waarom zijn dekje zo duur geworden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:39

Ach ik vind het ook erg leuk, er is een markt voor dus zullen de prijzen stijgen..
Ankypads vond ik in het verleden ook erg lastig, maar dat kwam dus doordat mn zadel niet paste

Mijn hkm dekje heeft trouwens ook een fleece onderkant, is mede hierdoor ook niet mijn favoriet maar ik gebruik hem toch bijna nooit (champagne kleurig dus echt alleen voor speciale dingen anders is de kleur in no time verpest)

supertammy schreef:
Met dat dikke dekje lag mijn zadel weer gewoon lekker.

Dus je zadel ligt eigenlijk gewoon helemaal niet goed of wat?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:44

Babel schreef:
Dat ben ik toch niet met je eens crossmonster. Mijn paard zweet onder een dun dekje net zo en schuurplekken heb ik nog nooit gezien, van geen enkel dekje. En ja het is wel duur, maar het wordt er voor betaalt en dus vragen ze het er voor. Ik heb zelf ook veel van die "syntetische rommel" maar let wel goed op aanbiedingen en actie's om ze wat goedkoper te krijgen.

Daarbij vind ik bijvoorbeeld de Anky en de Eurostar dekjes ook zeker de prijs waard. Die dingen kun je 100 x wassen en ze zien er nog super uit. Het oog wil ook wat ;) Mijne wel in ieder geval.

nou mijn paard heeft van die scapa dekjes een flike schuurplek gehad. kun je zelf ook wel voelen
die syntetische rommel als je er overheen wrijft branden je handen al.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:45

Het duurste dekje wat ik heb, is 80 euro nieuw.
Een HAF dekje. (Ademend, onder de kraan afspoelbaar en nog meer van die blabla)
Ideaal dekje. Begint nu na zo'n 5 jaar wel te slijten :P

verder gebruik ik meestal dekjes van Harry's Horse. (De iets dikkere)
Betaalbaar en liggen goed, blijven hoe ik ze gebruik ook lang mooi.
Sommige heb ik al een jaar of 2 á 3 en zijn nog steeds mooi.

Die Scapa dekjes vind ik echt niet normaal meer, die prijs.
Je kan mij niet vertellen dat die dekjes zo veel beter zijn, dat ze zo onbetaalbaar moeten zijn.

Ik vind wel dat de dekjes erg duur zijn geworden.
Vroeger kocht je voor 15 tot 20 gulden een mooi dekje, dat red je in de euro's niet eens meer.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:46

Ik koop merkloze voor 10 euro. ik heb ze nu ong 5 jaar en ze zijn bijlange niet kapot. Ik zie niets in merkdekjes, ik spaar mijn geld liever. Voor mijn paard met hoge schoft heb ik een dek gekocht van fouganza, en die ligt super.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:49

ik koop nooit zulke hele dure dekjes, ik kijk eerst naar de kleur en dan kijk ik hoe duur ze zijn en als ze duurder dan 30 euro koop ik hem niet want je kan ook hele mooie dekjes kopen voor 20 euro ;)

Anoniem

Re: waarom zijn dekje zo duur geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:52

Vind het eig ook belachelijk.. Maar ik moet zeggen duurdere dekjes vind ik wel altijd een stuk mooier dan een dekje van 20 euro bijv. Maar dat is mijn mening. Meestal koop ik mijn dekjes in de uitverkoop ofzo... :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:04

Verplaatst van HAR naar PP.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:08

heb tot nu toe alleen maar dekjes van rond de 25 euro!
tenzij ik eens gek doe is die misschien rond de 40 euro maar duurder echt niet!
het fijnste dekje is overigens 15 euro dus dat zegt ook niks!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:23

Ik vind de hele dure dekjes absoluut mooi, maar no way dat ik 60 euro neer ga leggen voor een DEKJE. Echt niet. Daar heb ik ook twee uur les voor..nou, dan weet ik wel wat ik liever heb.

Voor mij is 30 euro de max - en dat zou ik dan alleen betalen voor dekjes die zwaar in de uitverkoop zijn (dus die van 50 euro +).

Zelfs als de kwaliteit wel iets beter is; dan nog heb ik lievere goedkopere dekjes, kan me namelijk niet voorstellen dat je daarmee duurder uit bent. Zeker niet omdat ik toch wel een beetje van setjes hou, dus nieuwe dekjes komen er zo af en toe toch wel.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:32

Sommige dekjes vind ik ook belachelijk duur hoor.
80 euro voor een Eskadron dekje heb ik wel eens gezien.

Ik koop zelf altijd Eurostar dekjes, maar niet om 'stoer' te doen ofzo... vind ze gewoon heel mooi.
Vond het eerst wel zonde van het geld, maar nu niet meer.

'Vroegah' kocht ik altijd Harry's Horse dekjes, al worden die ook steeds duurder lijkt het wel.
Ik snap ook niet waarom ze zo duur zijn hoor, ES heeft dan dat Simileather of iets dergelijks maar volgens mij heeft Lamicell ook zulke dekjes en die zijn lang niet zo duur...

Maar dat is toch eigenlijk ook met kleding? Waarom is Pikeur zo duur?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:32

Ja het is idd super duur, Vandaar dat ik vandaag m'n slag geslagen heb
2 voor 10 euro.. Harry Horse (Dat staat erop, Maar ikbetwijfel of het wel echt is ), Dus 'K moet nog zien of ze wel zo goed zijn, Maar zeg nou zelf
2 voor 10 euro, en dan ook nog keus hebben (Uit kleuren, Geen printjes)
Dat vind ik toch echt wel goedkoop :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:06

Oja, dat klopt, mijn duurste dekje is ook een HAF. De enige waarvoor ik de volle mep heb betaald zonder dat ie in de uitverkoop was :j
Vooral omdat mijn pony vrij scheef was op dat moment en het zadel dus niet goed lag. Met de inlages in de HAF was dat op te lossen. Bovendien zijn het gewoon heerlijke dekjes.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:04

Hahah ja het is erg, ik ben voor klanten altijd op zoek naar leuke en vooral betaalbare dekjes. En als ik dan ga kijken naar wat ik zélf in mijn kast heb liggen: 2 scapa, 2 br event (nog 1 onderweg), één HV Polo, een ook niet goedkoop Looney Tunes dekje, en nog eenzelfde Winnie de Pooh dekje onderweg.
Voor de shop is de grens van betaalbaar bij mij toch zo ongeveer 25 euro voor een dekje, en mijn eigen exemplaren beginnen pas rond dat bedrag....conclusie: ik weet prima dat je ook uitstekende betaalbare dekjes hebt, maar loop zelf net zo hard mee met de dure (en mooie := ) merkdingen :o :+

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:16

Jester_ schreef:
Succubi schreef:
En die Anky pads... Aan het eind van de rit ligt het als een verfrommeld maandverbandje onder het zadel!
Als ik aan het rijden ben wil ik mij daarop concentreren en niet steeds af moeten stappen om het dekje weer goed te leggen.

Dan doe je iets echt niet helemaal goed.

Mijne liggen nog strak onder het zadel ná het rijden

Nou, na bijna 20 jaar paardrijd en zadel ervaring denk ik wel dat ik ongeveer weet hoe een dekje op een rug van het paard hoort te liggen en onder het zadel :=.
Ik heb het van meerdere mensen gehoord van de Anky dekjes dus ik ben niet de enige die dit probleem heeft ;).
Het kan aan de vorm van het paard of aan het zadel liggen maar het lag als het paard stilstond erg mooi maar na een half uurtje (niet eens intensief!) rijden verfrommeld en praktisch achter het zadel :=.
Maar goed, ik heb wel meerdere slechte ervaringen gehoord over (best prijzige) Anky spulletjes :).

Zelf heb ik altijd wel goede ervaringen met Harry's Horse dekjes en spullen. Dat vind ik wel een merk dat een redelijke prijs, kwaliteit verhouding heeft :)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:11

Ik was al tijden steeds aan het kijken naar een dekje van eurostar. Maar ik vind 55 of 60 euro voor 1 dekje gewoon echt overdreven. Nu heb ik hem ondertussen toch, maar wel toen ie 50% korting was :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:15

Ik doe het al jaaaaaaaaaaaren met dekjes van nog geen €20. En ze zijn super! Mijn duurste dekje is €35.

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:02

ik vind het zelf heel erg leuk om dekjes te kopen en te spotten , maar ik vind idd dat ze heeel erg duur zijn geworden , daarom haal ik nu gewoon mooie lappen stof bij een winkeltje en als ik een oud dekje zat ben , maak ik daar gewoon een hele leuke nieuwe van !

maar ik ben het wel met je eens, en als je echt leuke nieuwe dekjes zoekt voor een lage prijs , is Apple Jack misschien een idee, of Ria nieuwedijk , dit in Beijnsdorp ( vlak bij zwaanshoek en hoofddorp ) als je er in de buurt woont , is het leuk om even te spotten !

groetjes

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:09

Ik laat andere mensen hun geld uitgeven aan die dure spullen en koop die spullen van hun over als het niet meer 'in' is, voor de helft of minder. :Y)

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:17

Over het algemeen heb ik allemaal dekjes van scapa en eurostar.
Heb deze niet voor de volle mep gekocht maar in een aanbieding of tweedehands. Mijn max voor een dekje ligt op 40 euro.
Harry horse ben ik geen fan van, heb er dan ook niets van.
Mijn paard past ook niets van dat merk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:36

Ik heb idd al veelvuldig gehoort dat mensen niet tevreden zijn met de Anky dekjes.
Ik heb ze zelf niet, want ik ben geen dief van mijn iegen portemonee :+
Merk maakt me niet zoveel uit, maar het uiterste wat ik voor een dekje betaal is 25 euro.
Ik vind trouwens alles wat paard gerelateerd is tegenwoordig erg duur hoor.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:40

Grappig dat iedereen zo zijn eigen merk(en) heeft :).
Bij mij absoluut géén Anky maar ik ben wel fan van Harry Horse.
Dat ligt bij mijn paard altijd goed en ik vind de prijs kwaliteit goed.
Maar bij een ander kan het weer helemaal voor geen meter liggen :).

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:25

ik heb van allerlei verschillende merken dekjes. kijk vaak beetje wat er in de aanbieding is en wat ik mooi vind. merk maakt mij echt niets uit als het maar goed ligt, ik koop tegenwoordig wel meer van die dikkere dekjes als van die dunne maar rijd met allebei even fijn. ik heb zown anky nepperd van harrys horse is die volges mijn ligt prima en is stukken goedkoper dan anky. heb een hele tijd geleden zon zadelvormig van echt schapen of lams wol ofzow gekocht, die was wel duur, maar hij ligt echt super!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:27

Ik koop nooit dure dekjes, zonde van het geld. De duurtste is denk ik 25 euro geweest. Maar ik koop alle dekjes nu in de aanbieding: maakt mij dat nou uit dat ik een collectie achterloop :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:27

Ik keek laatst nog eens in mijn kast en toen bleek dat zo'n 75% van mijn dekjes van BR was :+
ik heb er 3 van ES, 1 HKM, 1 merkloos en de rest is allemaal BR (stuk of 7)
Ben ook wel heel tevreden over BR dekjes overigens. Niet duur, blijven mooi en hebben leuke kleurtjes :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:44

Dekjes zijn inderdaad achterlijk duur geworden!
Wat je (ik in ieder geval) bijna niet meer ziet zijn die zadelvormige sjabrakken..heerlijk met deze tempraturen!