vanaf L naar de Z rijden in SGW. Wat nog zeker een paar jaar gaat duren
En western wil ik op de NK vrij hoog gaan scoren.

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:57

Ik ging paardrijden voor m'n plezier, maar ondertussen is het uitgegroeid tot m'n grootste tijdverdrijf. Ik heb 2 paarden waar ik mee train en met Kalisto hoop ik absoluut hoog te komen in zowel springen als dressuur.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:02

Mijn doel is een fatsoenlijke B proef kunnen rijden. Voor mij een uitdaging ( ik rij net anderhalf jaar) maar zeker ook voor Gamble die niet echt soepel in elkaar zit.
We komen steeds verder alleen de volte in de rechter galop wil nog niet lukken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:06

ik had als doel ook zo ongeveer ooit een leuke proef te kunnen rijden, toch wel L2/M1. Waarschijnlijk moet ik die dromen echter opzij zetten, omdat Mirage niet helemaal jofel is, en ik geloof niet ik het over m'n hart kan verkijgen om d'r weg te doen en er een ander voor in de plaats te kopen. Dus aanpassing van ambities dan maar..........
Dan is mijn doel: samen veel plezier hebben!!!!!!!