Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tess schreef:Ik vraag me weleens af waarom mensen hun hele kast hebben volstaan met allerlei middeltjes, volgens mij is het een soort koopzucht, alles wat nieuw is moet worden uitgeprobeerd.
Hoe verder het hier vandaan komt des te beter is het, dus het liefst maar meteen uit Amerika of Taiwan of zo.
Verder denk ik echt serieus dat er eigenaren zijn die de dierenarts heel snel bij hun paard halen, krijgen ze zelf ook lekker eens aandacht....![]()
Helaas ben ik zelf ook al twee pony's kwijtgeraakt, één had een ernstig beengebrek en de ander lag zomaar dood in de wei.
Natuurlijk denk ik daar nog wel eens aan maar het is voor mij geen reden om anders met mijn pony om te gaan, dus gewoon lekker de wei op, op tijd inenten en ontwormen en een anti zand kuurtje![]()
Uiteraard komt er bij serieuze klachten wel een dierenarts.
Sterre schreef:Sommige zeggen dat hun paard "het niet leuk vind om buiten te staan",
runningkawa schreef:Wat mij opvalt is dat (ook de dure) paarden van springruiters dus wel elke dag in een paddock komen.
En ik heb het met eigen ogen vaak genoeg gezien bij Leon Thijssen en Emile Hendrix.
Gaat het woord dressuur muts dan toch op?
Picasso schreef:Ik heb eens een verhaal gelezen van Nadine Capellmann, volgens mij was het een intervieuw in het BIT, waarin ze zei dat ze haar paarden ook nooit los gooide in de paddock of in het land. Maar dat ze elke dag aan de hand stapten, naast het rijden natuurlijk. Ik snap het best dat je het risico op blessures tot een minimum wilt beperken, en bij zulke kostbare paarden kan ik me er ook nog wel iets bij voorstellen. Maar aan de andere kant, het blijven toch paarden, van oorsprong kuddedieren, die volgens mij iets missen als de sociale omgang met soortgenoten niet hebben. Ik geloof niet dat ik dat zou willen voor mijn paard.
runningkawa schreef:Wat mij opvalt is dat (ook de dure) paarden van springruiters dus wel elke dag in een paddock komen.
En ik heb het met eigen ogen vaak genoeg gezien bij Leon Thijssen en Emile Hendrix.
Gaat het woord dressuur muts dan toch op?