Een pony beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamarmaxisam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:38

Axel_Valerie schreef:
Bijna goed hur...

Het is als er te weinig bloed naar de hoeven gevoerd kan worden dan sterven er dus cellen af en krijg je oedeem (net als bij mensen waarbij iets afgeknelt wordt).
Hierdoor kan de hoefwand van het hoefbeen los raken en dit doet heel veel pijn bij een paard.
Verder kan een oorzaak zijn dat ze te veel vet eten vanuit gras. Maar dat komt dan door de suikers die in gras zitten en een stofje vrijmaken in het lichaam die de bloedbaan verstopt. Dit is niet omdat een pony dan te dik wordt..

ooh ok thx

tamarmaxisam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:40

nee want, ze rent ook weer in de wei ze gaat niet telkens liggen en als ik bij de wei/stal kom dan komt ze ook naar me toe en Als ze de hele tijd gallopeert dan is het toch wel over???

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:09

Ambrasoft schreef:
Wat kunnen sommige mensen toch zeiken; Laat haar lekker gaan, als er begeleiding bij is dan kan het geen kwaad.

Natuurlijk kan er wel wat gebeuren of zo, maar als er toch mensen met ervaring bij zijn kan er niet veel gebeuren. Er kan natuurlijk altijd wat mis gaan. Maar met levende dieren werken is tenslotte gewoon een risico, en dan vooral met paarden.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:11

Nee dat ze kan rennen en staan endergelijke betekent niet dat het over is. Hiervoor zou ik het ZEKER laten nakijken door een DA.. De pijn is er namelijk niet altijd continu. NIET ZOMAAR EROP GAAN!!

edit: pony's laten ook niet altijd pijn zien, soms willen ze zich namelijk sterk houden voor hun baas. Daarom kunnen wij niet bepalen of de pony nog pijn heeft of niet.

Purky

Re: Een pony beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:21

Ik zou gewoon nog eventjes wachten totdat het volledig genezen is. Fijn voor je paard, en later profiteer jij er alleen nog maar meer van. Zou sowieso hulp vragen - als er iets fout gaat tijdens het beleren heb je er misschien later geen plezier meer van.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:32

uhh.. Sorry hoor maar nieuwschierig als ik ben heb ik even in je profiel gekeken (Topicplaatster).. Daar staat R.I.P Maxi?
De pony in kwestie is toch Maxi?

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:39

Ik hoor aparte dingen maar zorg in ieder geval voor goede begeleiding zodat het nooit ten koste van je pony gaat als jij per ongeluk iets fout doet!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:40

Tris_Amo schreef:
uhh.. Sorry hoor maar nieuwschierig als ik ben heb ik even in je profiel gekeken (Topicplaatster).. Daar staat R.I.P Maxi?

Uhhh zou wel raar zijn dan ja!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:41

MLEENESS schreef:
Ik hoor aparte dingen maar zorg in ieder geval voor goede begeleiding zodat het nooit ten koste van je pony gaat als jij per ongeluk iets fout doet!

Ik vind dit ook een heel apart topic :P

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:46

Tris_Amo schreef:

miss is het hoefbeen dan toch gekantelt en heeft ze de pony moeten laten inslapen :z

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:56

Dat zit er inderdaad dik in.. Aangezien ze niet helemaal wist wat er aan de hand was en dat alsie ging staan dat het dan weer goed was..

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:59

Of ze heeft haar nieuwe pony naar haar oude vernoemd. :)*

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:06

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om het ontopic te houden. Voor dit soort vragen kunnen jullie beter de TS een Pbtje sturen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:15

Okee gaan we doen!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:32

Ja, en in een ander topic zei ze dat die Maxi erbij gekocht is i.p.v. dat ze het veulen is van die Tamar.

Maar daar gaat het in dit topic niet om, ik denk dat je sowieso onder goede begeleiding bezig moet gaan, en eerst afwachten of de hoefbevangenheid echt weg is (DA vragen). En zorg idd dat je niks fout doet, wat ten koste van je pony gaat, want dat zou zonde zijn.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:41

Ik denk dat ik het zelf anders doe. Ik ga paard aan de longe leren lopen, maak het zadelmak en breng het daarna naar een proffsionele stal omdat ik mijn paard niet wil verkloten... Ik heb mijn eigen pony toendertijd wel zelf ingereden, maar dit met mijn paard niet van plan. Ik wil gewoon dat het in 1x goed gebeurd en scheelt mij ook de nodige risico's...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:30

De Pony is overleden mensen!

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:52

O jeej.. Nou sorry voor mijn domme opmerking dan TP'er!
Sterkte ermee.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:53

Axel_Valerie schreef:
De Pony is overleden mensen!

Daarom een slotje op dit topic.